Kappa - temperatura silnika

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - temperatura silnika

Post autor: mike_d » 13 paź 2007, 19:04

Witajcie
Od jakiegos czasu temperatury w nocy spadly dosc nisko i mam w zwiazku z tym pytanie do wlascicieli Kapp.
Moja uwage zwrocil wskaznik temperatury. W lecie przy wysokich temperaturach wszystko bylo ok (obecni na letnim zlocie pamietaja temperature na gorze Zar :DD ) W takich warunkach wskaznik temperatury byl dokladnie na srodku skali ok 90 stopni i lekko powyzej do 100 / 110 stopni maksymalnie.
Teraz podczas dojazdow do pracy (25 km w jedna strone) ciezko mi dogrzac samochod a wskaznik pokazuje 70 / 80 stopni.

Czy to normalne temperatury silnika w takich warunkach (okolo 3 do 8 stopni powietrza na dworze)?
Pytam bo za wczas chce to wybadac a nie jak bedzie -30 stopni :D

Na koniec dodam ze mam instalke gazowa - bo to pewnie ma znaczenie.

pozdrawiam

Boorek

Re: Lancia Kappa - temperatura silnika

Post autor: Boorek » 13 paź 2007, 19:51

"mike_d" pisze:Witajcie
Od jakiegos czasu temperatury w nocy spadly dosc nisko i mam w zwiazku z tym pytanie do wlascicieli Kapp.
Moja uwage zwrocil wskaznik temperatury. W lecie przy wysokich temperaturach wszystko bylo ok (obecni na letnim zlocie pamietaja temperature na gorze Zar :DD ) W takich warunkach wskaznik temperatury byl dokladnie na srodku skali ok 90 stopni i lekko powyzej do 100 / 110 stopni maksymalnie.
Teraz podczas dojazdow do pracy (25 km w jedna strone) ciezko mi dogrzac samochod a wskaznik pokazuje 70 / 80 stopni.

Czy to normalne temperatury silnika w takich warunkach (okolo 3 do 8 stopni powietrza na dworze)?
Pytam bo za wczas chce to wybadac a nie jak bedzie -30 stopni :D

Na koniec dodam ze mam instalke gazowa - bo to pewnie ma znaczenie.

pozdrawiam
Witam1 Moja Kappa też normalnie nie nagrzewa sie do 90 stopni, przeważnie właśnie tak koło 70-80, no chyba że trafi się jakiś korek i postoję dłużej wtedy wzrasta do około 90, jednak nie wiem czy do końca dobrze mi pokazuje wskaźnik. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3247
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Marcin_D » 13 paź 2007, 19:56

No moja Lucynka teżjakoś teraz słabo łapie temperatur, nagrzeje się do 90 ale to długo trwa.
W środku ciepło, że aż za ciepło, a wskaźnik pokazuje trochę ponad 70.
W lato było OK, aż czasami miałem wrażenie że za ciepło pokazywała.

Ja to myślę jednak że mam rąbnięty termostat.

Ciekaw jestem jednego - czy ten termostat da sie domowym sposobem sprawdzić (bo wiem że on jakiś popierniczony działaniowo jest - coś że działa na 2 strony czy cóś??).
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
kamyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 247
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Radom

Kappa - temperatura silnika

Post autor: kamyk » 13 paź 2007, 20:47

i ja mam tak jak wy

a dodatkowo wogole nie leci mi cieplo do srodka

ale wczoraj bylem mechanika i powiedzial ze termostat walniety i ze caly czas powinno byc mniej wiecej na srodku
zamierzam wymienic termostat mam nadzieje ze sie poprawi
Obrazek

benek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 12 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Kappa - temperatura silnika

Post autor: benek » 13 paź 2007, 21:04

Ja normalnie jezdząc,czy zimą czy latem mam tempereturę około 70 stopni,a jak stane w korku to wtedy oczywiście przekracza często nawet 90 stopni,ale załącza się wentylatorek i spada natychmiastowo.Czyli masz chyba normalne objawy. :D pozdro.
LANCIA KAPPA 2.0 20V

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - temperatura silnika

Post autor: mike_d » 13 paź 2007, 21:37

Bioroc wypadkowa waszych wypowiedzi to wyglada ze to normalne zachowanie.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - temperatura silnika

Post autor: wujekp » 13 paź 2007, 22:35

"kamyk" pisze:i ja mam tak jak wy
ale wczoraj bylem mechanika i powiedzial ze termostat walniety i ze caly czas powinno byc mniej wiecej na srodku
zamierzam wymienic termostat mam nadzieje ze sie poprawi
A jesteś pewien że ten mechanik widział kiedyś wczesniej Kappę? Zarówno z własnego doświadczenia (a mój mechanik sprawdzał też na kompie czy teperatury załączania wentylatora są OK), jak i z wypowiedzi przy różnych okazjach na forum wynika, że z reguły w trasie wskaźnik na desce wskazuje ok. 70-80, a na środek wędruje jak trochę postoisz, np. w korku (przynajmniej w beznzyniaku, na klekoty jakoś nie zwróciłem uwagi). U mnie jak wskazówka dotrze na środek to załącza się wentylator żeby obniżyć temeperaturę.

