Kappa - problem z tylnym wahaczem
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kappa - problem z tylnym wahaczem
Witam, opisze cały problem od początku.
Po zimie zmieniłem oryginalne felgi 15" na zakupione jakiś czas temu 17", wszystko fajnie tylko zaczęło się stukanie z lewego tylnego koła, podejrzewałem łączniki stabilizatora czy gumy pod stabilizator ale korzystając z wypadu na grilla zanurkowałem pod auto w poszukiwaniu przyczyn stuków zawieszenia. Zauważyłem na lewym wahaczu ślad po uderzeniach felgi, między wahacz a felgę ledwo wcisnę palec i tu moje największe zaskoczenie bo zaglądam na prawy wahacz a tam dużo miejsca, wkładam normalnie rękę między wahacz a felgę
Wydaje mi się że tak nie powinno być, szpara między felgą a wahaczem powinna być chyba taka sama na obu kołach.
Dodam że auto ponoć było uderzone w lewy tył, poprzedni właściciel oznajmił że wahacz był wymieniony na nowy.
Auto prosto się prowadzi nigdzie nie ściąga i równo stoi.
Jutro jak mój mechanik się wyrobi mam wjechać na kanał i tam będziemy badać dalej co i jak, jednak może wcześniej coś podpowiecie co może być nie tak.
Po zimie zmieniłem oryginalne felgi 15" na zakupione jakiś czas temu 17", wszystko fajnie tylko zaczęło się stukanie z lewego tylnego koła, podejrzewałem łączniki stabilizatora czy gumy pod stabilizator ale korzystając z wypadu na grilla zanurkowałem pod auto w poszukiwaniu przyczyn stuków zawieszenia. Zauważyłem na lewym wahaczu ślad po uderzeniach felgi, między wahacz a felgę ledwo wcisnę palec i tu moje największe zaskoczenie bo zaglądam na prawy wahacz a tam dużo miejsca, wkładam normalnie rękę między wahacz a felgę
Wydaje mi się że tak nie powinno być, szpara między felgą a wahaczem powinna być chyba taka sama na obu kołach.
Dodam że auto ponoć było uderzone w lewy tył, poprzedni właściciel oznajmił że wahacz był wymieniony na nowy.
Auto prosto się prowadzi nigdzie nie ściąga i równo stoi.
Jutro jak mój mechanik się wyrobi mam wjechać na kanał i tam będziemy badać dalej co i jak, jednak może wcześniej coś podpowiecie co może być nie tak.
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
Może wahacz jest skrzywiony, zresztą porównaj z drugą stroną i będzie widać różnice...
KAPPA TDS & JTD
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
No właśnie a jeśli jest skrzywiony to próbować prostować czy wymieniać i nie cudować.
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
cuda są
proponuję jednak tu nie cudować, mam taką zasadę,
słyszałem kiedyś od mechanika, że od Themy są baaardzo wytrzymałe,
czy można je zastąpić ????
proponuję jednak tu nie cudować, mam taką zasadę,
słyszałem kiedyś od mechanika, że od Themy są baaardzo wytrzymałe,
czy można je zastąpić ????
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
Podobno można, choć są minimalnie krótsze więc trzeba by wymienić obydwa. Pewnie taniej będzie kupić używkę od kappy, prostowanie bym odpuścił... Po wszystkim sprawdzić zbieżność...
KAPPA TDS & JTD
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
Słyszałem że w kappie z tyłu nie ustawia się zbieżności jeśli się mylę proszę mnie poprawić w kwestii tylnego zawieszenia nie mam żadnego doświadczenia. Mam nadzieje że jutro uda mi się wjechać na kanał i wtedy sprawdzę o co kaman, a może właśnie ktoś wsadził jeden wahacz od themy i stąd ta różnica. Pytanie jeszcze bo patrząc po fotkach tych wahaczy czy jest możliwość założenia ich w jakikolwiek zły sposób ?? Lewy jest wygięty w jedną stronę a prawy w drugą ale czy ktoś ich źle nie odwrócił i na chama nie zamontował ?? Tylko czy wtedy auto by równo stało...
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
No właśnie, że w kappie ustawia się zbieżność z tyłu-przy nieprawidłowej fatalnie się prowadzi, jak popatrzysz z kanału to będzie widać. Co do odwrotnego założenia to trudno to sobie wyobrazić... Ogólnie są dwa rodzaje tych wahaczy: nowy typ-rurkowy i starszy-plaski, w wypadku kappy jtd można stosować je zamiennie bez problemów, pewnie tulejki przy zwrotnicach będą do wymiany-dość szybko się zużywają...
KAPPA TDS & JTD
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
Zdaję relacje, niestety nie miałem możliwości wjechania na kanał ale udało się zrobić fotki jak to wygląda.
Fotki poniżej. I teraz takie pytanie czy ten wahacz przypadkiem nie będzie wyciągnięty z themy bo wydaje mi się że jest krótszy i inaczej trochę zagięty tak jak ktoś wcześniej wspomniał. Jeszcze jedna sprawa, czy wahacz od starej wersji tj. poniżej 98 roku ten w którym stabilizator przykręca się bezpośrednio do wahacza będzie miał takie same wymiary co ten nowszy typ z łącznikiem ?? Bo tych jest dość sporo na allegro a tego nowszego to sobie słono każą płacić...
Fotka prawego nie uderzającego wahacza:
a niżej wahacz który wali w felgę
Fotki poniżej. I teraz takie pytanie czy ten wahacz przypadkiem nie będzie wyciągnięty z themy bo wydaje mi się że jest krótszy i inaczej trochę zagięty tak jak ktoś wcześniej wspomniał. Jeszcze jedna sprawa, czy wahacz od starej wersji tj. poniżej 98 roku ten w którym stabilizator przykręca się bezpośrednio do wahacza będzie miał takie same wymiary co ten nowszy typ z łącznikiem ?? Bo tych jest dość sporo na allegro a tego nowszego to sobie słono każą płacić...
Fotka prawego nie uderzającego wahacza:
a niżej wahacz który wali w felgę
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
Możesz zakładać ten starszy typ. U mnie jest starszy choć są łączniki stabilizatora jak w nowszych-taka wersja przejściowa.
KAPPA TDS & JTD
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
czyli różnica między tymi wahaczami to otwory na stabilizator ??
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
Moim zdaniem wymiary są takie same, możliwe, że silentbloki różnią się nieco; w sumie nie wiem po co je modyfikowano, może te nowsze były tańsze w produkcji. Pytasz, po pewnie chcesz wymienić tylko jeden? Z technicznego punktu widzenia wszystko powinno działać, choć głowy nie dam sobie obciąć;tylko nie wiem co powie diagnosta na przeglądzie
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
kolego ,ty masz zalozone dwa prawe wahacze ,
nie wiem od czego on jest ,ale na lewy nie wyglada w tej sytuacji
nie wiem od czego on jest ,ale na lewy nie wyglada w tej sytuacji
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
KGB, też tak na początku myślałem ale czy jest to możliwe żeby tak założyć wahacz ??
A propo przeglądu hmmm autko już dwa razy bez problemu przeszło przegląd z takim wahaczem to i myślę że z tamtym też nie będzie problemu.
A propo przeglądu hmmm autko już dwa razy bez problemu przeszło przegląd z takim wahaczem to i myślę że z tamtym też nie będzie problemu.
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
No i na chwilę obecną wiem na 100% że mam założone dwa prawe wahaczę, dzisiaj ze znajomym mechanikiem dokładnie wszystko badaliśmy.
Nie mam pojęcia kto wpadł na taki genialny pomysł z tym wahaczem... W tej chwili szukam tanio wahacza po lifcie jednak ciężko z dostępnością... Na jakiś czas z mechanikiem wpadliśmy na pomysł że damy trochę dłuższą śrubę + podkładki co powinno trochę wahacz ustawić w lepszej pozycji bo teraz to raz że wali w felgę a dwa to że jest na siłę krzywo zamocowany do podwozia, ten patent ma być wsumie do czasu kiedy nie znajdę w sensownej cenie wahacza. Wahacze z przed liftu od 45zł się zaczynają a taki po lifcie to na allegro 150zł ... masakra na całego ... Tymbardziej że owy kłopotliwy wahacz jest funkiel nówka... jeszcze nawet naklejka lanci na nim jest. Może ktoś się wymieni prawy za lewy ??
Nie mam pojęcia kto wpadł na taki genialny pomysł z tym wahaczem... W tej chwili szukam tanio wahacza po lifcie jednak ciężko z dostępnością... Na jakiś czas z mechanikiem wpadliśmy na pomysł że damy trochę dłuższą śrubę + podkładki co powinno trochę wahacz ustawić w lepszej pozycji bo teraz to raz że wali w felgę a dwa to że jest na siłę krzywo zamocowany do podwozia, ten patent ma być wsumie do czasu kiedy nie znajdę w sensownej cenie wahacza. Wahacze z przed liftu od 45zł się zaczynają a taki po lifcie to na allegro 150zł ... masakra na całego ... Tymbardziej że owy kłopotliwy wahacz jest funkiel nówka... jeszcze nawet naklejka lanci na nim jest. Może ktoś się wymieni prawy za lewy ??
Re: Kappa - problem z tylnym wahaczem
A do "Lanciateam" dzwoniłeś? - zdaje się, że u nich kosztuje 50-100zł.
I spróbuj jeszcze tu: 696 899 744 - to jest szrot z kappami w Łodzi - obecnie mają 10 szt. w całości i kilkanaście rozebranych.
I spróbuj jeszcze tu: 696 899 744 - to jest szrot z kappami w Łodzi - obecnie mają 10 szt. w całości i kilkanaście rozebranych.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007