Kappa - wentylator a spadające obroty silnika
Kappa - wentylator a spadające obroty silnika
Cześć Panowie,
Mam problem i proszę Was o pomoc. Od pewnego czasu mam problem z moim Kapiszonem 2.0 z LPG.
Z chwilą jak uruchamia się wentylator od chłodnicy czuć znaczny spadek mocy. Ładowanie akumulatora drastycznie spada, obroty spadają a silnik zaczyna się przyduszać (nierówna praca, duszenie). Auto staje się strasznie zamulone. Z chwilą gdy wentylator się zatrzymuje obroty wracają do normy.
Macie pomysł o co może chodzić? Będę wdzięczny za pomoc.
Mam problem i proszę Was o pomoc. Od pewnego czasu mam problem z moim Kapiszonem 2.0 z LPG.
Z chwilą jak uruchamia się wentylator od chłodnicy czuć znaczny spadek mocy. Ładowanie akumulatora drastycznie spada, obroty spadają a silnik zaczyna się przyduszać (nierówna praca, duszenie). Auto staje się strasznie zamulone. Z chwilą gdy wentylator się zatrzymuje obroty wracają do normy.
Macie pomysł o co może chodzić? Będę wdzięczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2014, 8:36 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Takie zachowanie na postoju, czy podczas jazdy?
Pisząc o spadającym ładowaniu sugerujesz się wskaźnikiem na desce, czy miernikiem w dłoni podłączonym do aku ?
Pisząc o spadającym ładowaniu sugerujesz się wskaźnikiem na desce, czy miernikiem w dłoni podłączonym do aku ?
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Głównie na biegu jałowym ale podczas jazdy można zauważyć, że auto jest słabsze. Sugeruję się wskazaniami wskaźnika na desce. Widać to również po obrotach silnika, które spadają tak nisko, że silnik zaczyna się dusić jakby miał za chwilę zgasnąć (co czasami się zdarzało). Więc czasami na jałowym trzymam nogę na gazie żeby auto nie zgasło.
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Tak zachowuje się na gazie, czy może na benzynie nie ma problemu?
Masz klimę włączoną?
Masz klimę włączoną?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Ten wentylator sam z siebie bierze duży prąd i może trochę obciążyć alternator, a co za tym idzie silnik. Jego włączenie nawet na pierwszym biegu widać po wskazówce voltomierza na desce rozdzielczej. Tylko że na pierwszym biegu nie powinno to robić aż takiego wrażenia na silniku, sprawdzałeś czy chodzą ci oba biegi wentylatora? Może od razu załącza się drugi bieg?
Jeżeli wentylator jest w kiepskim stanie, ma brudne/zatarte łożyska czy na czym on tam pracuje, to też będzie pobierał większy prąd i bardziej obciążał silnik. Jednak silnik krokowy powinien poradzić sobie z takim obciążeniem tak czy inaczej. No i prąd nie powinien być i tak większy niż 30 czy 50A, bo taki chyba tam siedzi bezpiecznik.
Jeżeli wentylator jest w kiepskim stanie, ma brudne/zatarte łożyska czy na czym on tam pracuje, to też będzie pobierał większy prąd i bardziej obciążał silnik. Jednak silnik krokowy powinien poradzić sobie z takim obciążeniem tak czy inaczej. No i prąd nie powinien być i tak większy niż 30 czy 50A, bo taki chyba tam siedzi bezpiecznik.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Jeżdżę na gazie, na benzynie nie sprawdzałem. Co do klimy... moja Kappa to biały kruk... nie ma klimy:)
Muszę sprawdzić bezpiecznik wentylatora. Czy on jest w skrzyneczce bezpieczników? Ale czy to nie jest tak, że gdyby spalił się bezpiecznik to wentylator by się nie uruchamiał? Nie wiem o co może chodzić. Może alternator? Sam już nie wiem. Czekam na dalsze sugestie:)
Muszę sprawdzić bezpiecznik wentylatora. Czy on jest w skrzyneczce bezpieczników? Ale czy to nie jest tak, że gdyby spalił się bezpiecznik to wentylator by się nie uruchamiał? Nie wiem o co może chodzić. Może alternator? Sam już nie wiem. Czekam na dalsze sugestie:)
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Sprawdź na benzynie, bo może to przypadłość instalacji gazowej.
Bezpieczniki od wentylatora są w skrzynce na nadkolu, każda prędkość ma swój bezpiecznik i przekaźnik, oczywiście przy spalonym działać wentylator na danej prędkości nie będzie.
Działają obydwie prędkości wentylatora?
Bezpieczniki od wentylatora są w skrzynce na nadkolu, każda prędkość ma swój bezpiecznik i przekaźnik, oczywiście przy spalonym działać wentylator na danej prędkości nie będzie.
Działają obydwie prędkości wentylatora?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że od razu wkręca się na wyższy bieg ale to może być tylko moje wrażenie. Dzisiaj po pracy sprawdzę bezpieczniki. To dziwna sprawa, bo to wygląda tak jakby silnik miał za mało prądu do prawidłowego działania:(
Czy ktoś z Was ciągnął dodatkową masę od akumulatora? Jakieś wskazówki jak to zrobić poprawnie?
Czy ktoś z Was ciągnął dodatkową masę od akumulatora? Jakieś wskazówki jak to zrobić poprawnie?
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Kappy miewają problemy z masą. Na początek mógłbyś oczyścić wszystkie oryginalne połączenia masy.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Tak też zrobię. A co jeśli chodzi o pociągnięcie dodatkowej masy? Ktoś ma jakieś doświadczenia?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Akumulator ma zwartą cele, na wolnych obrotach bez obciążenia ładowanie musi wynosić min 14V Niestety miernikiem nie da się dokładnie zdiagnozować zwarcia na celach. Ale jeżeli ładowanie jest poniżej 14V to niemal pewne, że aku jest zwarty na celach. W punktach wymiany akumulatorów mają odpowiedni sprzęt, to ci sprawdzą np Yato YT-8311
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Było by to dziwne, gdyż akumulator wymieniałem 3 miesiące temu:(
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
Wcale nie dziwne, takie rzeczy niestety się zdarzają często. Sam wentylator można praktycznie wykluczyć gdyby był przytarty, lub miał uszkodzone uzwojenie, to by palił bezpiecznik, wina może też leżeć w alternatorze. Ale nie ma co gdybać, dorabiać mas itd. Bez mierzenia do niczego się nie dojdzie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
A sprawdzałeś czy nie masz luźnej klemy? Miałem kiedyś identycznie- odpaliłem, włączyłem klimę i wyłączała się co chwilę. Po wyłączeniu klimy gdy wentylator się załączył prawie gasła na jałowych i voltomierz w dół. Kapnąłem się jak ją zgasiłem i już nie odpaliłem. Poruszałem klemami i okazało się, że masowa jest luźna.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach

Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat

Re: Kappa - wentylator a spadające obroty silnika.
A może po prostu spalił się rezystor który znajduje się na chłodnicy i nie załącza się pierwszy bieg wentylatora tylko od razu drugi, pobór prądu jest tak duży że spadają obroty silnika i wyraźnie spada ładowanie na wskaźniku na zegarach.
Przerabiałem to nie tak dawno, u mnie winien był rezystor.
Przerabiałem to nie tak dawno, u mnie winien był rezystor.