Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: brygadzista1 » 28 paź 2011, 19:28

Temat moze byc wskazowka dla osob ktorym wydaje sie ze auto kiepsko zapala szczegolnie na nadchodzaca pore roku ktora płata figle uzytkownikom Diesli. Historia dotyczy wprawdzie TDI aczkolwiek rozruszniki sa do siebie podobne.
Od dluzszego czasu a raczej od czasu nizszych temperatur moja Cordoba palila jakby chciala a nie mogla. Krecila powoli co powodowalo ze silnik trzęsł sie w momencie zaplonu. Objawy sie nasilaly do tego stopnia ze w poniedzialek chcialem oddac na gwarancje akumulator zakupiony w zeszlą zime. Okazalo sie jednak ze nawet hiszpańsko-niemieckie auta maja dusze. Dzis rano Seat dal wyrazny sygnal ze jestem w bledzie. Mianowicie po przekreceniu kluczyka w pozycji zaplonu nie dzialo sie nic. Zamiast krecic TDI strzelilo focha. Posprawdzalem wszystkie przekaźniki i nic. Pomyslalem sobie bedzie zabawa. Auto 30 km od jedynego mechanika ktoremu ufam ale za to z dostepem do kluczy i kanalu. A ze lubie naprawiac sam... Po godzinie mialem juz w dloniach rozrusznik. Rozkrecilem go i juz wiedzialem ze jestem na dobrym tropie. Szczotki zjechane do polowy. Szybko do sklepu i tu dylemat. Szczotkotrzymacz Boscha 60PLN zas 4 szczotki 30PLN. Z racji ze komplet byl juz gotowy do montazu zdecydowalem sie na drozsza opcje. Godzinka mozntazu i... Próba:
Przekrecam kluczyk i pierwsza mysl - kur : cenzura : znowu pomylilem auta na podworku. Ale patrze na kierownicy "S" lusterka zółte... jednak Cordoba. Auto na zimnym silniku i nieco oslabionym aku (radio przygrywalo mi 3 godziny w ciagu naprawy) zapalilo tak ze nie zdąŻyłem cofnąc kluczyka. Rozrusznik ma teraz ze 2 razy wieksze obroty a odpalaniu towaRZyszy jedynie swist i juz...nie trzesie nie kreci jakby mial 1000000km przebiegu - jednym slowem rewelacja kosztem 60PLN. Ubytki prądu sa tak duze ze czesto obwiniamy akumulator. Tak tylko chcialem sie podzielic doswiadczeniami... :lol:
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 21:38 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Orty:)
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: Rutuś » 28 paź 2011, 19:43

Ćwiczyłem ten temat w tym tygodniu w Fiacie Punto II FL i jak Ręką odjął.Też myślałem że to aku
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: FXX » 29 paź 2011, 13:04

Już przerabiałem to z Lybrą ;) Tyle, że 60km od domu :(
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
jaro80
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 285
Rejestracja: 17 paź 2006, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Białystok

Re: Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: jaro80 » 29 paź 2011, 15:38

Też miałem tak w Kappie. Raz zapalała z oporem, a czasami w ogóle nie chciała. U mnie naprawa z wymianą (kto ma 3.0 wie jaka to męka) wyniosła 500zł bo w tak marnym stanie był już. Ale od tego czasu zero problemów. Rozrusznik posadził mi 2,5 letni akumulator, zareklamowałem i dostałem nówkę.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4020
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: volf » 29 paź 2011, 21:23

A TDs w kappie zapala nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika, zwłaszcza zimny-oczywiście nie twierdzę, że nie należy rozrusznika remontować jeśli zachodzi potrzeba...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: brygadzista1 » 29 paź 2011, 21:35

volf mi Cordoba tez odpalala, ale teraz widze jaka to kolosalna roznica. Zaplon nastepuje praktycznie od polobrotu. Rozrusznik wykorzystuje pelna moc akumulatora. A wiesz ze Diesel potrzebuje strzala szczegolnie w mrozy. Dodatkowo ECU na goracym silniku obniza dawke rozruchowa i przy malych obrotach rozrusznika musialem krecic 2-3sekundy. Typowy objaw rozregulowania map. A jednak z mapami nie mialo to nic wspolnego bo teraz goraca pali na dotyk.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Alan

Re: Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: Alan » 29 paź 2011, 21:49

Częstym czynnikiem wpływającym na słaba pracę rozrusznika jest "wygrzanie" połączeń elektrycznych. Tam gdzie przychodzi główny przewód prądowy z powodu słabego dokręcenia zaczyna się gotować,co w efekcie prowadzi do osłabienia działania rozrusznika.

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Re: Stan rozrusznika a rozruch Diesla

Post autor: mikaeltdi » 05 lis 2011, 20:38

Hej.podepnę info może się komuś przydać i w temacie rozrusznika i rozruchu diesla .Rzecz dotyczy niespodziewanego bezruchu rozrusznika i dyskoteki na desce tzn ;rano do pracy odpalanie bez problemów z pierwszym strzałem i półobrotem -czyli bez jakich kolwiek oznak czychającej niespodzianki,po pracy również bez problemowo do sklepu ...ze sklepu do domu....i tu zonk nie dało się odpalić ,mryganie kontrolek ,terkotanie uciekanie prądu (słabe żarzące się kontrolki)-objawy typu rozrusznik,akumulator,masa ...po sprawdzeniu masy-Ok,ładowanie Ok -akku ''zielone oczko'' i prąd 12V,rozrusznik wyjęty -przypalony elektromagnes ''wygrzanie się '' styków
:-? ...wymieniony,przesmarowany, szczotki Ok -na stole śmiga aż miło -zamontowany do auta i... zonk 8-O to samo ..jeszcze raz masa i cały zestaw połączeń i wreszcie akumulator ''nie sugerujcie się zielonym oczkiem w Centra ''(nie zawsze mówi prawdę)...wymiana akumulatora na Centra futura 72A ..odpalenie o mało nie wyrwało silnika z ramy : ok2 : ... ale co się ukombinowałem to moje : yesyes : teraz moge spać spokojnie .
Pozdrawiam i jak najmniej tego typu niespodzianek.
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”