Kappa 3.0 - brak ładowania?

lichu10
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: lichu10 » 28 lut 2014, 9:20

Witam. Moja Kappa 3.0 ma następujące objawy. Po odpaleniu, napięcie jakie pokazuje voltomierz w kabinie to jakieś z 9V, nie reaguje na obroty i silnik po chwili gaśnie. Kontrolka braku ładowania się nie świeci co dziwne. Jakieś pomysły? Wydaje się alternator ale wolę się upewnić zanim go wymontuję. Czy może to być coś innego? Dzień wcześniej jeździła normalnie. Dodam że przebywam w UK, tu raczej wilgotno... juz wymieniałem tutaj rozrusznik. Akumulator ma niecały rok.

Dzięki

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: stabraf » 28 lut 2014, 12:57

Nie sugeruj się wskaźnikiem na desce, tylko zmierz napięcie bezpośredni na aku ;)
Zamontuj porządnie klemy i sprawdź masę do nadwozia.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: Borek » 28 lut 2014, 16:41

Zwłaszcza że autko jest w wilgotnym otoczeniu. Masa w Kappie to coś, o co trzeba dbać.
Drop a gear and disappear!

lichu10
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: lichu10 » 28 lut 2014, 17:50

Ok. Brzmi obiecująco :) spróbujemy zadbać o masę więc.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: bogdan » 28 lut 2014, 18:20

masa za lewym przednim kołem w podłużnicy śruba m8, mógł się też skończyć alternator.

lichu10
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: lichu10 » 01 mar 2014, 10:22

Ok szybkie pytanie. Gdzie są masy o które powinienem jeszcze zadbać?

I jak się dostać do tej masy w podłużnicy?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: Bichoń » 01 mar 2014, 10:46

Idź po przewodzie minusowym z akumulatora, w 16vT jest w 2 miejscach przykręcony jako masa, z tego co pamiętam jedno to podłużnica, drugie miejsce to karoseria.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

lichu10
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: lichu10 » 01 mar 2014, 11:08

Ok. Zauważyłem że przy włączeniu zapłonu w ogóle nie zapala się lampka od ładowania. Filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=wle7FcG ... ata_player

Druga sprawa którą zauważyłem to pasek wielorowkowy jest na niektórych rolkach zsuniety tzn. nie dokładnie na właściwej pozycji. Zaraz skardze jak sam pasek się obraca a w międzyczasie pytanie jak naciągnąć napinacz żeby go poprawić ew. Później zdjąć gdybym chciał wymontować alternator. Chyba ze jedyna metoda to poluzowanie samego alternatora?

Sorry za pytania o błahe rzeczy ale 1. Nie robiłem tego jeszcze w tym aucie 2. Szukałem szybko w necie i na forum ale nie znalazłem odpowiedzi 3. Jestem w UK i właśnie mam chwilę żeby to ogarnąć i proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości pomoc 4. Przynajmniej nie robotę błędów więc to na plus :D
Ostatnio zmieniony 01 mar 2014, 11:32 przez lichu10, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: bogdan » 01 mar 2014, 11:31

w 3.0 masa jest tak jak pisałem, druga przykręcona do karoserii na nadkolu, objaw miałem podobny brak kontrolki ładowania.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: Maniak » 01 mar 2014, 11:48

Czy nigdy nie świeciła się kontrolka ładowania. Przez kontrolkę wzbudza się alternator, dodaj więcej gazu ok 3tyś. obrotów. Jeżeli to nie pomoże prawdopodobnie alternator dał "ciała".
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

lichu10
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: lichu10 » 01 mar 2014, 12:01

Jeszcze jedno sprawdziłem. Napięcie przy uruchomionym silniku na alternatorze (plus i minus) to ok 1V a jak minus przełożę do silnika to daje napięcie akumulatora czyli ok. 11,3V. Jak to rozumieć?

Edit:

Zrobiłem tą masę. Nic to nie zmieniło. Chyba jednak alternator...

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

Post autor: Borek » 01 mar 2014, 17:26

Altek powinien dawać coś ok. 14,4V, jak daje 1 to padł.
Drop a gear and disappear!

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re:

Post autor: adamM20 » 01 mar 2014, 19:12

lichu10 pisze:Jeszcze jedno sprawdziłem. Napięcie przy uruchomionym silniku na alternatorze (plus i minus) to ok 1V a jak minus przełożę do silnika to daje napięcie akumulatora czyli ok. 11,3V. Jak to rozumieć?
... trochę to co napisałeś jest nie jasne ponieważ "minus" zarówno na alternatorze jak i na silniku jest taki sam bez jakiejkolwiek różnicy potencjałów ponieważ alternator jest przykręcony do bloku silnika. To jednak nie ma znaczenia bo jak napisał Borek alternator na 99% jest uszkodzony a jeśli to typowe uszkodzenie (szczotki lub regulator) to naprawa do skomplikowanych nie należy. Przy okazji wymień łożyska.
Pozdrawiam

lichu10
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: lichu10 » 03 mar 2014, 0:29

No właśnie widzisz przy uruchomionym silniku robi się ok 1V.

lichu10
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: lichu10 » 04 mar 2014, 12:10

Witam. Szybkie pytanie. Zamówiłem alternator i sprzedawca powiedział że był zamontowany z tyłu silnika. Ja mam swój z przodu. Mam nadzieje że jest taki sam. Wiecie coś na ten temat?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”