Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
Mam taki objaw, jak silnik jest po całej nocy stania zimny to jak odpalę to pokazuję ładowanie powyżej połowy skali, jak się nagrzeje to stoi pośrodku, ale jak się znowu nagrzeje do 90 - 100 C np. w korku(ale tylko jak stoi), to ładowanie spada do 1/4 skali, co to jest.
Jak się tak nagrzeje to widać, że to ładowanie jest niższe bo potradfi desdka tak trochę przygasnąć, ale to tak się buja (chwilę za niskie to wraca na prawidłowe) a jak się ruszy to wraca na połowę skali.
Może ktoś miał podobny przypadek, bo mnie to zastanawia.
Jak się tak nagrzeje to widać, że to ładowanie jest niższe bo potradfi desdka tak trochę przygasnąć, ale to tak się buja (chwilę za niskie to wraca na prawidłowe) a jak się ruszy to wraca na połowę skali.
Może ktoś miał podobny przypadek, bo mnie to zastanawia.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
Moze jest cos troszke nie tak ale ja wyjasnie to na chlopski rozum:"Marcin_D" pisze:Mam taki objaw, jak silnik jest po całej nocy stania zimny to jak odpalę to pokazuję ładowanie powyżej połowy skali, jak się nagrzeje to stoi pośrodku, ale jak się znowu nagrzeje do 90 - 100 C np. w korku(ale tylko jak stoi), to ładowanie spada do 1/4 skali, co to jest.
1.Auto odpalone - brak dodatkowych urzadzen elektrycznych
2.Auto nagrzeje sie - zalaczaja sie wentylatory i sterowanie klima
3.Odpala sie wentylator chlodnicy (no moze 1/4 skali to troche za duzy spadek ale chyba jest to mozliwe)
BTW: Zamiast wskaznika ladowania mogli tam wstawic cos bardziej przydatnego

Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
No OK co do 1 i 3, ale 2 to nie do końca, bo po kilkunastu sekunach od odpalenia włącza się wentylator od klimy i sterowanie też, a wskaźnik nadal jest powyżej połowy skali.
A co do tego wstawienia to mogli rzeczywiście coś bardzie przydatnego wstawić Np. temp.oleju, albo economizer albo coś jeszcze.
A co do tego wstawienia to mogli rzeczywiście coś bardzie przydatnego wstawić Np. temp.oleju, albo economizer albo coś jeszcze.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
Ja mam tak samo."Marcin_D" pisze:No OK co do 1 i 3, ale 2 to nie do końca, bo po kilkunastu sekunach od odpalenia włącza się wentylator od klimy i sterowanie też, a wskaźnik nadal jest powyżej połowy skali.
A co do tego wstawienia to mogli rzeczywiście coś bardzie przydatnego wstawić Np. temp.oleju, albo economizer albo coś jeszcze.
A tłumaczę to sobie tak, jak np. z baterią w latarce, którą mam zawsze w aucie. Bateria już nie nowiutka, trochę już w latarce jest. Jak włączę latarkę, to na początku świci zdecydowanie jaśniej niż np. po minucie. Pewnie rośnie jej opór wewnętrzny gdy się trochę nagrzeje... Oczywiście gdy wyłączę taką latarkę i od razu włączę - żarówka nie świeci już mocniej, ale tak jak przed wyłączeniem

Podobnie jest z akumulatorem IMHO - na początku gdy jest zimny, ma mniejszy opór wewnętrzny, więc napięcie na nim jest wyższe, w trakcie pracy nagrzewa się (ładowanie/obciążenie) i napięcie spada bo opór mu rośnie. Oczwyiście mówimy tu o sprawnym akumulatorze....
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
napięcie ładowania nie wiem napewno może ktoś poprawi jest przeciętnie ok.12.75 volt ,dość często przyglądam się wskaźnikom i zauważyłem żę przy większym rozładowaniu np.długo otwarte drzwi ,czy wczasie jazdy włączone kilka odbiorników (klima ,światła,radio wzmacniacz ,dmuchawa itp.)przez chwilę ładowanie podnosi się do 13 volt.Na skali jedna kreska to wartość 0.5 volta, wskazania poniżej 12 volt to coś nie tak.Może regulator napięcia nie funkcjonuje prawidłowo ale gdyby nie doładowywaw aku to bardzo szybko byłyby problemy z zapaleniem silnika.
Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
witam,
A sprawdziłbym stan styków: przewodu prądowego (gruby, czerwony, przykręcony + alternatora) oraz klemy + na akumulatorze. Ponadto stan szczotek regulatora i pierścieni w alternatorze - napięcie ładowania jest raczej wyższe, iż 12.5V i, przy sprawnym alternatorze i stykach, nie podlega
dużym wahaniom.
Pozdrawiam
PS
To są alternatory 90A.
A sprawdziłbym stan styków: przewodu prądowego (gruby, czerwony, przykręcony + alternatora) oraz klemy + na akumulatorze. Ponadto stan szczotek regulatora i pierścieni w alternatorze - napięcie ładowania jest raczej wyższe, iż 12.5V i, przy sprawnym alternatorze i stykach, nie podlega
dużym wahaniom.
Pozdrawiam
PS
To są alternatory 90A.
Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania
dodałbym jeszcze sprawdzenie przewodu masowego łączącego akumulator z karoserią auta. U mnie akurat w tym miejscu była przyczyna podobnych zachowań. (odkręcić od karoserii, przeczyścić i założyć spowrotem)"wujek" pisze:witam,
A sprawdziłbym stan styków: przewodu prądowego (gruby, czerwony, przykręcony + alternatora) oraz klemy + na akumulatorze. Ponadto stan szczotek regulatora i pierścieni w alternatorze - napięcie ładowania jest raczej wyższe, iż 12.5V i, przy sprawnym alternatorze i stykach, nie podlega
dużym wahaniom.
Pozdrawiam
PS
To są alternatory 90A.

Kappa 2.0 20V
Dodge Caravan 2.4
502-71-55-69
Dodge Caravan 2.4
502-71-55-69