Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
- Ninja78
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
- Imię: Ninja
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
W moim przypadku silnik szarpie podobnie jak przed jego wymianą !
Wcześniej brakowało mocy i czuć było wyraźne szarpanie na niskich obrotach. Powodem była jedna z pięciu cewek zapłonowych. Po jej wymianie polepszyło się ale nie do końca. Wolne obroty potrafiły spadać z 750 do 500 a nawet silnik gasł niespodziewanie np. dojeżdżając do skrzyżowania. Pomogło wtedy przeczyszczenie przepustnicy.
Po wymianie silnika:
Wymieniłem teraz 4 z 5-ciu cewek (jedną wymieniłem 4 lata temu więc mniemam, że jest ok, nowe to zamienniki firmy WRC) oraz świece. Teraz objawy są podobne - chroniczny brak mocy i szarpanie, szczególnie przy niskich obrotach. Ciekawym zjawiskiem jest - jak przecioram Lucyne po wertepach/wybojach to jak na 2ce dostanie kopa !!... a po chwili znowu astma, kaszel i niedomaga...
Stara przepustnica daje się we znaki ?
Czy to właśnie ta "stara/nowa" cewka przebija i wypadają zapłony ?
Żadnych błędów (MIL) nie ma jak w starym silniku.
Wcześniej brakowało mocy i czuć było wyraźne szarpanie na niskich obrotach. Powodem była jedna z pięciu cewek zapłonowych. Po jej wymianie polepszyło się ale nie do końca. Wolne obroty potrafiły spadać z 750 do 500 a nawet silnik gasł niespodziewanie np. dojeżdżając do skrzyżowania. Pomogło wtedy przeczyszczenie przepustnicy.
Po wymianie silnika:
Wymieniłem teraz 4 z 5-ciu cewek (jedną wymieniłem 4 lata temu więc mniemam, że jest ok, nowe to zamienniki firmy WRC) oraz świece. Teraz objawy są podobne - chroniczny brak mocy i szarpanie, szczególnie przy niskich obrotach. Ciekawym zjawiskiem jest - jak przecioram Lucyne po wertepach/wybojach to jak na 2ce dostanie kopa !!... a po chwili znowu astma, kaszel i niedomaga...
Stara przepustnica daje się we znaki ?
Czy to właśnie ta "stara/nowa" cewka przebija i wypadają zapłony ?
Żadnych błędów (MIL) nie ma jak w starym silniku.
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie
- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie
- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
Coś napisze, może niekoniecznie związane z Twoim przypadkiem, ale dla potomnych
W przypadku, gdy auto szarpie,a nawet gaśnie to w większości przypadków trzeba pomyśleć o świecach i filtrze powietrza.
Co do Ciebie, posprawdzaj styki w kostkach przy przepustnicy. Może coś nie styka albo zaśniedziało...
W przypadku, gdy auto szarpie,a nawet gaśnie to w większości przypadków trzeba pomyśleć o świecach i filtrze powietrza.
Co do Ciebie, posprawdzaj styki w kostkach przy przepustnicy. Może coś nie styka albo zaśniedziało...
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 91
- Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
- Imię: -.-
- Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie
Re: Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
Jak otworzysz obudowę filtra powietrza, to przetrzyj (ja używam alkoholu do elektroniki) ten rezystor w przepływomierzu z każdej strony. Możesz do tego celu użyć patyczków do uszu i ewentualnie zagiętej pęsety, żeby dojść od drugiej strony. No i po całej operacji zamontuj czysty filtr powietrza.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.
Re: Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
Ja bym posprawdzał przepływkę i doloty powietrza. Przy przepalonej cewce powinno na wolnych obrotach delikatnie drgać auto (bynajmniej ja tak miałem)
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
- Przemek555
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
- Lokalizacja: Kielce
Re: Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
z czyszczeniem przepłyki uważaj, ja czyściłem i samochód stracił moc miał 13s do 100km/h musiałem ją wymienić na nową. Jak będziesz podłączał pod kompa to sprawdź ile powietrza mierzy przepływomierz - u mnie na starym przed wymianą było do 280kg/h a na nowym jest ok 370 przy ostrym pałowaniu na maksymalnych obrotach. Dolot warto sprawdzić bo pewnie jest nieszczelny, u mnie praktycznie każdy kawałek wymagał uszczelniania - rurki zrobione są z dwóch połówek które się rozszczelniają z czasem. Jak jedziesz po dziurach i się poprawia to wygląda tak jak byś gdzieś nie miał dobrego styku na złączach elektrycznych - sprawdź wtyczki kompa.
