Kappa - sprężyny/amortyzatory

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: Wujek_2000 » 02 mar 2006, 14:31

Ponieważ mam do wymiany amorki i sprężyny w swojej Kappie dlatego mam następujące pytanie. Czy te elementy z modeli o silnikach 2.0 i 2.4 i rocznikach młodszych niż 95 będą pasowały do 3.0 z 95 roku? Mam problem ze znalezieniem części do swojego Kapiszona dlatego szukam gdzie się da i jak się da.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: Wujek_2000 » 03 mar 2006, 10:31

widze, że nie będzie tak prosto z tymi sprężynami i amorkami :?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: PeGaZ » 03 mar 2006, 12:43

"Wujek_2000" pisze:Ponieważ mam do wymiany amorki i sprężyny w swojej Kappie dlatego mam następujące pytanie. Czy te elementy z modeli o silnikach 2.0 i 2.4 i rocznikach młodszych niż 95 będą pasowały do 3.0 z 95 roku? Mam problem ze znalezieniem części do swojego Kapiszona dlatego szukam gdzie się da i jak się da.
Jak patrzę w katalog SACHS, to do 3.0 z lat 08.94-10.01 idzie to samo co do KAPP pozostałych, i to zarówno na przód jak i na tył:

http://img47.imageshack.us/img47/4716/k ... 1dw.th.jpg[/img]

Ja na tył do Kappy 2.0 '98 kupowałem 230 034. No ale katalog katalogiem, a życie życiem :( - lepiej się upewnij.

Co do sprężyn - to nie wiem.
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: Wujek_2000 » 03 mar 2006, 15:00

DZięki za info i tabele :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: prezesjm » 03 mar 2006, 17:37

Jeśli chodzi o spręzyny do tyłu to w serwisie około 200 PLN sztuka, przód około 270 PLN sztuka, amortyzatory to lepiej kupić na wolnym rynku bo ceny orginałów zabijają. Można jeszcze dać do zwinięcia w firmach specjalizujących się w spręzynach ale trzeba najczęściej dać na wzór i ceny mogą być zbliżone do serwisowych. W serwisie można zamówić jeszcze spręzyny o podwyższonej twardości do aut o zwiększonej ładowności -kosztują niewiele więcej.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: Wujek_2000 » 04 mar 2006, 1:32

Podejrzewam, że te o zwiększonej twardości będą mniej wygodne dla pasażerów a ja i tak jestem wrogiem przeładowywania samochodu
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: norbiwolow » 08 gru 2006, 20:50

jakby co to w mojej okolicy są Monroe Reflex tył do 3.0 v6 1995 za 280 złotych sztuka - dziś sam nabyłem takie - myślę jeszcze o sprężynach - bo troche mi tył siedzi - jak wymienie amory to zobacze czy cos sie poprawi :o
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: wujekp » 08 gru 2006, 22:57

"norbiwolow" pisze:- myślę jeszcze o sprężynach - bo troche mi tył siedzi - jak wymienie amory to zobacze czy cos sie poprawi :o
Wydaje mi się że tył siedzi we wszystkich.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: Wujek_2000 » 09 gru 2006, 9:42

Wszystkim Kappiszonom siedzi dupsko, taki maja urok, tzn. nie siedzi, tylko tak wygląda, ja po wymianie sprężyn uznałem, ze nic sie nie uniosło i była to strata kasy
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: norbiwolow » 09 gru 2006, 11:27

a czy z amorami monroe - tez jest szansa że beda pasować zamiennie bo w katalogu monroe są dwa typy:
E4610 do 95 roku
E4611 powyżej 96 rok
ja mam Kappe 95 a amory sprzedawca wcisnął mi E4611 zapewniając że beda pasować - czemu jeden katalog ma jeden model a drugi dwa - czym moga się różnić te amory ???
co robić - zakładać czy reklamować i prosić o wymianę ???
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: norbiwolow » 09 gru 2006, 11:31

p.s. czy po wymianie tylnych amortyzatorów trzeba ustawiać zbierzność itp sprawy ??? bo na trzepawki to pojade tak aby mieć wydruk do akt auta :) full serwis - kiedyś jak bedę sprzedawał to niech widzą jak dbałem :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: tomek » 09 gru 2006, 21:41

"norbiwolow" pisze:p.s. czy po wymianie tylnych amortyzatorów trzeba ustawiać zbierzność itp sprawy ???
Nalezy sprawdzic geometrie auta!!1
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: dellti » 09 gru 2006, 22:29

"norbiwolow" pisze: ja mam Kappe 95 a amory sprzedawca wcisnął mi E4611 zapewniając że beda pasować - czemu jeden katalog ma jeden model a drugi dwa - czym moga się różnić te amory ???
różnią się końcówką montowaną w poduszkę - nie są niestety całkowicie zamienne, więc jeżeli trafiłeś na zły typ to pozostaje wymiana u sprzedawcy amorków, bądź dokupienie nowych pasujących do nich poduszek. Słyszałem opinie, że te starego typu są trwalsze.
Krzysiek
V6

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: norbiwolow » 10 gru 2006, 11:59

a jaki może być koszt poduszek ???? podejrzewam że tych 4610 nie dostane tak wie xcmusze je dopasować do reszty auta :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - sprężyny/amortyzatory

Post autor: norbiwolow » 18 gru 2006, 9:53

i po wymianie - na szczescie pasowały do poduszek - jedyny mankament to troche inne odboje i osłony - te nowe - stare zachowałem na wzór - amortyzatór mocowany do poduszki na stożek - ogólnie zadowolony jestem z wymiany choć podnieśli mi koledzy mechanicy cene - miałobyc 80 wzieli 100 :)) bo podobnoi było grzebania - choć moim zdaniem to ściema bo w sumie byłem przy tym - warsztat mam naprzeciwko domu i co jakiś czas lookałem co robią - problem z wybiciem tej długiej sruby dolnej :) a i tak ja sam kanape i reszte sam zdemontowałem tak wiec mieli pełny dostęp do amorów - przy okazji wymiany amorów wytłuumiłem cały tył - matami APP - oparcie , nadkola i półkę tylną - teraz tylko dobrze przemyslana zabudowa audio :)) - postaram się zapodać na forum foto realcje z wytłumiania tyłu
p.s. czy te głośniki tył zawsze są tak tandetnie mocowane - nie są osadzone stabilnie - muszę coś wymysleć innego - w planach skrzynia basowa zintegrowana z tylnią scianą oparcia po otwarciu podłokietnika moc basu bedzie płynąć niezłum strunieniem do auta :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”