Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Gallar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 27 gru 2009, 14:47
Lokalizacja: Mrągowo

Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: Gallar » 07 gru 2010, 16:30

poszukuje porad odnośnie różnic mocowań, zawieszenia, osprzętu silnika itp.

Chciałbym przełożyć silnik 2.0 16v zamiast mojego 1,6 8v 93r. i poszukuję informacji co potrzebuję do przekładki oraz na jakie ewentualne przeszkody mogę napotkać.
silniczek z auta w poniższym linku.
2.0 16v - Klik

czy w obu autach są takie same błotniki?

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6400
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: vanisch » 07 gru 2010, 17:34

HPE ma szersze błotniki.
Potrzebujesz silnika, skrzyni, kompa z wiązką, pompa paliwa też może być inna, wydech, chłodnica
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

matevrs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 31 lip 2009, 10:24
Lokalizacja: Sulejówek/Warszawa

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: matevrs » 07 gru 2010, 21:35

zawieszenie przód nie jest inne przy tych silnikach?
Lancia Delta 2.0 16V 1994r

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: schab » 07 gru 2010, 21:42

vanisch pisze:HPE ma szersze błotniki.
Potrzebujesz silnika, skrzyni, kompa z wiązką, pompa paliwa też może być inna, wydech, chłodnica
Jedna rzecz pociąga kolejne : razem ze skrzynią trzeba wymienić półosie wraz z przegubami . Inne przeguby zewnętrzne to konieczność wymiany przednich zwrotnic . Inne zwrotnice to wymiana amortyzatorów ze sprężynami ( zwłaszcza , że silnik 2,0 16V jest o kilkadziesiąt kg cięższy od 1,6 ) . Mocniejsze auto - to z kolei konieczność założenia mocniejszych hamulców ( większe tarcze - 284 mm i inne zaciski ) , a to wiąże się z wymianą pompy hamulcowej i serwa . Na większe tarcze nie wejdą dotychczasowe felgi , tylko co najmniej 15'.
Podsumowując : pomysł bardzo kosztowny w wykonaniu , wymagający masę własnej pracy i obarczony sporym ryzykiem zakupienia niesprawnych elementów . W zasadzie - bez sensu !
Sensowniej sprzedać dotychczasowe auto i kupić to wymarzone , aczkolwiek nawet z racji wieku i specyfiki samego auta - to też jest marzenie ściętej głowy ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6400
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: vanisch » 07 gru 2010, 21:53

Myślałem o półosiach a o nich nie napisałem ;) a reszta to chyba oczywista ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2744
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: Mariusz91 » 08 gru 2010, 6:36

Hamulce do wolnossącej 2.0 16v mają raczej 257mm, dopiero Turbo może mieć 284mm a więc na te hamulce bez większego problemu powinny wejść felgi 14' Pompa z serwem nie będzie wymagała wymiany.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: schab » 08 gru 2010, 7:49

Mariusz91 pisze:Hamulce do wolnossącej 2.0 16v mają raczej 257mm, dopiero Turbo może mieć 284mm a więc na te hamulce bez większego problemu powinny wejść felgi 14' Pompa z serwem nie będzie wymagała wymiany.
Sęk w tym , że 2,0 16V stoi mi pod domem ... Uwierz mi na słowo , że ma tarcze 284 8-O . I również możesz mi wierzyć ( albo nie ), że nawet nie wszystkie felgi 15' dają się na nie założyć ! Poza tym średnica tłoczków przednich zacisków w 1,6 jest mniejsza niż w 2,0 - stąd wymiana pompy JEST KONIECZNA .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: mac1us » 08 gru 2010, 8:09

No mariuszu niestety się mylisz, Thema to nie Delta i jak i wolnossące jak i turbo ma 284 mm. Co do pompy i serwa też wydaje mi się, że jest inna z racji tego, że siła potrzebna do zahamowania jest mniejsza, a mam porównanie z Dedrą 1,8 taty z czego w lecie jest na identycznym rozmiarze opon jak moja Delta.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: Piszczyk » 08 gru 2010, 22:00

Jedna rzecz pociąga kolejne : razem ze skrzynią trzeba wymienić półosie wraz z przegubami . Inne przeguby zewnętrzne to konieczność wymiany przednich zwrotnic . Inne zwrotnice to wymiana amortyzatorów ze sprężynami ( zwłaszcza , że silnik 2,0 16V jest o kilkadziesiąt kg cięższy od 1,6 ) . Mocniejsze auto - to z kolei konieczność założenia mocniejszych hamulców ( większe tarcze - 284 mm i inne zaciski ) , a to wiąże się z wymianą pompy hamulcowej i serwa . Na większe tarcze nie wejdą dotychczasowe felgi , tylko co najmniej 15'.
Podsumowując : pomysł bardzo kosztowny w wykonaniu , wymagający masę własnej pracy i obarczony sporym ryzykiem zakupienia niesprawnych elementów . W zasadzie - bez sensu !
Sensowniej sprzedać dotychczasowe auto i kupić to wymarzone , aczkolwiek nawet z racji wieku i specyfiki samego auta - to też jest marzenie ściętej głowy ...
inne serwo?! inna pompa? amortyzatory i sprężyny zazwyczaj są inne w dieslach... (co do zwrotnic się nie wypowiadam ale przy takim samym rozstawie...)
ogólnie kolega się o konieczne do przekładki elementy pytał a nie o subiektywną ocenę zamiarów...
(złożenie 125p `74 z silnikiem 2.0 DOHC i.e. też było "bez sensu" a mimo to uważam że był to mój najfajniejszy samochód... też dlatego że "masę własnej pracy" włożyłem)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6400
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: vanisch » 08 gru 2010, 23:38

