Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Witam
Jakie powinno być napięcie ładowania akumulatora. U mnie wynosi 13,8 V w calym zakresie obrotów silnika. Nie jest to trochę za mało?. Gdy podładuje akumulator z prostownika do 14, 4V przy odpalaniu nic nie gaśnie na panelu connect. Gdy napiecie z powrotem spadnie do 13, 8V i mniej akumulator jest wyraźnie słabszy i podczas odpalania jest choinka na panelu.
Jakie powinno być napięcie ładowania akumulatora. U mnie wynosi 13,8 V w calym zakresie obrotów silnika. Nie jest to trochę za mało?. Gdy podładuje akumulator z prostownika do 14, 4V przy odpalaniu nic nie gaśnie na panelu connect. Gdy napiecie z powrotem spadnie do 13, 8V i mniej akumulator jest wyraźnie słabszy i podczas odpalania jest choinka na panelu.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2013, 14:24 przez artsfast, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Napięcie ładowania akumulatora Thesis 2, 4jtd 10V
Napięcie przy ładowaniu (pracujący silnik) na akumulatorze nie powinno spadać poniżej 14V nawet przy włączonych odbiornikach.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
U siebie też przerabiałem problem ładowania.......jeżdziłem po elektrykach i każdy miał inny patent.Aż w końcu trafiłem do ELEKTRYKA który powiedział mi tak:"podłącz miernik i pojeździj tydzień obserwując ładowanie"
Jadą do roboty 1000km podpiąłem laptoka no i jazda......ładowanie wahało się od 13.4 do 14.9 i nie było to zależne od niczego......wyglądało to tak, jak gdyby Thesis sam sobie regulował ile ładowania mu potrzeba.
No i dałem sobie spokój z ładowaniem bo wszystko działa......a connect gaśnie przy odpalaniu, ale zakładając baterię o słabszych parametrach connect nie gaśnie........
Jadą do roboty 1000km podpiąłem laptoka no i jazda......ładowanie wahało się od 13.4 do 14.9 i nie było to zależne od niczego......wyglądało to tak, jak gdyby Thesis sam sobie regulował ile ładowania mu potrzeba.
No i dałem sobie spokój z ładowaniem bo wszystko działa......a connect gaśnie przy odpalaniu, ale zakładając baterię o słabszych parametrach connect nie gaśnie........
Ostatnio zmieniony 11 gru 2013, 7:24 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Chyba będę musiał tak zrobić. Sprawdze i napisze co z tego wyszlo.
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
artsfast pisze:Chyba będę musiał tak zrobić. Sprawdze i napisze co z tego wyszlo.
I jak??przeprowadziłeś "test" ??
Pozdrawiam
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Przyszły mrozy stary aku umarł. Wstawiłem nową Varte Silver, napięcie cały czas 13,8V. Czyli w zasadzie bez zmian, ale connect przy odpalaniu nie gaśnie i choinki na desce też nie ma. Ale za to w hurtowni akumulatorów usłyszałem ciekawą teorie: przez to, że akumulator jest z tyłu i przewód łączący aku-alternator jest dość długi, następuje spadek napięcia i dlatego jest poniżej 14V
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 22:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Znamy coś takiego jak "przecinek"???!!!
Powód: Znamy coś takiego jak "przecinek"???!!!
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Ale czy auto odpala normalnie?
Jeżeli robisz krótkie dystanse, to po jakimś czasie aku nowe i tak padnie.
Jeżeli robisz krótkie dystanse, to po jakimś czasie aku nowe i tak padnie.
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Ładowanie powinno wynosić 14,2V +/- 0.3V bez obciążenia, więc 13,8 to żadna tragedia . Poza tym ładowanie nie powinno przekraczać 14,3V .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Jak na diesla to 13.8V to wynik słabawy. Ja miałem taki u siebie w kappie i wiecznie miałem problem z niedoładowanym aku. Wymieniłem alternator na inny (miałem denso,zmieniłem na bosch) z Thesisa i teraz mam zakres 14,2 do 14,4V i święty spokój.
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
... ideałAlan pisze:teraz mam zakres 14,2 do 14,4V.
Jeśli ładowanie spada poniżej 14 V to na 99,99% coś jest nie tak i zaopatrzyć się w multimetr.
Pozdrawiam
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Auto odpala dość słabo. Dzisiaj rano nie odpalił wcale. Naładowałem prostownikiem i ku mojemu zdziwieniu odpalenie na raz przy -10.
Jednak coś niepokojącego dzieje się z alternatorem.
Na obrotach jałowych 13,8-9V po dodaniu gazu to samo
Po załączeniu grzania tylnej szyby 13,5V
Po załączeniu świateł mijania 13,6V
Po załączeniu świateł mijania i grzania tylnej szyby 13,3V
Po załączeniu wszystkich świateł, grzania szyby, wentylator na max 12,6V
Raczej nie obędzie się bez wymiany alternatora chyba że jest tam jakiś regulator napięcia który pada ?
Jednak coś niepokojącego dzieje się z alternatorem.
Na obrotach jałowych 13,8-9V po dodaniu gazu to samo
Po załączeniu grzania tylnej szyby 13,5V
Po załączeniu świateł mijania 13,6V
Po załączeniu świateł mijania i grzania tylnej szyby 13,3V
Po załączeniu wszystkich świateł, grzania szyby, wentylator na max 12,6V
Raczej nie obędzie się bez wymiany alternatora chyba że jest tam jakiś regulator napięcia który pada ?
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Regulator jest, chyba w każdym
W dieslu i w takim aucie jak Thesis takie ładowanie nie wystarcza.
W dieslu i w takim aucie jak Thesis takie ładowanie nie wystarcza.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Coś mi świta że jak sprawdzałem ładowanie FES to podawał niższe niż jak mierzyłem miernikiem bezpośrednia przy akumulatorze.
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
Wyszystkie wartości podałem z miernika podłączonego przy akumulatorze. Miernik Sonela z ważnym swiadectwem kalibracji, a nie marketówa za 2 dychy wiec pomiar uważam za wiarygodny. Temat muszę podjąć dość szybko żeby nie uwalic nowego akumulatora.
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora
artsfast
Nie lepiej zawieźć alternator do firmy zajmującej się regeneracją?
Nie lepiej zawieźć alternator do firmy zajmującej się regeneracją?