Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
Witam wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem forum z Łodzi i od razu walę do Was po pomoc.
Biorę się za naprawę tylnego zawieszenia w moim kapciu (95 rok), znam budowę zawieszenia itd.
Mam jednak pytanie: Czy wahacze poprzeczne da się w jakiś sposób regenerować? Jeśli tak , to gdzie można dostać części.
Przewertowałem całe allegro i są tylko tulejki do wzdłużnych, a do poprzecznych nic. Nie ma nawet całych wahaczy (oprócz używek).
Może ktoś wie, gdzie to można dostać i jakie są mniej więcej ceny tych wahaczy bądź elementów metalowo-gumowych do nich??
Jestem nowym użytkownikiem forum z Łodzi i od razu walę do Was po pomoc.
Biorę się za naprawę tylnego zawieszenia w moim kapciu (95 rok), znam budowę zawieszenia itd.
Mam jednak pytanie: Czy wahacze poprzeczne da się w jakiś sposób regenerować? Jeśli tak , to gdzie można dostać części.
Przewertowałem całe allegro i są tylko tulejki do wzdłużnych, a do poprzecznych nic. Nie ma nawet całych wahaczy (oprócz używek).
Może ktoś wie, gdzie to można dostać i jakie są mniej więcej ceny tych wahaczy bądź elementów metalowo-gumowych do nich??
- miszax
- Forumowicz/ka
- Posty: 1262
- Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
- Skype: miszax123
- Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
W takim razie zapraszam do Działu Powitania.
W profilu wypełnij - "Miejscowość: Wypełnij to pole"
A jak masz za dużo diengów na zbyciu to AutoSklep24.pl
W profilu wypełnij - "Miejscowość: Wypełnij to pole"
A jak masz za dużo diengów na zbyciu to AutoSklep24.pl
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
Wszystko fajnie, ale tam też nie ma poprzecznych wahaczy ani części do nich, a w podłużnych to już wiem co i jak wymienić.
Poza tym na Wileńskiej nie ma na stanie tulejek #52 mm i nie wiadomo kiedy będą (z tym sobie spokojnie poradzę)
Może jakaś dokładniejsza podpowiedź.........???
Poza tym na Wileńskiej nie ma na stanie tulejek #52 mm i nie wiadomo kiedy będą (z tym sobie spokojnie poradzę)
Może jakaś dokładniejsza podpowiedź.........???
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
wysilam głowę w celu uświadomienia sobie gdzie w kappie są z tyłu wahacze poprzeczne....muszę zerknąć w lekturę,bo coś mi mówi że są tylko wzdłużne
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
Wachaczami nazywa drążki poprzeczne hihih są Alan tam 4 sztukiAlan pisze:wysilam głowę w celu uświadomienia sobie gdzie w kappie są z tyłu wahacze poprzeczne....muszę zerknąć w lekturę,bo coś mi mówi że są tylko wzdłużne
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
aaaaaaa....no to jestem w domu drapałem się w głowę i .....zad, gdzie tam wahacze Drążki to drążki a wahacz to wahacz
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
To Panowie macie jakiś pomysł jak można regenerować, bądź gdzie można kupić te drążki??
O ile przy regeneracji tyłu ktokolwiek je wymienia bądź naprawia.
O ile przy regeneracji tyłu ktokolwiek je wymienia bądź naprawia.
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
gros pisze:Wachaczami nazywa drążki poprzeczne hihih są Alan tam 4 sztukiAlan pisze:wysilam głowę w celu uświadomienia sobie gdzie w kappie są z tyłu wahacze poprzeczne....muszę zerknąć w lekturę,bo coś mi mówi że są tylko wzdłużne
Tylne koło kappy prowadzone jest zasadniczno przez dwa wahacze - wzdłużny i poprzeczny. Dodatkowy drażek poprzeczny pełni funkcję pomocniczą, stabilizującą skok koła i regulującą jego zbieżność - on zatem nie jest wahaczem.
Pytanie: co nasz kolega chce regenerować?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Re: Kappa - regeneracja tylnego zawieszenia.
Podsumowując, wahacze wzdłużne się regeneruje poprzez wymianę tulejki, wymienia się również tulejkę na zwrotnicy (sprawa oczywista). Z tego, co się dowiedziałem wahaczy poprzecznych się zregenerować nie da, a z kupnem też jest problem.
Przypuszczam, że drążek poprzeczny da się zregenerować poprzez wymianę końcówek (widzę, że są odkręcane), jednak ich też raczej się nie dostanie.
Pytałem o to wszystko, ponieważ jeśli robię zawieszenie mam zwyczaj wymieniać wszystko co się da, żeby mieć spokój. Niektórzy wymieniają np. jedną tulejkę, która jest zużyta, a resztę zostawiają bo jest w miarę.
Przypuszczam, że drążek poprzeczny da się zregenerować poprzez wymianę końcówek (widzę, że są odkręcane), jednak ich też raczej się nie dostanie.
Pytałem o to wszystko, ponieważ jeśli robię zawieszenie mam zwyczaj wymieniać wszystko co się da, żeby mieć spokój. Niektórzy wymieniają np. jedną tulejkę, która jest zużyta, a resztę zostawiają bo jest w miarę.