1. W trakcie jazdy wyskoczyła kontrolka silnika. Miałam wrażenie, że nieco ubyło mocy, ale jakoś dokulałam się do domu.
2. Kolejnego dnia przy próbie odpalenia, brak reakcji. Tzn. kręci ładnie, ale nie odpala. Dopiero przy czwartej próbie udało mi się ruszyć. Tym razem kontrolki silnika ani widu.
3. Po jakimś tygodniu, znowu nie odpala. Postanowiłam podładować akumulator. Podziałało. Zapaliła za drugim razem. Kontrolki silnika nadal brak. I tu powoli dochodzimy do punktu kulminacyjnego
4. Kilka dni później, po przejażdżce do miasta i godzinnym postoju UMARŁA całkowicie, próbowałam ją odpalić, aż do całkowitego rozładowania akumulatora. Akumulator wyjęłam, naładowałam, wróciłam, włożyłam i NIC. Tym razem kontrolka silnika się pali.
5. Samochód udało mi się zholować. Pan mechanik na komputerze wyczytał tylko jeden błąd: Czujnik położenia wału rozrządu (co ciekawe komputer nie mógł się połączyć gdy wskazywał silnik 1.8, połączył się przy 1.6). Po skasowaniu błędu, auto dalej nie odpaliło. Wspomniałam, że od początku tego roku, czterokrotnie musiałam ładować akumulator, więc stwierdził, że może to być jego wina. Zalecił wymianę. Poleciałam do sklepu, kupiłam nowiusieńki akumulator, włożyłam i chyba możecie sobie wyobrazić moje rozczarowanie gdy nie dało to NIC. Owszem, kręci pięknie, ale tylko tyle. Kontrolka silnika pali się wściekle na czerwono.
Znalazłam na forum kilka przypadków podobnych do mojego. Najczęściej problemem był czujnik wału korbowego. Zastanawia mnie jedna rzecz. Kolegom komputer wywalał kilka błędów współistniejących przy tego typu awarii. Mi wyskakuje tylko jeden błąd - czujnika wałka rozrządu. A jak wyczytałam:
Załączam zdjęcie kontrolek. Zauważyłam, że świeci się kontrolka aku, a przecież dopiero co podłączyłam nowy, prosto z półki. hmm...Jesli jest uszkodzony czujnik Halla ( czyli czujnik położenia wałka rozrządu zainstalowany obok wałka rzozrządu, dlatego aby go wymienic rozbieramy rozrząd ) to auto zapala, jeździ i nie ma żadnego obniżenia mocy !!!.
- jedyny mankament że rozrusznik musi kręcić dłużej aby ECU zdeszyfrowało cylinder 1.
- w przypadku sprawnego czujnika Halla deszyfrację cylindra 1 podaje ten czujnik.
Może ktoś coś doradzi?
Pozdrawiam!