Ale jeśli nie masz ogrzewania to oczywiście znaczy że jest jakiś problem, ale niekoniecznie termostat. Nawet przy walniętym termostacie będzie Ci dmuchać ciepłym jak trochę postoisz - nie ma szans żeby płyn się nie nagrzał (i oczywiście przy wyłączonej sprężarce klimy, bo przy włączonej wentylator cały czas biega na I biegu).
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Zygi » 15 paź 2007, 19:32

U mnie w obydwu klekotach wskaźnik temperatury jest zawsze na środku. Ale ktoś tam z forum miał klekota w którym mu pokazywało tak jak u was. Możliwe że to wskaźniki są tak "dokładne". Jak grzeją to jest ok. Gorzej jak ciepło nie leci do środka.
Od czasu do czasu kierowca Kappy 2.4jtd, Kappy 2.4jtd SW oraz Ducato 2.3jtd.
A na własność Kelly's MAGIC black;)

Awatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kościan / WLKP

Kappa - temperatura silnika

Post autor: p_r_z_e_m_k_o » 16 paź 2007, 8:25

"benek" pisze:Ja normalnie jezdząc,czy zimą czy latem mam tempereturę około 70 stopni,a jak stane w korku to wtedy oczywiście przekracza często nawet 90 stopni,ale załącza się wentylatorek i spada natychmiastowo.Czyli masz chyba normalne objawy. :D pozdro.
U mnie w Delcie mialem podobnie i tez sie zastanawialem czy mam dobry termostat. Tez slyszalem glosy ze jak sie jedzie w trasie to temperatura spada z 90 bo wtedy jest wiekszy ped powietrza i lepiej chlodzi, a jak sie stoi w korkach rosnie do 90 stopni i jest to normalny objaw.
Slyszalem tez ze jest to wlasnie objaw zepsutego termostatu,ktory podczas jazdy nie moze utrzymac odpowiedniej temperatury,dopiero po zatrzymaniu np. w korku czy na przejezdzie kolejowym temperatura rosnie.
I po wymianie termostatu okazalo sie ze silnik nagrzewa sie bez problemu do 90 stopni na odcinku mniej wiecej 5km, niewazne czy trasa czy miasto temperatura pozostaje bez zmian.
Pozdrawiam
Alfa Romeo 155 2.0 8v TS - była
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - była
Alfa Romeo 164 3.0 V6 - jest
Lancia Delta III 1.8t - jest

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - temperatura silnika

Post autor: mike_d » 16 paź 2007, 9:49

No to zabiles klina teraz niezlego :D Myslalem ze to poprostu tak ma byc ... w stylu Te Typy Tak Maja

Awatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kościan / WLKP

Kappa - temperatura silnika

Post autor: p_r_z_e_m_k_o » 16 paź 2007, 10:18

Ja tez tak myslalem ale nie dawalo mi spokoju to ze przeciez termostat otwiera sie dopiero przy 88 stopniach (tak jest w delcie, nie wiem jak w kappie) no i gdzies znalazlem ze temperatura pracy tego silnika to powinno byc 90 stopni. U mnie to sie okazalo ze to wszystko prawda, ale moze wypowie sie ktos bardziej doswiadczony bo ja laikiem jestem :wink:
Alfa Romeo 155 2.0 8v TS - była
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - była
Alfa Romeo 164 3.0 V6 - jest
Lancia Delta III 1.8t - jest

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Roger7 » 16 paź 2007, 10:25

Temat już wiele razy poruszany na forum - poszukaj.
Co do benzyniaków - to podobno ten typ tak ma (przynajmniej jeśli chodzi o wskaźnik na desce), JTD zazwyczaj trzymają równo 90 stopni.
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3247
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Marcin_D » 16 paź 2007, 10:25

OK - al emoże ktoś powie jak sprawdzić czy ten termostat w Kappie jest dobry.
po 1 - jak to jest z tymi rurami od chłodnicy, bo nigdy nie pamietam która ma być zimna, a która ciepła.
po 2 - jak sprawdzić na wymontowanym termostacie jak to jest z jego sprawnością.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kościan / WLKP

Kappa - temperatura silnika

Post autor: p_r_z_e_m_k_o » 16 paź 2007, 11:06

Ja zagotowalem go w wodzie i sprawdzalem przy ilu sie otwiera. U mnie sie okazalo ze otwieral sie przy dobrej temp. tylko jak byl zamkniety to byl nieszczelny od strony rury idacej do duzego obiegu
Alfa Romeo 155 2.0 8v TS - była
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - była
Alfa Romeo 164 3.0 V6 - jest
Lancia Delta III 1.8t - jest

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3247
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Marcin_D » 16 paź 2007, 11:11

Taki sposób to ja też znam, tylko że w Kappie podobno nie da się w ten sposób spawdzić - bo termostat jest jakiś dwustronnego działania czy cóś. Gdzieś kiedyś na forum mi się zdaje że czytałem.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”