Delta III 1.9 TT - stuk z układu napędowego

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Delta III 1.9 TT - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 08 mar 2014, 7:44

Dzień dobry.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Delty III w wersji MomoDesign z 1,9 TT. Od początku mam dziwny objaw, trudny do zdiagnozowania przez serwis. Otóż przy puszczaniu sprzęgła słychać dziwny, denerwujący stuk. Ten sam objaw pojawia się gdy jadąc ze stała prędkością zdejmę nogę z gazu a potem nacisnę na gaz. Stuk mocno mnie irytuje a serwis nie umie dać sobie rady choć sam potwierdza, że jest to nienaturalne zachowanie. Sprawdzono poduszki silnika i skrzyni. Może kotś ma podobne doświadczenia?

Pozdrawiam
Darek
Ostatnio zmieniony 03 sie 2014, 11:23 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7297
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Stuk z układu napędowego

Post autor: faraon » 08 mar 2014, 10:29

Z fusów ciężko wróżyć. Bardzo mało napisałeś o samy aucie, jaki przebieg, jak długo nim jeździsz, czy stuk się pojawił nagle, czy ... wiele pytań przed ukierunkowaniem poszukiwania przyczyny.

Co z przegubami napędowymi zewnętrznymi :?: Ktoś je sprawdzał/diagnozował :?: Ja bym "obstawiał" z fusów na coś z przegubem napędowym wewnętrznym (w tym krzyżak) od strony skrzyni biegów. I nie ma to znaczenia o jakim aucie mówimy.
Czy podczas jazdy nie masz wrażenia, że przy pewnych prędkościach obrotowych silnika auto wpada w /nawet lekkie/ drgania, które znikają przy wyższych obrotach.

PS.: Tak to jest jak się diagnozuje bez wielu informacji od pacjenta ;)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 08 mar 2014, 11:15

Fakt, nie napisałem, że Delta jest nowa. Ma 6k przebiegu. Diagnozowały go 2 autoryzowane serwisy i jedyna ich konkluzja to jeździć dalej może się nasili to będzie łatwiej znaleźć przyczynę. Warto jeszcze dodać, że stuk pojawia wyłącznie na ciepłym silniku. Zastanawiała mnie dwumasa ale... przecież nowy i nie ma typowych objawów dla dwumasy.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7297
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: faraon » 08 mar 2014, 11:28

Woznidar pisze:..... Diagnozowały go 2 autoryzowane serwisy i jedyna ich konkluzja to jeździć dalej może się nasili to będzie łatwiej znaleźć przyczynę. ...
I bardzo dobrze. Auto masz na gwarancji, mam nadzieję, że dokonano Ci wpisu w ks. gw. ,że w dniu ... zgłosiłeś taki a taki problem. Załóżmy, że wymieniono by Ci pół samochodu, a objaw by nie ustąpił => serwis nic nie umie (taka jest wtedy opinia). Skoro nic poza tym się nie dzieje, jeździć i pomagać serwisowi dokładnie "czając" (w jakich warunkach) ten stuk się pojawia i albo sam zniknie ;) albo coś się na tyle spier : cenzura : , że serwis zrobi to co należy (z Twoją wydatną pomocą).
Wiem, że to co napisałem to może truizm, bo kupiłeś auto nowe i chcesz żeby było idealne (wymarzone), ale to tylko rzecz (trochę droga ;)) i ma prawo niedomagać. Współpraca /a nie tylko "roszczenia"/ Klienta z serwisem to podstawa - dzięki temu udało się rozwiązać wiele nietypowych/rzadkich problemów.

Bądź dobrej myśli.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Valdi » 09 mar 2014, 10:57

Zasadniczo,to mam nieco inny punkt widzenia.Skoro samochód jest nowy,to niby dlaczego mam się godzić na wysłuchiwanie jakiegoś uciążliwego dla ucha stukania? Nie po to wywaliłem kupę kasy,aby mieć w samochodzie kafar czy też podobne urządzenie.Serwis najchętniej wymieniłby konkretną i najmniejszą - odpowiedzialną bezpośrednio za stukanie część.Ale niestety zrobić tego nie może,bo nie wie co to tak sobie stuka.Niech wobec tego wymieni kompletny układ napędowy i z całą pewnością stukanie ustąpi.Jeżeli to była by naprawa odpłatna,to przecież z radością od strzału pół samochodu by ci wymienili.Ale jak w drugą stronę,to nie bardzo im po drodze.Ja rozumiem to co napisał "faraon" - współpraca,a nie tylko roszczenia.Moim zdaniem jednak,nie do końca w tej sytuacji.Możesz bowiem latami jeździć i nic więcej się nie rozwinie-przyczyna się nie ujawni.Będzie stukać,aż gwarancja ci się skończy.Będziesz się godził na jeżdżenie latami takim samochodem? A potem po gwarancji jak wywali skrzynię to co,z radością wyjmiesz kasę na jej wymianę? A jaki jest komfort psychiczny jadąc takim samochodem w trasę powiedzmy 600 km nie mając pewności czy dojedziemy,czy nie staniemy gdzieś w polu 300 km od miejsca zamieszkania? A co w sytuacji,jak zechcę pojechać na wczasy gdzieś dalej -Bułgaria,Grecja czy Chorwacja? Ja takim samochodem raczej bym nie jechał.Sami bowiem wtedy szukamy kłopotów.Niech się tam akurat spier.... i co dalej? Stoisz na autostradzie i płaczesz,a tu już widać jak poważne wydatki cię czekają i nikomu nie wytłumaczysz,że nie jesteś na to przygotowany,że to serwis nie naprawił i że to wszystko przez nich.Dla ciebie litości nikt miał nie będzie.Jeżeli jeździsz tylko w obrębie miejsca zamieszkania,to oczywiście zmienia postać rzeczy i problemu nie ma.Ciekawe jednak,czy gdybym ja naprawił temu panu z serwisu telewizor w taki sposób,że przez 10 sekund w ciągu 5 minut obraz skacze w pionie i poziomie i stwierdził,że tak musi być,bo reszty zrobić nie potrafię,to byłby on zadowolony z takiego stanu rzeczy i godziłby się na to bez szemrania? Wydaje mi się ,że nie bardzo.Lepiej więc by było,gdyby wymienili kompletny układ napędowy ,niż gdyby mieli wymieniać jego kolejne podzespoły.A jak już w skrzyni zaczną grzebać, to ten samochód już nigdy nie będzie jeździł cicho i poprawnie.To oczywiście tylko mój indywidualny punkt widzenia na opisany problem.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 11 mar 2014, 23:02

