Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C?

udawany.pozorant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C?

Post autor: udawany.pozorant » 16 sty 2013, 8:49

Zastanawiam sie czy to normalne że Delcie III gdy silnik osiagnie temp pracy (optymalna) tj ok 80stC wentylator zaczyna chłodzić? klimy nie włączam , temp chłodziwa jest idealna a ten wyje .Wymieniłem czujnik temp spalin za dpf i bez zmian . na kompie przy sprawdzaniu błędów też ok . Wyglada to na wypalanie dpf ale tak codziennie ? No i silnik nie jest na obrotach i zachowuje sie normalnie . czy ktos zaobserwowal w 1.6 cos podobnego? Piszecie że w 2.0 przy wypalaniu rosną obroty ,ale tem dpf jest chyba za silnikiem a tu jest zaraz za turbem z przodu bloku więc temp i tak jest wysoka.Zresztą słychac po wylączeniu pykania metalu i czuć gorąco .Zima to pół biedy ale latem bałem sie jechac dalej w trase bo jeszcze sie cholera zapali.
a drugie po 1,5 roku nie wiem jak w delcie wlączyć same postojówki bez mijania .

roni660
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin

Re: Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C

Post autor: roni660 » 17 sty 2013, 10:52

Co do włączania świateł postojowych- jeżeli jedziesz na dziennych , to po wyłączeniu stacyjki włączasz światła mijania i zapalają się postojowe , jeżeli jedziesz na światłach mijania , to po wyłączeniu stacyjki wyłączasz światła mijania i jeszcze raz włączasz.
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet

mister_udza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2013, 11:02
Skype: mr_udza
Imię: Dawe
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C

Post autor: mister_udza » 09 lut 2013, 13:05

Witaj, nie zauważyłem nic podobnego w mojej Delcie. ciężko mi również cokolwiek podpowiedzieć, bo nie znam architektury rozmieszczenia czujników temp. w tym aucie.

Może to durne pytanie - czy sprawdzałeś termostat?

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C

Post autor: Maxx » 10 lut 2013, 3:31

udawany.pozorant pisze:Zastanawiam sie czy to normalne że Delcie III gdy silnik osiagnie temp pracy (optymalna) tj ok 80stC wentylator zaczyna chłodzić? klimy nie włączam , temp chłodziwa jest idealna a ten wyje .Wymieniłem czujnik temp spalin za dpf i bez zmian . na kompie przy sprawdzaniu błędów też ok . Wyglada to na wypalanie dpf ale tak codziennie ? No i silnik nie jest na obrotach i zachowuje sie normalnie . czy ktos zaobserwowal w 1.6 cos podobnego? Piszecie że w 2.0 przy wypalaniu rosną obroty ,ale tem dpf jest chyba za silnikiem a tu jest zaraz za turbem z przodu bloku więc temp i tak jest wysoka.Zresztą słychac po wylączeniu pykania metalu i czuć gorąco .Zima to pół biedy ale latem bałem sie jechac dalej w trase bo jeszcze sie cholera zapali.
a drugie po 1,5 roku nie wiem jak w delcie wlączyć same postojówki bez mijania .
Przy 80C to dopiero powinien otwierać się termostat. Pierwszy bieg wentylatora powinien się załączyć w okolicach 90C.
Najlepiej podłącz auto pod kompa i zczytaj parametry dotyczące dpf. U mnie np. dpf wypala się średnio co ok. 150km w cyklu miejskim i tak samo jak w 1.6 jest za turbiną.
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C

Post autor: słoma » 10 lut 2013, 10:58

Też stawiam na wypalanie DPF , mam podobne objawy : zwiększone obroty , lekko pływające , wysoka temperatura , w wyniku dopalania , często mi się zdarza ze wentylator mi ostro chłodzi jak dojeżdżam do domu i wychodzę otworzyć bramę , bywa ,że po wjeździe na plac muszę poczekać nawet 2-3 minuty , aby DPF sie dopalił i spadly obroty wentylatora samoistnie ,

Ciekawe jest to ,ze raz dopiero mi się zapaliła kontrolka DPF . ale wtedy dopalałem DPF na trasie okolo 20 km aż zgasła .
delta twin turbo - już sprzedana .

udawany.pozorant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C

Post autor: udawany.pozorant » 23 lut 2013, 8:58

dzięki za rady .czujnik w Delcie jest 1 na wszystko (moim zdaniem) na zegarach mam ok woda tfu płyn idealnie po środku chłodnica ciepła na dworze -6 a po 8-9km wentylator zap...dala i czuć gorącą gumę i plastik więc hajc jakiś jest.czyli nie płyn go włącza a raczej dpf.termostat i owszem sfiksował przy -10 tej zimy ale w drugą stronę - nie zamykał i auto było niedogrzane więc kilka dni wentylator nie wył.Na kompie byłem ale nie w chwili gdy sie włączył - wtedy pokazywał wszystko miodzio. Żadnego falowania czy zwiększonych obrotów nie mam a co ciekawe po roku jeżdzenia na wszelakiej ropie ani razu nie zapalił sie dpf .mamy scenica 2.0 motor ok ale dpf zapala sie przy miejskiej jeżdzie co kwartał.A tu nic.Wymieniłem czujnik temp spalin za dpf i prawie nic sie nie zmieniło.Elektronik od kompa jest wyluzowany i mówi żeby nie pękać i jeżdzić .Tak po prawdzie to dalej jak 100km w jedna stronę to nią nie ujechałem .Chyba sobie zafasuje dużą gaśnice i faktycznie zapomne o tym wentylatorze.
Co innego mnie poważnie wk..wia ogrzewanie i klima . jak zmniejszam ustawienie do min 16st a potem od razu wchodzi na klime i dmuchawa wieje lodem do oporu .Nie da się w tym aucie ustawić na 10-12 stopni czy co .jak wsiadam z dworu w kurtce to zaraz ropi sie upał w środku i trzeba okno uchylać albo mrozić sie klimą.

udawany.pozorant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 M-jet - czy wentylator włącza się przy 80C

Post autor: udawany.pozorant » 23 lut 2013, 9:02

Ach jeszcze jedno , jak zauważyłem ubywa oleju a rury od turba się lekko pocą .Po 23 latach jazdy dieslami/turbodieslami wiem że prawie każde turbo puszcza olej i może tak byc i 100-150tys .Tu puszcza moim zdaniem ciut więcej a skoro tak to sadza po spaleniu zapycha dpf i może faktycznie ciągle sie wypala .Ale że 0 komunikatów to troche dziwne .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”