Thesis - automat - ciekawa sprawa
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Thesis - automat - ciekawa sprawa
Chciałem się z Wami podzielić ciekawą sprawą jaka mnie spotkała - otóż jak wiadomo automat w Thesisie zmienia biegi w każdej inaczej i nawet pomimo tego, że byłem w ASO na kalibracjach to i tak nie zmienia biegów tak jak bym chciał - a to za długo ciągnie albo za szybko zmienia - no niby nic ale jest to czasami irytujące - mam dwa Thesisy i obydwie skrzynie żyją swoim życiem.
A teraz to co mnie spotkało.
Jak co weekend pojechałem sobie na działkę na wsi i podczas drogi nagle auto straciło moc - mówię tu o Thesis V6 3.2 na LPG po chwili wyskoczył check silnika a auto chodziło tak jak by cewka padła. Ponieważ przejechałem ostatnio Tereską bezawaryjnie kilka tysięcy kilometrów łącznie z urlopem nad morzem i jazdami po pomorzu to nawet nie brałem ze sobą laptopa - miałem tylko interfejsy w bagażniku. Po dojechaniu na wioskę pożyczyłem lapka - szybkie podłączenie i.... walnięta cewka na 4 cylindrze. Oczywiście w Kappach mam cewki zapasowe w bagażniku a w Teresce niestety nie to też do domu po weekendzie wracałem na pięciu cylindrach z co chwilę piszczącą deską informującą mnie o awarii - 90 kilometrów wnerwiania mnie przez pikacza. W domu zdemontowałem dekiel i okazało się, że panowie z serwisu jak wymieniali rozrząd zgubili zapinkę od wtyczki i wtyczka wypadła z cewki. Problem usunąłem wsiadłem w auto i pojechałem na miasto i tu zaczyna się moje zaskoczenie - skrzynia pracuje jak marzenie. Jak delikatnie operuje gazem to zmienia biegi w miarę szybko i nie wkręca się niepotrzebnie na wyższe obroty - jak depnę mocniej to ciągnie dłużej z niższego biegu - no po prostu ideał. Tak własnie powinien działać automat. Jeździłem tak dzisiaj cały dzień i póki co nic się nie zmienia na gorsze i jest super.
Nie wiem za bardzo o co chodzi ale czy jazda na pięciu cylindrach przez łącznie 100 kilometrów mogła mieć wpływ, na poprzestawianie się programu w sterowniku komputera skrzyni ???
A teraz to co mnie spotkało.
Jak co weekend pojechałem sobie na działkę na wsi i podczas drogi nagle auto straciło moc - mówię tu o Thesis V6 3.2 na LPG po chwili wyskoczył check silnika a auto chodziło tak jak by cewka padła. Ponieważ przejechałem ostatnio Tereską bezawaryjnie kilka tysięcy kilometrów łącznie z urlopem nad morzem i jazdami po pomorzu to nawet nie brałem ze sobą laptopa - miałem tylko interfejsy w bagażniku. Po dojechaniu na wioskę pożyczyłem lapka - szybkie podłączenie i.... walnięta cewka na 4 cylindrze. Oczywiście w Kappach mam cewki zapasowe w bagażniku a w Teresce niestety nie to też do domu po weekendzie wracałem na pięciu cylindrach z co chwilę piszczącą deską informującą mnie o awarii - 90 kilometrów wnerwiania mnie przez pikacza. W domu zdemontowałem dekiel i okazało się, że panowie z serwisu jak wymieniali rozrząd zgubili zapinkę od wtyczki i wtyczka wypadła z cewki. Problem usunąłem wsiadłem w auto i pojechałem na miasto i tu zaczyna się moje zaskoczenie - skrzynia pracuje jak marzenie. Jak delikatnie operuje gazem to zmienia biegi w miarę szybko i nie wkręca się niepotrzebnie na wyższe obroty - jak depnę mocniej to ciągnie dłużej z niższego biegu - no po prostu ideał. Tak własnie powinien działać automat. Jeździłem tak dzisiaj cały dzień i póki co nic się nie zmienia na gorsze i jest super.
Nie wiem za bardzo o co chodzi ale czy jazda na pięciu cylindrach przez łącznie 100 kilometrów mogła mieć wpływ, na poprzestawianie się programu w sterowniku komputera skrzyni ???
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa :)
Jasne że mogła - tym bardziej ze przez 100 km zupełnie inaczej posługiwałeś się pedałem gazu niż zwykle 

byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa :)
Może te skrzynie się uczą i dostosowują do stylu jazdy kierowcy.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka
x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka

Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa :)
Po wymianie rozrządu kilka dni jeździłem delikatnie, bo auto było świeże i wychodziły różne kwiatki i chciałem na spokojnie je rozjeździć i skrzynia chodziła jak chodziła - a jeżeli idzie o jazdę na 5 cylindrach to wręcz właśnie musiałem czasami mocniej depnąć bo auto wcale tak lekko nie chciało jechać. Sam nie wiem - polatam trochę i zobaczę czy coś się zmieni jak już tak zostanie to będzie super.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa :)
Uczy się i współpracuje z pedałem gazu.W zależności od stylu jazdy odpowednio zmienia biegiAUFER pisze:Może te skrzynie się uczą i dostosowują do stylu jazdy kierowcy.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
No i niech mi kto powie, że to ie jest piękne, mądre, i inteligentne auto.
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
A Ciebie to akurat znam... i Ci nie wierzę 

-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Ciekawa sprawa bo ciekawe auto 

JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka
x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka

Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Mimo robienia samodopasowania mam wrażenie, że centralka skrzyni dobiera parametry zbliżone do fabrycznych, a każde niedomagania silnika nadrabia skrzynia . Sprawa opiera się o proporcje obrotów, mocy , prędkości , stopnia wciśnięcia pedału gazu do danych z centralki skrzyni .
Mam klekota i mimo, że niby wszystko było dobrze z silnikiem i jego podzespołami testując examinerem w ASO na Połczyńskiej , a akurat chodzi mi tu o pracę EGR ( był OK ) , uznałem że i tak go wymienię i co się okazało ? Auto zyskało jakby odrobinę więcej mocy , wyczuwalne w stopniu wcisniecia pedału gazu i ruszaniu oraz skrzynia zaczęła działać lepiej , zmiany delikatne .
Tak więc uważam że skrzynia będzie zmieniać silniej biegi jak silnik nie domaga .
Mam klekota i mimo, że niby wszystko było dobrze z silnikiem i jego podzespołami testując examinerem w ASO na Połczyńskiej , a akurat chodzi mi tu o pracę EGR ( był OK ) , uznałem że i tak go wymienię i co się okazało ? Auto zyskało jakby odrobinę więcej mocy , wyczuwalne w stopniu wcisniecia pedału gazu i ruszaniu oraz skrzynia zaczęła działać lepiej , zmiany delikatne .
Tak więc uważam że skrzynia będzie zmieniać silniej biegi jak silnik nie domaga .
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Aaa tam Luki gadasz i filozofujesz
Mamy mądre samochody i koniec kropka, a jak się psują to przez głupich kierowców


Mamy mądre samochody i koniec kropka, a jak się psują to przez głupich kierowców


JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka
x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka

Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Arti raczej z filozofią w tym wypadku nie ma powiązania . Już tyle razy robiłem samodopasowanie i nauczanie centralki skrzyni, że obecnie za to mógłbym zatankować do pełna z 10 thesis .
Jednym razem wykonałem nauczanie wg mojej teorii i skrzynia zaczęła działać perfekcyjnie, a czemu padła to już elaborat . Na nowej skrzyni nie odważyłem się wykonać nauczania innego niż narzucają procedury z ASO .
Całej historii z moją starą skrzynia nie nie będę tu opisywał bo zabrakło by stron
Kto ze mną na ten temat pogadał lub widział osobiście wie ile mnie to kosztowało czasu, nerwów i pieniędzy i jak toczyła się ta cała historia .
Jednym razem wykonałem nauczanie wg mojej teorii i skrzynia zaczęła działać perfekcyjnie, a czemu padła to już elaborat . Na nowej skrzyni nie odważyłem się wykonać nauczania innego niż narzucają procedury z ASO .
Całej historii z moją starą skrzynia nie nie będę tu opisywał bo zabrakło by stron

Kto ze mną na ten temat pogadał lub widział osobiście wie ile mnie to kosztowało czasu, nerwów i pieniędzy i jak toczyła się ta cała historia .
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Już,już wystarczy tych lepkości
Nasz kolega Czarek właśnie niedawno odebrał auto ze Szczecina i dostał od pana mechanika niezłą reprymendę za swój sportowy styl jazdy :)a więc delikutaśnie trzeba z nią,bo potem się mści
Nasz kolega Czarek właśnie niedawno odebrał auto ze Szczecina i dostał od pana mechanika niezłą reprymendę za swój sportowy styl jazdy :)a więc delikutaśnie trzeba z nią,bo potem się mści
Nr. telef. 501259455
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Thesis jest niczym kobieta... Piękna, delikatna...ale bywa zajadła i mściwa wiec Panowie ostrożnie i z sercem proszę się obchodzić bo później możemy się nie pozbierać:-)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka
x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka

Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Michor pisze:Nie jest![]()
W thesis jest ZF?
Thesis ma Aisin Warner czyli AW 55-50sn .