Kappa - słaba, brak mocy

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

Kappa - słaba, brak mocy

Post autor: larry123 » 08 cze 2006, 10:34

Czy da się samemu wyczyscić przepływomierz ???
ponieważ mam podejrzenia że przez przepływomierz wyskakuje mi błąd silnika i czasami falują obroty.

nie zmieniałem filtra powietrza od 20 tys. km.
po wymontowaniu wydaje mi się ze filtr jest czysty od srodka bardzo czysty.

ostatnio moja lucynka tuż po zapaleniu ( na ciepłym silniku ) od razu wskoczyła na 3000 obrotów. !!!! czekałem jakies 10 - 20 sek. że może się poprawi. Niestety musiłem ją zgasić i zapalić ponownie i zapaliła i juz chodziła ok.

Prezes

Kappa - czy da się samemu wyczyscić przepływomierz ???

Post autor: Prezes » 08 cze 2006, 12:40

Laryy Kolego drogi - przepływomerza sie nie czysci!
Za obroty jałowe jest odpowiedzialny silnik krokowy a nie przepływomierz.
Odpisywałem juz raz na Twojego posta i jeszcze raz powtórze - jedz do jakiegoś warsztatu i podepnij auto pod komputer diagnostyczny. Nie baw sie w mechanika bo ze swoimi pomysłami jeszcze cos popsujesz.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 665
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - czy da się samemu wyczyscić przepływomierz ???

Post autor: Lewutek » 08 cze 2006, 13:11

CZE ...

Prezes dobrze ci pisze ... w dziesiejszych czasach elektroniki samochodowej ... "kowalstwo samochodowe" nie w każdym przypadku ma zastosowanie.
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 08 cze 2006, 13:11

można ale jest to zegrmistrzowska robota

http://stilo-club.com/viewtopic.php?t=6497

Prezes

Kappa - czy da się samemu wyczyscić przepływomierz ???

Post autor: Prezes » 08 cze 2006, 13:31

no dobra - sam chciałes ...
Nowoczesne przepływomierze w odróżnieniu od starego typu (potencjometrowych) działają na zasadzie ?gorącego drutu?. Oznacza to ze metal w przepływomierzu jest elektrycznie podgrzewany do odpowiedniej temperatury. Materiał z którego blaszka jest wykonana zmienia swoją oporność w zależności od temperatury. Przepływające powietrze chłodzi blaszkę zmieniając jej oporność i na tej podstawie ECU szacuje objętość pobieranego powietrza. W przepływomierzu znajduje się również czujnik temperatury zasysanego powietrza (w przepływomierzach 5 pinowych ? w 4 pinowych termometr jest oddzielnie) i czujnik ciśnienia powietrza.
Biorąc pod uwagę zasadę działania czyszczenie nie ma najmniejszego sensu . Środki chemiczne , woda czy spirytus może natomiast uszkodzić cały układ.

Podtrzymuje wiec opinie ze to bzdura. Ktoś sobie taką operacje przeprowadził i zamiescił zdjecia nie oznacza to jednak , ze zrobił dobrze.
Na forach pojawiają sie rozne nonsensy

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 09 cze 2006, 10:01

wyczysciłem krokowy, wykorzystując opis z naszego forum

zobaczę co bedzie jutro.

: yesyes : : yesyes :

może pomoże.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 10 cze 2006, 12:38

byłem na komuterku i wykazał mi

- O2 sensor signal
- Engine temperature
- RPM Signal

Przy engine temperature palił mi sie wykrzyknik

w poniedziałem jade na Limanowskiego i mam nadzieje że u mnie w serwisie mi ją zrobią.

Prezes

Kappa - czy da się samemu wyczyscić przepływomierz ???

Post autor: Prezes » 10 cze 2006, 12:50

Wykrzyknik przy błędzie oznacza błąd stały. Musisz sie zainteresować czujnikiem temperatury silnika. Jeśli jest uszkodzony i podaje błędne sygnaly i ECU moze ustawiać zbyt bogatą mieszanke dlatego wariują obroty.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 10 cze 2006, 18:15

i to jest właśnie ból
podłączenie do głupiego kompa 50 zł
czujnik temperetury 40 zł

ech chyba sobie kupe euroscana :)
bo moja bryka byl badana na euroscanie

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Odp: ...

