Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

macrus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2012, 15:49
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: macrus » 12 wrz 2012, 16:55

Witam,

Mam od tygodnia Deltę z 2010r, Oro 1.6multijet - auto jest _nowe_ tzn. stało sobie u dealera 2 lata i kupiłem z przebiegiem 4km - na dziś ma 500km. Wszystko prawie chodzi elegancko (no...po Blue&Me spodziewałem się znacznie więcej :(, ale cóż).
Na plus mnie zaskoczyła dynamika i... duuuży rozrzut spalania od 5.2 przy baaardzo spokojnej płynnej jeździe (miasto/umiarkowane korki) do 9 przy bardzo dynamicznej. Ale nie o tym chciałem.

Nie kumam działania klimy albo coś z nią nie tak - na wyświetlaczu mam "AUTO", wentylator prawie nie dmucha a nawiewy chodzą tak jak się je ustawi i nic się samo nie zmienia - mogę oczywiście ręcznie ustawiać itd. Jestem niemal pewien, że raz, na początku jeżdżenia widziałem napis "FULL AUTO" który się już więcej nie pojawił, niezależnie co i w jakiej kolejności nacisnę.

Czy to tak powinno być ?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2012, 17:19 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. używamy polskich liter Poprawiłem.

warppl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 13 wrz 2012, 13:43
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: warppl » 13 wrz 2012, 13:47

Full Auto uzyskasz poprzez naciśnięcie lewego pokrętła.
Auto utrzymuje Ci ustawioną temperaturę, ale siłę nadmuchu i jego kierunek (szyba, nogi) ustawiasz ręcznie.
Full Auto samo zwiększa/zmniejsza poziom nadmuchu oraz strefy do którego kieruje nadmuch.

Muszę przyznać, że czasami Full auto mnie denerwuje, bo np. upiera się przy dmuchaniu na nogi, albo też utrzymuje zbyt małe obroty wentylatora.

macrus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2012, 15:49
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: macrus » 13 wrz 2012, 15:41

Rzecz w tym właśnie, że po naciśnięciu lewego pokrętła nie włącza się FULL AUTO, a tylko AUTO
czyli coś jest nie tak ?

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: broker » 14 wrz 2012, 19:03

Coś musi być nie tak.
Full auto uruchamiasz dokładnie przez naciśnięcie lewego przycisku 'Auto'.
Napis zmienia się z AUTO na FULL AUTO.

Prawdę mówiąc nie korzystam nigdy z funkcji full auto ;)
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

madolat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 505
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:28
Imię: Maciej
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: madolat » 14 wrz 2012, 19:23

Witam.
Nie wiem, jak jest w Delcie III, ale o Kappie napisałem kiedyś coś takiego
""FULL AUTO" nie pojawi się, gdy masz temperaturę ustawioną na maksymalne grzanie lub maksymalne chłodzenie.
Ustaw temperaturę np. na 18stopni i wciśnij "auto" to pojawi Ci się "FULL AUTO".
Zrobisz temp. na "LOW" to ten napis się nie wyświetli, gdyż klima nie pracuje w "PEŁNYM AUTOMACIE", tylko na maksymalnym chłodzeniu.

Mam nadzieję, że to co napisałem, jest zrozumiałe :) , jeśli nie daj znać, postaram się pomóc."

Może w Twoim nowym nabytku jest tak samo??

Spróbuj i daj znać czy jest ok.

Pozdrawiam. Maciej.
Lancia Kappa 3.0 V6 1998r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: thermano » 18 wrz 2012, 10:01

U mnie FULL AUTO w większości przypadków działa świetnie . Kiedyś gdzieś słyszałem , że ten tryb ma przede wszystkim na początku chronić nasze zdrowie przed przechłodzeniem - i robi to świetnie .
Ew. zmiana nadmuchów do własnych preferencji to kwestia indywidualna i nie nazwałbym tego wadą .

Czy jak wciskasz lewe pokrętło to włącza Ci się automatycznie ( wyłączona specjalnie wcześniej sprężarka klimy i AQS ?)

Co do spalania z ciekawości Ci powiem , że u mnie dynamika bardzo mało zwiększa spalanie ( nie widziałem na trasie 7 litrów ) W mieście ( 100% miasta ) kształtuje się na poziomie 7 - 8 l .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

macrus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2012, 15:49
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: macrus » 30 paź 2012, 14:32

W końcu znalazłem czas na wizytę w serwisie - centralka klimy do wymiany. Zamówiona i czekam, podzielę się wrażeniami jak wymienią.

Przy okazji - niestety - miałem nieprzyjemność mieć pierwszą awarię: padł regulator napięcia. Naagle przy 150km/h na autostradzie przestało działać prawie wszystko co elektryczne no i ładowanie akumulatora. Co ciekawe- udało sie przejechać jeszcze blisko 70km, choć bez wspomagania było to mało przyjemne - potem stanął i juz nie odpalił (aku padł). No i sama awaria 300km od domu :(
Na plus - Assistance Lancia zadziałało, po 40min laweta i do serwisu Fiata. Na minus - po 2h grzebania nie zdiagnozowali i wróciłem do domu zastępczym Bravo (przy okazji - diesel 1.6 105KM - dynamika jest dość podobna, Vmax mniejszy). Delta sie więc naprawia w serwisie gdzieś daleko...
Podsumowując - albo mam pecha albo słabiej z tą jakością niż bym oczekiwał...

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: thermano » 30 paź 2012, 19:45

Przykra sprawa , ale tego typu usterka to chyba może się zdarzyć wszędzie . Ja w bravo miałem spokój , aktualnie Decia też daje radę . Oby tak dalej ... Trzymam kciuki za sprawne rozwiązanie i dalszą bezproblemową jazdę .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Delta III - klimatyzacja - tryb FULL AUTO ?

Post autor: miwis » 30 paź 2012, 20:01

Głupia sprawa zawinił element który dostarczył poddostawca. Nie zdziwiłbym się gdyby okazał nim się niemiecki Bosch lub Siemens.Mam nadzieje,że nie zrazi to ciebie do marki. :)
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”