Kappa 2.4 TDS - przegrzewa się

Anonymous

Kappa 2.4 TDS - przegrzewa się

Post autor: Anonymous » 31 lip 2006, 17:33

Gdy stoję w korku i silnik zaczyna się nagrzewać nie włączają się wentylatory ... nawet gdy temperatura przekracza 100 *C i spod maski zaczyna lecieć para. Same wentylatory są sprawne, wina tkwi raczej w jakims przekaźniku lub czujniku... nie wiecie co mogło nawalić ??[/url]

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.4 TDS - PRZEGRZEWA SIĘ

Post autor: grzole » 31 lip 2006, 18:30

Dobrze kombinujesz. Nie zapominaj jednak o możliwej przerwie w samym przewodzie w instalacji elektrycznej.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1608
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 TDS - PRZEGRZEWA SIĘ

Post autor: Radicz » 31 lip 2006, 19:04

"Kappa_2.4tds" pisze:Gdy stoję w korku i silnik zaczyna się nagrzewać nie włączają się wentylatory ... nawet gdy temperatura przekracza 100 *C i spod maski zaczyna lecieć para. Same wentylatory są sprawne, wina tkwi raczej w jakims przekaźniku lub czujniku... nie wiecie co mogło nawalić ??[/url]
Sprawdź wtyczki pry samych wentylatorach- u mnie się... pokruszyły :? :? :? Objawy były podobne!

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa 2.4 TDS - PRZEGRZEWA SIĘ

Post autor: prezesjm » 31 lip 2006, 20:38

W kappie nie ma osobnego włącznika wentylatorów chłodnicy, za wszystko jest odpowiedzialny czujnik temperatury na zegary, czerwona końcówka. Najprościej, to na pracującym silniku lub tylko włączonej stacyjce, zdjąć wtyczkę z tego czujnika, wtyczka i czujnik czerwony, po chwili powinny włączyć sie obydwa wentylatory, jeśli nie chodzą to należy sprawdzić tak jak Radicz pisał same wtyki na wentylach, bezpieczniki i przekaźniki (puszka na lewym nadkolu przy silniku, duże bezpieczniki po 50 A każdy), rezystor redukujący obroty na biegu wolniejszym (ale w przypadku tej awarii działa bieg szybki). To wszystko jeżeli przekaźniki działają. Jeśli same przekaźniki nie działają ( jeśli te duże bezpieczniki są przepalone to przekaźniki też nie zadziałają) to należy szukać usterki na przewodach pomiedzy zegarami a puszką na nadkolu ( te przewody są narażone na uszkodzenia) lub w samych zegarach. Zakładam że temperatura na zegarach jest wyświetlana poprawnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”