PS. u mnie też nie było błędów jak przepływomierz zaniżał pomiary, samochód wyraźnie nie miał mocy powyżej 4000rpm.
PS. u mnie też nie było błędów jak przepływomierz zaniżał pomiary, samochód wyraźnie nie miał mocy powyżej 4000rpm.
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
- Ninja78
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
- Imię: Ninja
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
Dzięki za podpowiedzi.
W poniedziałek odstawiam auto do wymiany sprzęgła i jakiegoś łożyska przy kole bo strasznie tarabani na wertepach.
Potem powymieniam parę części zewnętrznych np. połamany przedni zderzak i lusterko na przegubie.
Co prawda chwilowo wraca zima ale już niedługo posiedzę przy aucie i posprawdzam te wszystkie styki, przewody i rury o których wspominaliście
Czy to normalne, że z komputera wydobywa się piszcząco/skwierczący dźwięk ?
Jak wcześniej wspomniałem, wymieniłem 4 cewki ale jedna została. Tą jedną wymieniałem 4 lata temu i z poprzedniej puli jest najświeższa (dlatego została). Myślicie, że to ona może być powodem nierównej pracy silnika ? Jak porządnie sprawdzić sprawność cewki poza miernikiem, że przewodzi prąd ? Impedancję ma taką samą jak pozostałe nowe.
W poniedziałek odstawiam auto do wymiany sprzęgła i jakiegoś łożyska przy kole bo strasznie tarabani na wertepach.
Potem powymieniam parę części zewnętrznych np. połamany przedni zderzak i lusterko na przegubie.
Co prawda chwilowo wraca zima ale już niedługo posiedzę przy aucie i posprawdzam te wszystkie styki, przewody i rury o których wspominaliście
Czy to normalne, że z komputera wydobywa się piszcząco/skwierczący dźwięk ?
Jak wcześniej wspomniałem, wymieniłem 4 cewki ale jedna została. Tą jedną wymieniałem 4 lata temu i z poprzedniej puli jest najświeższa (dlatego została). Myślicie, że to ona może być powodem nierównej pracy silnika ? Jak porządnie sprawdzić sprawność cewki poza miernikiem, że przewodzi prąd ? Impedancję ma taką samą jak pozostałe nowe.
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie
- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie
- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu
- Przemek555
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
- Lokalizacja: Kielce
Re: Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
Co do dźwięku to jeśli rzeczywiście pochodzi z kompa to nie za dobrze ale pewnie to dźwięk z przepustnicy która jest pod kompem a to już raczej normalne, mój też tak ma, przepustnica przez pewien czas robi sobie adaptacje czy inną gimnastykę. Cewki do końca nie sprawdzisz ohmomierzem bo może mieć dobre uzwojenie ale przebicie na masę wysokiego napięcia. Popatrz po świecach czy są podobnego koloru, jeśli jedna jest inna to może wskazywać na problem z daną cewką. Warto by było pewnie sprawdzić też sonde lambda, przepływomierz, czujnik temperatury, zawór zmiennych faz rozrządu, czujniki wału i wałka
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
- Ninja78
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
- Imię: Ninja
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - silnik szarpie
Po wizycie u elektryka okazało się, że powodem szarpania i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach była pęknięta ceramika na jednej świecy zapłonowej. Nie brałem tego pod uwagę bo sam wymieniałem je w lutym i od początku był ten problem. Może to ja ją uszkodziłem przy wkręcaniu ?.....
Niestety dalej brakuje mocy czyli stanu sprzed kilku lat, będę szukał dalej...
Niestety dalej brakuje mocy czyli stanu sprzed kilku lat, będę szukał dalej...
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie
- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie
- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu