Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Awatar użytkownika
aRb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:52
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Szczecin

Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: aRb » 18 cze 2014, 20:38

Witam , na wstępie -- szukałem informacji , niestety nie znalazłem konkretnej informacji. Ale do rzeczy -(silnik 1.6 MJ 120 KM) podczas wymiany filtra powietrza stwierdziłem iż stary filtr jest częściowo zaolejony , również rura dolotowa od filtra do turbiny jest wilgotna.
Czy ten typ tak ma ?
Czy to objaw awarii ?
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, 16:45 przez aRb, łącznie zmieniany 1 raz.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: cuoreventi » 18 cze 2014, 23:00

Raczej taka sytuacja nie wróży niczego dobrego w kontekście sprawności turbiny.
Prawdopodobnie padają uszczelniacze.

anto
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2014, 17:44
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: anto » 19 cze 2014, 10:56

Ten typ tak ma:):) turbina jest ok. Olej sączy się z separatora oleju który jego opary odprowadza do rury która turbina zasysa powietrze z filtra. Ze względu na normy Eco te opary muszą się spalić w cylindrach, ale oczywiście kiedy gasimy silnik, który poxniej stygnie to skrapla się olej i cofa do filtra powietrza. Uszczelnić należy tylko opaski, sprawdzać poziom oleju i wymieniać częściej filtr powietrza.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
aRb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:52
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: aRb » 19 cze 2014, 16:43

No to jest problem , dwie rożne odpowiedzi (oczywiście wolę drugą) . Dziękuje obu kolegom i czekam jeszcze na inne .
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.

Awatar użytkownika
pastucho
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: pastucho » 19 cze 2014, 20:12

Witam !
Zgadza się, to opary oleju dostają się tam w wyniku odprowadzenia par oleju ze skrzyni korbowej, ja w Lybrze jtd mam taki sam objaw.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, 23:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest LYBRA!
Il mio terzo amore Lancia

Lancia Lybra 1,9 JTD

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: Valdi » 19 cze 2014, 21:24

Wszystko jest w porządku i nie ma obawy,że to jakaś awaria.Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz.To powietrze wraz z porwanymi cząsteczkami oleju miesza się z powietrzem zasysanym przez filtr i wpada do cylindrów. Oczywiście te cząsteczki oleju osiadają także wewnątrz rury ssącej i jak tam zajrzymy,to widać ,że jej wnętrze jest mokre.Kiedy zgasimy samochód,to ten właśnie olej ścieka po ściankach rury w kierunku filtra powietrza,gdyż ten akurat jest nisko usadowiony,a pochylenie rury sprzyja temu zjawisku.Z tego właśnie,a nie innego powodu zdarza się zaolejenie filtra powietrza.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: stabraf » 19 cze 2014, 21:44

Valdi pisze:Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz....
A może jakby go przełożył gdzieś bliżej przepustnicy to by wyeliminowało problem ?
Nie krzyczcie- tylko sobie gdybam ;)
Aha...tylko problem, bo za turbiną zamiast zasycać to by wtłaczał powietrze do skrzyni korbowej...w takim układzie zaraz przed turbinę ;)

Awatar użytkownika
aRb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:52
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: aRb » 19 cze 2014, 21:46

Valdi pisze:Wszystko jest w porządku i nie ma obawy,że to jakaś awaria.Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz.To powietrze wraz z porwanymi cząsteczkami oleju miesza się z powietrzem zasysanym przez filtr i wpada do cylindrów. Oczywiście te cząsteczki oleju osiadają także wewnątrz rury ssącej i jak tam zajrzymy,to widać ,że jej wnętrze jest mokre.Kiedy zgasimy samochód,to ten właśnie olej ścieka po ściankach rury w kierunku filtra powietrza,gdyż ten akurat jest nisko usadowiony,a pochylenie rury sprzyja temu zjawisku.Z tego właśnie,a nie innego powodu zdarza się zaolejenie filtra powietrza.
Czy nie można temu jakoś zapobiec , np. odłączając przewód odpowietrzający ?
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Odp: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: cuoreventi » 19 cze 2014, 22:05

Valdi pisze:Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.
Niby gdzie jeszcze?

I nie wciskajcie kitu, że zaolejony filtr powietrza oznacza że wszystko jest w porządku. Za chwile pewnie przeczytam w temacie, że taki filtr filtruje lepiej...

A fabrykę można poprawić w jeden tylko sposów. Montując filterek na odmę.

allegro

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Awatar użytkownika
aRb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:52
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: aRb » 19 cze 2014, 22:15

Znalazłem taki rysunek - czy to jest ten wąż . Jeżeli tak to gdzie zamontować filtr odmy ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: cuoreventi » 19 cze 2014, 22:40

aRb pisze:Znalazłem taki rysunek - czy to jest ten wąż . Jeżeli tak to gdzie zamontować filtr odmy ?
Ten przewód co zaznaczyłeś jest właśnie od odmy.
Zaślepiasz "na głucho" od strony dolotu i filtra, a od strony skrzyni korbowej wpinasz filtr.

Awatar użytkownika
aRb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:52
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: aRb » 20 wrz 2014, 12:02

No i niestety pomysł z filtrem się nie sprawdza. Gdyż po wykonaniu czynności w/g rysunku i przejechaniu paru kilometrów gdy silnik jest już ciepły czuć w kabinie zapach oparów oleju . Gdy otworzyłem maske przy uruchomionym silniku to z filterka wydobywają się widoczne pary oleju. Tak że chyba jedyne co pozostaje to zastosowac filtr powietrza bawełniany , który co jakiś czas mogę przemyć .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 729
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza

Post autor: Zielony » 20 wrz 2014, 21:20

Jest do tego celu specjalne urządzenie,które powinno Ci pomóc.Przy odrobinie chęci i wolnego czasu można zrobić takie ustrojstwo samemu,lub kupić.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-0904
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”