Thesis - Abnormal voltage

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3470
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Thesis - Abnormal voltage

Post autor: Flyman » 04 lis 2014, 13:38

Drodzy użytkownicy, czy któremuś z Was nie wyświetla się taki błąd i dlaczego. :-)
Wiem co go powoduje. Ale właśnie zamontowałem nowiutki, prosto z fabryki akumulator [CB 950 Centra 95Ah 800 A[. Podładowałem na maxa, a błąd się nadal wyświetla.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thesis ? Abnormal voltage

Post autor: Lukasz_TG » 04 lis 2014, 13:44

Ładowanie zmierzyć :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3470
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis ? Abnormal voltage

Post autor: Flyman » 04 lis 2014, 13:52

A co ma ładowanie, do uruchamiania silnika na nowiutkim akumulatorze. Błąd wyskakuje w momencie uruchamiania.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis ? Abnormal voltage

Post autor: AUFER » 04 lis 2014, 13:56

Kupiłem wczoraj takiego samego producenta akumulator, włożę go wieczorem do auta i pochwale się czy mam podobnie ;-)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thesis ? Abnormal voltage

Post autor: Lukasz_TG » 04 lis 2014, 14:10

Nowy akumulator mógł leżeć na składzie i jest niedoładowany. Jeżeli ma dużo Ah to nawet przy napięciu 10V rozrusznik zakręci i silnik odpali, napięcie jednak będzie niższe od nominalnego i wywali błąd. Nieważne czy to Thesis czy Polonez w takich przypadkach zawsze zaczyna się od pomiaru ładowania.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3470
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: Flyman » 04 lis 2014, 14:55

Łukasz, zanim implantowałem akumulator do wnętrza kieszeni w aucie, został on uraczony elektroniczną ładowarką.
Po około 15 minutach otrzymałem sygnał z ładowarki, iż przechodzi w stan podawania natężenia konserwującego, co odebrałem, jako informację o kompletnym naładowaniu baterii. Dodam, że jeszcze przed tym wszystkim, akumulator został potraktowany, szczególnym rodzajem narzędzia, testującego jego stan. Przy silnym prądzie rozładowania, napięcie na aku wykazywało 10,7V, co stanowiło wynik bardzo pozytywny.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: Bartek-Lodz » 04 lis 2014, 18:13

Mam to samo, czasami jak odpalam Teresę to gaśnie mi connect i ostro przygasa deska. Oczywiście aku nówka sztuka 100Ah. Z ciekawości zapodałem jej 80 Ah ale żelowy od BMW to samo czasami przy odpalaniu przygasają ostro wyświetlacze a podczas testu w connecie pokazuje błąd abnormal voltage. Ja osobiście stawiam na rozrusznik, najprawdopodobniej na tulejkach się zaciera i czasami stawia na tyle duży opór, że żaden aku nie daje rady - a dlaczego tak sobie wykombinowałem ? bo miałem taką akcję w Omedze B.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

tomik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 07 sie 2013, 22:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Knurów

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: tomik » 04 lis 2014, 19:12

Flyman zmierz napięcie podczas rozruchu, może być zbyt duży pobór z rozrusznika. A to, że przygasa deska to norma, więcej prądu idzie na rozruch.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: Maniak » 04 lis 2014, 19:34

Może rozrusznik ma luzy na tulejkach, szczotki mogą się kończyć.
pobór prądu wzrasta nawet o30%
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: artsfast » 04 lis 2014, 21:06

Polecam podłączyć analogowy woltomierz np. do gniazda zapalniczki i obserwować co się dzieje z wskazówką podczas rozruchu wtedy już nikogo z Was ten komunikat nie zdziwi.
Na cyfrowym woltomierzu tego nie dojrzycie zbyt wolne odświeżanie chyba że ma ktoś naprawdę profesjonalny sprzęt.

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: cesar » 04 lis 2014, 21:22

Panowie,"abnormal"wyskakuje podczas rozruchu,towarzyszy spadkowi napięcia i niekoniecznie musi się to jawić słabym akumulatorem.Na pięć rozruchów(raz za razem)za piątym wyskakuje "abnormal".Myślę,że wina leży też,po stronie instalacji(jej stan jest ważny)
Pytanie,komu nie wyskakuje "abnormal voltage"?,ale tak szczerze.
Thesis 3,0 V6 2002

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: Bartek-Lodz » 04 lis 2014, 21:30

Kolego artsfast mam miernik za 120 zeta i widzę doskonale spadek napięcia podczas rozruchu.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3470
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: Flyman » 04 lis 2014, 21:39

Jestem w trasie bez wozu. Wrócę to się pobawię. Czyli, generalnie, wszyscy mają takie komunikaty.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: Bartek-Lodz » 04 lis 2014, 22:03

Wcale nie - w tej 3.0 nie mam takich akcji. Ja mimo wszystko stawiam na rozrusznik.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - Abnormal voltage

Post autor: cesar » 04 lis 2014, 22:05

Diesel,a benzyna to różnica w rozruchu,nie?
Weźmy pod uwagę świece,choćby świece,a gdzie reszta...osprzętu,który pobiera prąd w położeniu kluczyka w pozycji MAR.Nie mylmy położenia w pozycji AVV,a jednakże dodajmy go.
Thesis 3,0 V6 2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”