Post autor: lancia1969 » 10 cze 2006, 21:47

"larry123" pisze: ech chyba sobie kupe euroscana :)
bo moja bryka byl badana na euroscanie

Zrobiłem sam , ale rozumiem że nie każdy ma takie możliwości , koszt wszystkich części to 50 zł , jest jeden dość kłopotliwy i kosztowny niestety problem z euroscanem - potrzebuje dwóch com-ów przy pracy z Laptopem, czyli karta PCMCIA do laptopa z możliwością pracy w czystym DOS-ie- około 250 zł , gotowego Euroscana możesz kupić w granicach 239 zł - w Warszawie polecam TUTAJ gość sprawdzony w razie reklamacji szybko realizuje gwarancje ( do 2 dni) i jest sensowny ( rozumie to co robi).

Jak się będziesz decydował to zdecydowanie polecam Euroscana na pic-u, sa dwa rodzaje jeden na mikrokontrolerze Atmel i drugi na Pic-u - różni się sposobem komunikacji i niestety te Atmelowskie pracują mniej stabilnie.

Generalnie polecam - nawet jak nie będziesz korzystał z Laptopa tylko ze zwykłego PC to zrobienie kabla 15 m nie stanowi problemu i nie przeszkadza w poprawnej komunikacji.

Funkcje pozwalają na spokojne przetestowanie całego systemu wtryskowego łącznie z kasowaniem błędów centrali.

Telemetria jest pełna - czasy otwarcia wtryskiwaczy, praca TPS , kąt ustawienia wskaźnika CO, kąt zapłonu , ciśnienie i zakres MAP-a, czas iskry, działanie zaworu Over-Boost, zasilania , rzeczywiste obroty, praca sondy , emulacja działania pompy paliwa , wtrysków i poszczególnych cewek .

Program obsługujący jest napisany poprawnie - intuicyjnie i obsługa jest przyjemna.


Jak będziesz chciał więcej informacji chętnie podzielę się spostrzeżeniami z własnych eksperymentów :wink:

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 10 cze 2006, 22:28

mam laptopa ktory ma dwa comy :) rakieta 233 MMX, wyciagnełem w pracy z magazynu odkurzyłem zapodałem nowy bios :) i takie tam.
Dzisiaj 233 Mhz to kalkulator ale do euroscana bedzie ok.

Pewnie kupie w tej firmie bo mają gotowy kabel do fiata

http://viaken.pl/


Najprawdopodobniej euroscan bedzie służył także grupie mazowieckiej na spotach.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 19 cze 2006, 21:20

źródłem moich problemów była popsuta sonda lambda.

Elektryk wymienił sonde i auto zaczeło jezdzic bez błędów.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Odp: ...

Post autor: lancia1969 » 20 cze 2006, 0:53

"larry123" pisze:mam laptopa ktory ma dwa comy :) rakieta 233 MMX, wyciagnełem w pracy z magazynu odkurzyłem zapodałem nowy bios :) i takie tam.
Dzisiaj 233 Mhz to kalkulator ale do euroscana bedzie ok.

Pewnie kupie w tej firmie bo mają gotowy kabel do fiata

>http://viaken.pl/


Najprawdopodobniej euroscan bedzie służył także grupie mazowieckiej na spotach.
: ok2 : : ok2 : : ok2 : :wink: Jak coś to moge robić za technical support :wink: przy pierwszych komunikacjach :D dll-ki i inne popierdółki :twisted:

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 20 cze 2006, 15:26

super ale jak zrobisz wsparcie :) z Krakowa dla Mazowieckiej grupy ???
Wpadniesz specjalnie na spot.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 27 cze 2006, 7:59

w piątek zainstalowałem nie oryginalny przepływomierz
i kicha auto nie chciało jechać ale błędu nie było.

Wkurzyłem sie i z moim mechanikiem wyczyściliśmy stary benzyną ekstrakcyjną i .....
SUKCES !!!

WSIO działa
: yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes :
: yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes :
: yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes :

:80: Lancia dostała kopa. ;)

Na grzybowskiej nic *** nie zrobili może po za zgarnięciem kasy.

cóż nauczyłem się aby nie jeździć byle gdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”