Post
autor: SIWY155 » 04 lip 2011, 8:22
Qbek pisze:Witam.
Zastanawiam sie nad zakupem takiego Thesisa - prosze o opinie, w szczegolnosci dot. AWARYJNOSCI Thesisow. Jesli chodzi o spalanie i standardowe koszty eksploatacyjne to mysle ze bedzie to dla mnie do przelkniecia, natomiast nie do przyjecia sa dla mnie notoryczne awarie i postoje w serwisie, szczegolnie te wiazace sie z duzymi kosztami. Auto ma jezdzic a nie stac.
Charakter uzytkowania - do codziennej jazdy. Przebieg roczny ok. 15 000 km, planuje zakup auta z przebiegiem do 100 000 km i uzytkowanie 4 - 6 lat do maks. 180 - 200 tys. km. Czego mozna sie spodziewac przy takich przebiegach, na co zwracac uwage przy zakupie?
Przegladajac dzial "Pytania i porady techniczne" mozna odniesc wrazenie ze psuje sie absolutnie wszystko co tylko moze sie popsuc, Thesisy polowe czasu spedzaja w serwisie a naklady miesieczne na naprawy to ok. 2500zl

Czy naprawde jest taka tragedia z awaryjnoscia? Czy zalezy to od egzemplarza, czy tez kazdy Thesis wymaga duzych nakladow na naprawy? Czy w mlodszych rocznikach (2006+) sprawa wyglada lepiej niz w egzeplarzach z poczatku produkcji?
I jeszcze jedno pytanie dot. tego konkretnego silnika - czy filtr DPF sprawia duze problemy eksploatacyjne? Moze lepiej kupic starsze auto 175KM bez DPF?
Z gory dzieki za rady.
Ja osobiście wkurzam się jak czytam te legendy narosłe wokół Thesis,aczkolwiek to prawda,że pan Ziutek z garażu obok,który naprawia pancerwageny sobie raczej nie poradzi,ale to już jego problem.Po pierwsze,Thesis nie psuje się bardziej niż inne auta a raczej pewnie nawet mniej.Problemem może być zakup egzemplarza z przebiegiem do 100 tys.km szczególnie z dieslem.Zakładaj realnie,że takie auta z dieslem robią czesto 50 tys.km lub niektóre 100 tys.km rocznie,więc jeśli zakładasz ,że kupisz z przebiegiem do 100 tys.km to raczej długo bedziesz szukał a jak już kupisz to może okazać się skręcony licznik.Mimo,że diesle Fiata cieszą się bardzo dobrą opinią nie tyko wśród miłośników ale wogóle wśród fachowców to mimo wszystko tkwią w nich takie same potencjalne kosztowne zagrożenia jak w każdym nowoczesnym dieslu.Więc z tego punktu widzenie bezpieczniejszym wyborem jest auto z benzyniakiem,które łatwiej kupic z rozsądnym przebiegiem a często trafiają się bewypadkowe egzemplarze krajowego pochodzenia.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2