Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Verbasiak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2013, 18:30
Imię: Basia
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Verbasiak » 13 maja 2013, 13:41

Witam,w moim aucie tzn. Lancii Delcie 1.9 2009 r JTD pokazalo mi sie na desce brak cisnienia oleju wylacz silnik..co to moze by?,dodam ze wymienialam ostatnio turbiny i wtryski bo wpadl mi na wysokie obroty i tylko biegiem udalo sie to wycie ugasic.co teraz sie dzieje znowu z tym autem?moze ktos mi doradzi..czy pompe bede musiala wymieniac??????a moze smok wypadl lub niewiem co tak czytalam cos na ten temat i to moje domysly.dzieki za odpowiedz.pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 maja 2013, 13:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: 1pajel1 » 13 maja 2013, 16:14

A olej w ogóle jest? Ile auto ma nalatane?
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

Nea
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2013, 21:08
Imię: Kamila
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Nea » 09 lip 2013, 21:18

Witam,
podpinam się do tematu, bo przyznam, że dziś zobaczyłam dokładnie taki sam komunikat.

Panowie, proszę, poradźcie coś. Pierwszy raz jeżdżę Deltą, mam ją od dwóch tygodni, a tu taki klops. Jak wspomniałam wcześniej, wywaliło mi taki komunikat i wyłączyło mi silnik (może odcięło dopływa paliwa, pojęcia nie mam). Na lawecie podrzuciłam ją pod serwis, ale już za późno było i została na parkingu. Wybieram się tam z samego rana, więc jeśli możecie mi poradzić z czym to się wiąże, będę wdzięczna, bo jak znam życie, znów wymienię pół wnętrzności, a efekt będzie marny. Tak to jest, jak się jest kobietą. :roll:

Lancia Delta Oro, 2009 r., 1,4 benzyna, przejechane 45.000 km, olej jest, wszystkie płyny w normie.

Nea
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2013, 21:08
Imię: Kamila
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Nea » 26 lip 2013, 17:46

Wybaczcie post pod postem, ale może ktoś jednak mi pomoże.
Okazało się, że spalony był bezpiecznik i przekaźnik, ale...
No właśnie... Niby wszystko już było dobrze, jednak po dwóch godzinach jazdy sytuacja się powtórzyła. Co prawda po półgodzinnym odpoczynku odpaliła bez problemu, jednak tak nie może zostać, bo czuję się niepewnie. Stoi więc autko znów w serwisie, niczego doszukać się nie potrafią. Błędów nie wykazuje. Ratunku!

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Gros » 26 lip 2013, 18:05

Dam co chłopie dobrą radę zajedź do aso i niech przejRZą instalacje cobyś ognistego kura nie miał to moja rada bo autko całkiem nowe a szkoda
Ostatnio zmieniony 05 sie 2013, 18:27 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Ort.
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: GrimlocK » 26 lip 2013, 20:06

Przy tym przebiegu silnik nie powinien mieć żadnych problemów z ciśnieniem oleju. Dobrze byłoby sprawdzić wartość ciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku zwykłym manometrem.

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Maxx » 28 lip 2013, 16:45

Nea pisze:Wybaczcie post pod postem, ale może ktoś jednak mi pomoże.
Okazało się, że spalony był bezpiecznik i przekaźnik, ale...
No właśnie... Niby wszystko już było dobrze, jednak po dwóch godzinach jazdy sytuacja się powtórzyła. Co prawda po półgodzinnym odpoczynku odpaliła bez problemu, jednak tak nie może zostać, bo czuję się niepewnie. Stoi więc autko znów w serwisie, niczego doszukać się nie potrafią. Błędów nie wykazuje. Ratunku!
Ten spalony bezpiecznik i przekaźnik to od czego? Skąd jesteś? Ja na Twoim miejscu poszukałbym innego mechanika/serwisu.
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

Nea
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2013, 21:08
Imię: Kamila
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Nea » 31 lip 2013, 15:45

Po kolei zatem.

Pierwsze zdarzenie:
Auto zgasło podczas jazdy z komunikatem "nieprawidłowe ciśnienie oleju". Po pół godz odpaliło. W drodze powrotnej zgasło ponownie z tym, że juz nie odpalilo. Okazało się, ze spalił się bezpiecznik od pompy paliwa. Po wymianie pojawił sie problem ze wspomaganiem, ale jakoś go obeszli i auto jeździło.

Zdarzenie drugie:
Auto znów zgasło podczas jazdy z identycznym komunikatem o oleju. Tym razem wszystkie bezpieczniki były ok no i po 30 min znów odpaliło.


W warsztacie twierdzą, ze to problem z elektryką, bo auto jest za młode by mechanicznie mogło cos się zepsuć. Podobno pojawił się problem z siecią Can (chyba tak to sie pisze), choć wcześniej twierdzili, że nic nie widzą. W poniedziałek jedzie więc po raz kolejny do warsztatu. Dodam, ze warsztat to fiatowskie aso.

W chwili obecnej nie da się jeździć, bo nie znam dnia ani godziny, kiedy zwariuje. Z moich obserwacji wynika, że to sie dzieje tylko przy wysokich temp na zewnątrz i tylko na rozgrzanym silniku. Wcześniej gdy było chłodniej auto przejechało ok 500km bez awarii, a teraz i po 10km potrafi się odciąć.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Maxx » 01 sie 2013, 1:43

Czyli komunikat o za niskim cis. oleju jest skutkiem a nie przyczyna gaśnięcia silnika. Tzn. w momencie gaśnięcia silnika pojawia się rzeczony komunikat? Zatem gaśnie bo pewnie nie dostaje paliwa. Do sprawdzenia układ zasilania paliwa i jego elektryka.
Daj znać o postępach w usuwaniu usterki.
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

Nea
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2013, 21:08
Imię: Kamila
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Nea » 07 sie 2013, 12:06

Mam odpowiedź z aso. Twierdzą, że wadliwa jest pompa paliwa, która się przycina, czyli tak jak Maxx twierdziłeś komunikat o niskim ciśnieniu był skutkiem nie przyczyną.
Sprawdzili też elektrykę, ale tam nie znaleźli problemów.

W związku z tym mam prośbę, czy ma ktoś namiary na pompę paliwa?
Mogę wziąć od nich, ale krzyczą sobie 1100 PLN za samą pompę. Znalazłem a przynajmniej tak sądziłem w Intercar za 340 PLN Boscha, ale nie mają ani na stanie ani nie mogą sprowadzic bo podobno magazyny też puste.

Lancia Delta III 2009; 1,4 150KM

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Rutuś » 08 sie 2013, 8:45

Włosi maja w sierpniu urlopy fabryki nie pracująi podejrzewam że z tego wynikają braki dwa lata temu tez czekałem na część do września.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III 1.9 JTD - brak ciśnienia oleju

Post autor: Maxx » 08 sie 2013, 13:13

Pompa to produkt boscha. Tu niby mają dostępną http://www.iparts.pl/czesc/zespol-zasil ... numery-oem
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”