Kappa - opornik I biegu wentylatora

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - opornik I biegu wentylatora

Post autor: Roger7 » 01 kwie 2006, 12:18

Jaki powinien być opornik wentylatorów (te 2 wielkie wentylatory w JTD pod maską - opornik jest między nimi)?
Ja oryginalnie mam tam napisane 0,23 Ohma.
Ponieważ ASO stwierdziło, że jest spalony opornik I biegu elektrowentylatora, zamówiłem i dostałem 0,30 Ohma. Ech i już nie wiem kto namieszał i czy mogę taki wmontować ?
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: Kappa - opornik I biegu wentylatora

Post autor: PeGaZ » 01 kwie 2006, 16:56

"Roger7" pisze:Jaki powinien być opornik wentylatorów (te 2 wielkie wentylatory w JTD pod maską - opornik jest między nimi)?
Ja oryginalnie mam tam napisane 0,23 Ohma.
Ponieważ ASO stwierdziło, że jest spalony opornik I biegu elektrowentylatora, zamówiłem i dostałem 0,30 Ohma. Ech i już nie wiem kto namieszał i czy mogę taki wmontować ?
Spoko - po prostu będzie się minimalnie wolniej kręcił na pierwszym biegu.
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa - opornik I biegu wentylatora

Post autor: Roger7 » 02 kwie 2006, 20:56

"PeGaZ" pisze: Spoko - po prostu będzie się minimalnie wolniej kręcił na pierwszym biegu.
OK, spróbuję. A inni posiadacze JTD może mogliby mi napisać ile jakie wartości ich oporniki mają ?
Wystarczy podnieść maskę i odczytać. Opornik jest duży, podłączone są do niego te 2 wielkie wentylatory z przodu.

Czy podczas takiej operacji należy odłączyć akumulator ?
Czy wystarczy odłączyć klemę z minusem (to jest ta od masy ?)
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - opornik I biegu wentylatora

Post autor: prezesjm » 02 kwie 2006, 21:03

Montuj bez obawy, nie trzeba odłączać akumulatora, oczywiście nie rób tego przy włączonym silniku :)

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - opornik I biegu wentylatora

Post autor: Roger7 » 02 kwie 2006, 21:48

"prezesjm" pisze:Montuj bez obawy, nie trzeba odłączać akumulatora, oczywiście nie rób tego przy włączonym silniku :)
Dzięki, nawet chwilę po wyłączeniu moga też się kręcić :)
Ale przy operacjach wymagających odłączenia zasilania należy zdjąć minusową klemę ?
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - opornik I biegu wentylatora

Post autor: prezesjm » 02 kwie 2006, 22:01

Już kiedyś pisałem, minusową klemę ale nie z powodu elektroniki tylko z powodu własnego bezpieczeństawa, oczu itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”