Pompa hamulcowa jest wystarczająca, amory i sprężyny są inne.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: schab » 09 gru 2010, 8:47

vanisch pisze:Pompa hamulcowa jest wystarczająca
Cytując stary dobry kabaret : "praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb"... ( nie bierz tego "głąba" do siebie ) .
Pompa MUSI !!! być dopasowana do konkretnych zacisków !
Zasada działania hamulców hydraulicznych jest taka : średnica tłoczka ( mała ) x skok pompy hamulcowej ( duży ) przekłada się na mały skok tłoczka zacisku hamulcowego , który z racji swojej dużej średnicy oddziaływuje na klocki z dużą siłą ( parcie = ciśnienie x powierzchnia ) . Ilość płynu jest niezmienna .
Zmieniając jeden z elementów układu - w tym przypadku zacisk , w którym tłoczek ma większą średnicę ( a więc zacisk ma większą "pojemność skokową" ) - doprowadzamy do sytuacji w której pomimo wciśnięcia pompy hamulcowej do oporu - zacisk się nie wysunie do końca ! A czym to grozi ... ?
To samo dotyczy serwa - jego mniejsza średnica spowoduje , że siła z jaką oddziaływuje na pompę będzie mniejsza , a więc ciśnienie w układzie też ( to chyba jasne dla każdego ) , a więc hamulce nie osiągną maksymalnej wydajności .
Pominąwszy teorię - zapraszam niedowiarków na prezentację zestawów : pompa z serwem + zaciski , pochodzące z kilku różnych aut : Fiat 128 ( tarcze 240 ) , Alfa 33 ( tarcze 240 ) , Fiat Ritmo 100 ( tarcze 257 ) , Dedra 1,8 ( tarcze 257 wentylowane ) , Delta 2,0 16V ( 284 wentylowane ) . Nie wiedzieć czemu - wszystkie są inne ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Gallar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 27 gru 2009, 14:47
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: Gallar » 09 gru 2010, 9:48

Piszczyk pisze:...
ogólnie kolega się o konieczne do przekładki elementy pytał a nie o subiektywną ocenę zamiarów...
(złożenie 125p `74 z silnikiem 2.0 DOHC i.e. też było "bez sensu" a mimo to uważam że był to mój najfajniejszy samochód... też dlatego że "masę własnej pracy" włożyłem)
I właśnie o to tu chodzi. Sam też włożyłem masę pracy w swoje autko do tej pory i wiem, że włożę jeszcze dużo więcej.
Poza tym jest w nim masę nowych części więc sprzedaż też nie koniecznie wyjdzie mi na dobre.
Auto nie ma żadnych ognisk rdzy, jeżeli jakiekolwiek gdzieś koło śrub były a można było policzyć je na palcach jednej ręki to już zostały dokładnie oczyszczone.
Auto mnie nigdy nie zawiodło i nie mam zamiaru się go pozbywać( taki sentymencik), a to chyba najważniejsze więc bez względu na koszty nie mam zamiaru sprzedawać tego auta (ewentualnie kupię np. Integralkę ale jako drugie auto).

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: schab » 09 gru 2010, 11:14

Piszczyk pisze:złożenie 125p `74 z silnikiem 2.0 DOHC i.e. też było "bez sensu" a mimo to uważam że był to mój najfajniejszy samochód... też dlatego że "masę własnej pracy" włożyłem
Po pierwsze : czy taki samochód istniał zrobiony przez fabrykę ? - nie
Po drugie - czy wtedy było cię stać na Fiata 131 , albo 132 z takim silnikiem ? - pewnie też nie
A Delta 2,0 16V istnieje i nie kosztuje kosmicznej kasy !
Natomiast mówiąc brutalnie - 99% takich pomysłów z przekładką wszystkiego - umiera zanim się zacznie , albo nigdy nie doczekuje szczęśliwego finału !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Gallar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 27 gru 2009, 14:47
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: Gallar » 09 gru 2010, 14:37

schab pisze:...
Natomiast mówiąc brutalnie - 99% takich pomysłów z przekładką wszystkiego - umiera zanim się zacznie , albo nigdy nie doczekuje szczęśliwego finału !
Poczekaj jeszcze troszkę :)

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - Przekładka silnika z 1,6 8v na 2.0 16v

Post autor: schab » 09 gru 2010, 15:54

Gallar pisze:
schab pisze:...
Natomiast mówiąc brutalnie - 99% takich pomysłów z przekładką wszystkiego - umiera zanim się zacznie , albo nigdy nie doczekuje szczęśliwego finału !
Poczekaj jeszcze troszkę :)
Życzę powodzenia ! - Szczerze :D - bądź tym 1% ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”