Kappa - zawieszenie

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 06 cze 2006, 12:00

zaw.jpg
Które gumy z rysunku wymienia się bezboleśnie - bez nabijania i rozbierania połowy zawieszenia, bo powoli wszystko się mota, albo ja coś pokręciłem, albo mechaniory ściemniają ....

Jakby jakiś fachura rzucił okiem i napisał było by miło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 18:08 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Umieściłem foto w treści ;)
Kappa 2.0 Białystok

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: Kapa zawieszenie pytanie Tylko do Orłow

Post autor: PeGaZ » 06 cze 2006, 12:52

"karol69" pisze:http://www.elida.pl/kappa/zawKAPPA.jpg

które gumy z rysunku wymienia się bezpoleśnie - bez nabijania i rozbierania połowy zawieszenia
bo powoli wszystko się mota albo ja cos pokręciłem albo mechaniory sciemniają ....

Jakby jakis fachura rzucił okiem i napisał było by miło
Nie fachura, ale trochę już wiem ;)

Przód:
Na pewno 3 (ale czy nie trzeba wyjmować całego wahacza - ręki nie dam sobie uciąć). Być może 5 (Radicz zaraz napisze, że to jest niewymienne ;)) bez większej rozbiórki.
1. - to sworzeń, który się odkręca i w zależności od tego jak siedzi na śrubach/w zwrotnicy to albo lekko, albo trudno.
2 i 4 - niewymienne wg producenta (podobnie jak 5) , do wymiany trzeba zdjąć odpowiednio wahacz lub stabilizator.

Tył: - za dużo tego,
ale z samych gum wymienne jest 9. na pewno. A ja jeszcze wymieniałem 7. - łącznik stabilizatora, też bez przygód. Do reszty się nie ustosunkuje...
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Prezes

Kappa - zawieszenie

Post autor: Prezes » 07 cze 2006, 20:22

1 , 5 - wymieniasz na aucie
3 - tez na aucie ale trzeba sie z tym troche pobawić
2 - przerąbana robota - konieczne jest wyciągniecie wahacza
4 - wymaga sporo gimnastyki ale da sie wymienić na aucie
9 - bez problemów
8 - sugeruje wymiane całego wahacza
7 - bez problemów
3,4,5,6 - kwestia w jakim stanie sa te elementy - mam na myśli korozje - czasami trzeba całą belke wymontowac.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 cze 2006, 21:10 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 07 cze 2006, 20:58

co prezes to Prezes
dzięki
Kappa 2.0 Białystok

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 06 cze 2011, 21:03

A tak do końca to przez te lata nie rozgryzłem jak to jest z nr 9 z tyłu
albo mam inną starą wersję 1997 rok albo nie mogę zlokalizować tej 9 tki w serwisie tez nie mogli
a mam takie::link: (powinno pasować wg sprzedawcy)

czy to jest jakoś schowane?
Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 21:17 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Skróciłem link.

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

kosz

Post autor: karol69 » 06 cze 2011, 21:20

BTW ty masz forum do żył podłączone co napisze kiedykolwiek to 5 min i cyk poprawka :))

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: kosz

Post autor: stabraf » 06 cze 2011, 21:28

karol69 pisze:BTW ty masz forum do żył podłączone co napisze kiedykolwiek to 5 min i cyk poprawka :))
...takie moje zadanie :D ;)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7297
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: faraon » 06 cze 2011, 21:56

karol69 pisze:A tak do końca to przez te lata nie rozgryzłem jak to jest z nr 9 z tyłu
albo mam inną starą wersję 1997 rok albo nie mogę zlokalizować tej 9 tki w serwisie tez nie mogli
a mam takie::link: (powinno pasować wg sprzedawcy)

czy to jest jakoś schowane?
( 9 ) - To jest tulejka zwrotnicy. Jest w środku w zwrotnicy, a przez jej otwór przechodzi śruba łącząca zwrotnicę z wahaczem. W wersji do i po '97 jest to ta sama tulejka (rozmiarowo), natomiast inna jest wymienna tuleja (nr 8 ) wahacza: do '97 (wahacz o przekroju prostokątnym) ma średnicę 52 mm, po '97 (wahacz rurowy) ma średnicę 58 mm. Zobacz pod samochodem jaki typ wahacza masz. Były w 97 roku montowane jedne i drugie zamiennie (można je spokojnie zamieniać).
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 06 cze 2011, 22:00

dziękuje

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 18 cze 2011, 14:27

jeszcze jedno pytanie czy wahacz nowy typ 58 da się zamontować do "starego podwozia" z 1997 roku w miejsce wahacza prostokątnego? czy różnica gumy 52-58 nie będzie przeszkadzać?

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7297
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: faraon » 18 cze 2011, 18:10

karol69 pisze:jeszcze jedno pytanie czy wahacz nowy typ 58 da się zamontować do "starego podwozia" z 1997 roku w miejsce wahacza prostokątnego? czy różnica gumy 52-58 nie będzie przeszkadzać?
Da się. Ja tak zrobiłem.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 18 cze 2011, 20:34

dzięki za odpowiedz

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 06 lip 2011, 20:56

Faraon,
ostatnie pytanie jak to zrobiłeś z wahaczem z tyły nowy nie ma otworów jak stary....
może lekki opis?

argenta67

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: argenta67 » 06 lip 2011, 21:34

karol69 pisze:Faraon,
ostatnie pytanie jak to zrobiłeś z wahaczem z tyłu nowy nie ma otworów jak stary....
może lekki opis?
A do czego ci te otwory? te otwory sa potrzebne do Kappy 94,95 i początek 96 bo był tam drążek stabilizacyjny później drążek przenieśli za belkę na łączniki.

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - zawieszenie

Post autor: karol69 » 06 lip 2011, 21:51

ja mam 1997 ale muszę popatrzeć pod auto bo faktycznie na rysunkach chyba były starego typu - bardzo starego :)

dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”