Delta II - zalane świece

Lukasz KrK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 681
Rejestracja: 30 sie 2009, 18:34
Lokalizacja: Kraków

Delta II - zalane świece

Post autor: Lukasz KrK » 18 lut 2012, 18:12

Witam

Mam pytanko co może być powodem częstego zalania świecy?
Co najmniej 3 razy w miesiącu zmuszony jestem je wykręcać i przeczyszczać, bo chodzi jak traktor i nawet przy dłuższej pracy silnika nie są w stanie "wyschnąć".
Świece są nowe, na kablach niema przebić, nie kopią też były wymienione z półtora roku temu pomożecie?
Obrazek
Obrazek
IV- miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii,oraz specjalne wyróżnienie :-)
www.close2you.pl - drogeria internetowa Agnieszki Zapraszam.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: mac1us » 18 lut 2012, 18:21

Problem z silniczkiem krokowym został rozwiązany czy nie? Jeśli nie układ zapłonowy (aparat zapłonowy, świece, przewody) to trzeba przejść do sprawdzenia układu paliwowego. Akurat ja Ciebie znam i wiem jaki masz silnik, ale nie każdy to wie ;) Delta 1,6 75 koni jednopunkt.
Ja jestem w Polsce, ale mam niewyróbkę i zajęty garaż non stop.

Lukasz KrK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 681
Rejestracja: 30 sie 2009, 18:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: Lukasz KrK » 18 lut 2012, 18:28

Chyba nadal nie działa silniczek krokowy tzn. na mrozach po odpaleniu trzymał ładnie obroty, możesz coś jaśniej z tym układem paliwowym? Kiedy mogłbym podjechać do Ciebie to byś zajrzał? I felgę zostawił.
Obrazek
Obrazek
IV- miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii,oraz specjalne wyróżnienie :-)
www.close2you.pl - drogeria internetowa Agnieszki Zapraszam.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: mac1us » 18 lut 2012, 18:58

Tak jak pisałem cały czas mam zajęty, mam nadzieję w przyszłym tygodniu złożyć bmw, później pasuje zajrzeć do Dedry, później znów trzeba przygotowywać Deltę do "nowego wcielenia". Na felgę znalazł bym czas, ale na szukanie awarii już nie. Trzeba dojść do tego czemu silniczek krokowy nie działa, czyli lecieć ze schematem elektrycznym. To może być główny problem w szczególności przy mrozach, jeśli to by nic nie dało szukać dalej czy wtrysk nie leje, czy jest dobre ciśnienia paliwa itp itd. Robota najgorsza możliwa czyli szukanie co jest do dupy, sorry, ale nie mam czasu, nie wiem ile uda mi się zrobić przy swoich autach zanim wyjadę, a też nie wiem kiedy to będzie.

felek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 01 kwie 2011, 21:31
Lokalizacja: Tullamore Irlandia

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: felek » 18 lut 2012, 21:50

Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?

Awatar użytkownika
marmal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: marmal » 19 lut 2012, 11:52

felek pisze:Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?
Bardzo słuszna uwaga, tak miałem kiedyś w BMW nawet zmiana świec na trzyiskrowe nic nie dawała u mnie wówczas wymiana silnika dała pożądany efekt. ;)
Pozdrawiam - Marian

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: Gros » 19 lut 2012, 11:55

marmal pisze:
felek pisze:Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?
Bardzo słuszna uwaga, tak miałem kiedyś w BMW nawet zmiana świec na trzyiskrowe nic nie dawała u mnie wówczas wymiana silnika dała pożądany efekt. ;)
Maniek umiesz podnieść na duchu :lol:
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
marmal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: marmal » 19 lut 2012, 11:56

Gros pisze:
marmal pisze:
felek pisze:Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?
Bardzo słuszna uwaga, tak miałem kiedyś w BMW nawet zmiana świec na trzyiskrowe nic nie dawała u mnie wówczas wymiana silnika dała pożądany efekt. ;)
Maniek umiesz podnieść na duchu :lol:
No cóż - takie życie :)
Pozdrawiam - Marian

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: Gros » 19 lut 2012, 11:57

Ale uwaga z ciśnieniem słuszna.
:lol: : gafa : :bitwa:

Lukasz KrK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 681
Rejestracja: 30 sie 2009, 18:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: Lukasz KrK » 20 lut 2012, 18:24

jak to sprawdzić? i gdzie? oznacza to koniec silnika? zauważyłem wyciek oleju pod uszczelka zaworów (pod deklem)który spływa po otworach świec może to mieć jakiś wpływ?
Obrazek
Obrazek
IV- miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii,oraz specjalne wyróżnienie :-)
www.close2you.pl - drogeria internetowa Agnieszki Zapraszam.

felek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 01 kwie 2011, 21:31
Lokalizacja: Tullamore Irlandia

Re: Delta II - zalane świece

Post autor: felek » 23 lut 2012, 23:14

Wypływający olej pod uszczelką pokrywy zaworów może świadczyć o uszkodzeniu uszczelki w wyniku nadmiernego ciśnienia spalin pod tłokami, co jest wynikiem zużytych pierścieni lub gładzi cylindrów. Dobrym rozwiązaniem było by dokonać pomiaru ciśnienia w komorach sprężania w poszczególnych cylindrach i na tej podstawie można już cokolwiek powiedzieć o przyczynie częstego zalewania świec. Nadmienię tylko, że to jest jedną z wielu przyczyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”