Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: czachor » 19 lip 2010, 14:22

Witam,

dzisiaj przy wyjeżdżaniu z parkingu zauważyłem, że jeśli skręcę kierownicę do oporu (niezależnie od kierunku oraz tego, czy samochód stoi czy jedzie), słyszalne jest wyraźne ciągłe zgrzytanie dochodzące z okolicy kół. W czym może tkwić problem i jak może być poważny? Płyn układu wspomagania jest oczywiście uzupełniony.

Dzięki z góry za wskazówki.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: bassman » 19 lip 2010, 23:31

Jeśli to "zgrzytanie" przypomina głośniejszą pracę pompy wspomagania to jest to normalne w maksymalnych skrętach kół.

Pozdrawiam.

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: czachor » 20 lip 2010, 9:21

Zdecydowanie nie, to jest raczej tłuczenie i ocieranie metalu o metal. Podjechałem dzisiaj rano do mechanika, po wstępnych oględzinach powiedział, że pompa wspomagania jest do wymiany.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: Dudi » 20 lip 2010, 12:00

Sprawdź kolego najpierw górne poduszki amortyzatorów. Właśnie przy skręcie kół (szczególnie pełnym) mogą powodować charakterystyczne pukanie (właśnie jakby metalu o metal). Ja też na początku myślałem, że to pompa, ale okazało się że właśnie te poduszki były winne. Po wymianie cisza jak makiem zasiał.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: czachor » 20 lip 2010, 13:05

Również podczas postoju? Z tym pukaniem - tam jest więcej zgrzytu w stylu piły łańcuchowej ;) ale oczywiście sprawdzę i taką możliwość.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: Dudi » 20 lip 2010, 13:27

Również podczas postoju.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: czachor » 20 sie 2010, 11:19

Jest ostateczna diagnoza, padła całkowicie pompa wspomagania. Znalazłem w necie 2 pompy:
http://www.czesci24.pl/szczegoly/847364 ... x-06991205" onclick="window.open(this.href);return false; (413 zł)
oraz
http://www.czesci24.pl/szczegoly/854198 ... x-06991205" onclick="window.open(this.href);return false; (276 zł)
(BTW na razie obie niedostępne - wie ktoś, gdzie mogę jeszcze je dostać, np. w Wwie?)

Ktoś może doradzić mi, którą wziąć i dlaczego? O co chodzi z tym kołem pasowym? Mam je dokupić? Mam kierownicę wielofunkcyjną, przypadkiem gdzieś w necie znalazłem info, że ma to znaczenie (trochę się zdziwiłem)?? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

Piter77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2009, 17:55
Lokalizacja: Puławy

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: Piter77 » 20 sie 2010, 11:41

koło pasowe będziesz miał ze swojej uszkodzonej
Piotrek
KAPPA 2.0 20V VIS 98r

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2744
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: Mariusz91 » 20 sie 2010, 11:47

czachor pisze:Mam kierownicę wielofunkcyjną, przypadkiem gdzieś w necie znalazłem info, że ma to znaczenie (trochę się zdziwiłem)?? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
A co ma piernik do wiatraka? :)

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 484
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: czachor » 20 sie 2010, 12:11

Właśnie nie wiedziałem, ale takie info znalazłem gdzieś w necie, jak odnajdę, to wrzucę dla potomnych :)

BTW pomp - dokształciłem się, poszukuję teraz jakiejś lepszej pompy niż chińskie... Jak ktoś ma coś na zbyciu albo wie, gdzie dostać, to czekam na info - na razie mam zaklepaną TRW w autosklep24.pl.
Dzięki @piter za info.

TVC
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:35
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk

Re: Lybra - zgrzytanie przy kierownicy skręconej do oporu

Post autor: TVC » 21 sie 2010, 0:20

gdzieś na forum czytałem że pasuje pompa od vw tylko koło trzeba przełożyć
Lancia Lybra 1.8 16v SW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”