Woznidar, mam dokładnie taką samą wersję z tym samym motorem i zauważyłem podobny problem. Przy zmianie biegu, podczas puszczania pedału sprzęgła słychać puknięcie. Zaznaczę, że jest ono słyszalne szczególnie na 3 i 4 biegu ale nie występuje za każdym razem. Usłyszałem to już pierwszego dnia jak prowadziłem Deltę z salonu. Umówiłem się na jutro w ASO choć raczej wątpię aby zdiagnozowali mi to za pierwszym razem. Dam znać co mi powiedzieli.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Valdi » 12 mar 2014, 9:05

Obowiązkowo daj znać co ustalą w ASO,bo to bardzo ciekawa sprawa.Jak widać,problem może dotyczyć większej partii samochodów,gdzie zamontowano ten sam wadliwy podzespół.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 13 mar 2014, 14:42

Na razie temat stuków odłożony do przyszłego tygodnia. Byłem w ASO późnym popołudniem i nie było mistrza :evil:
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

JAREK240763
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2014, 18:44
Imię: Jarek
Lokalizacja: Chęciny

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: JAREK240763 » 13 mar 2014, 21:15

Witam! Pozwolicie ,ze wymądrze się trochę z mechaniki , troszkę (30 lat) grzebie w róznych ustrojstwach. Najprawdopodobniej macie w swoich autach wadliwe skrzynie biegów. konkretnie chodzi mi o gigantyczne luzy w mechanizmie róznicowym, szczególnie wyczuwalne przy zmianie biegów lub zmniejszania obrotów silnika na wyzszych biegach. problem wystepuje równiez w fiatach stilo jtd (mam dwa te modele). Slynna juz skrzynia biegów firmy Getrag. Oczywiscie wykluczam stan przegubów półosi , zewnetrznych i wewnętrznych-bo to nawet dzieci potrafią zdiagnozować. Mozna przeprowadzić prosty test , podniesc auto na podnosniku , wrzucic 4,5,6 bieg i spróbowac pokrecic kolami, ten duzy luz i stuk dobiegajacy ze skrzyni wprawne ucho wychwyci... Nosze się z zamiarem kupna delty3 , moze tez trafie na taka "wersje" :lol: :D : gafa :
Było uno 1.7D, są stilo 3D jtd i 5D jtd 116 KM

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 13 mar 2014, 21:49

Jarek, piszesz o takim samym problemie w Stilo jtd. Czy dotyczy konkretnej wersji silnika czy wszystkich diesli? I czy występuje w nowych autach (wada fabryczna?)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Valdi » 13 mar 2014, 22:12

Mam podobne przypuszczenia,że problem dotyczy luzów w skrzyni biegów-mechanizmu różnicowego.Nie sugerowałem tego jednak wcześniej w szczegółach,tylko ogólnie,że serwis winien wymienić kompletny zespół napędowy.Z tego co wiem,podobny problem dotyczy jeszcze także Fiata Bravo II. O ile jestem w stanie zrozumieć zużycie skrzyń po dużych przebiegach,o tyle nie jestem w stanie zrozumieć tych np z przebiegiem jw ,czyli 6000km.Tym bardziej nie można się godzić na ich dalsze użytkowanie na gwarancji,gdzie serwis ględzi i udaje,że nie wie co jest powodem stukania.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 19 mar 2014, 21:58

W poniedziałek mam mieć wymienione poduszki. Sprawdzę jaką mam skrzynię i docisnę serwis. Zobaczymy jak sprawy dalej się potoczą.

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 26 mar 2014, 12:27

Panowie, serwis wymienił poduszkę pod silnikiem, wymiana jest zalecana przez producenta, nastąpiła zmiana konstrukcyjna. Niestety nie zlikwidowało to stuków. nadal są choć muszę przyznać, że mniej uciążliwie zwłaszcza przy zmianie biegów. Nadal jednak przy łagodnym dodawaniu gazu i odpuszczaniu stuki są bardzo wyraźne.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 03 kwie 2014, 14:11

Ja z powodu permanentnego braku czasu na chwilę odpuściłem temat. W ASO mistrz po krótkiej przejażdżce autem powiedział, że nie ma powodu do niepokoju - tak działa w tym modelu dwumasa (?). Mimo wszystko taka odpowiedź mnie nie zadowala ale na razie jeżdżę, obserwuję i nasłuchuję.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 03 kwie 2014, 15:01

Jeśli dwumasa tak działa w nowym samochodzie to bardzo niedobrze. Co będzie po 150k km? Poza tym takie tłumaczenie nie wchodzi w grę, samochód nie może wydawać takich odgłosów i to niezależnie od przebiegu, rodzaju silnika itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”