Lybra - intercooler

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - intercooler

Post autor: kartonik » 23 lut 2006, 9:18

Witam ponownie w dniu dzisiejszym,

Mam jeszcze jedno pytanie. Moj intercooler i okolintercoolerowe rury sa mocno zabrudzone olejem. W niektorych miejscach dosc mocno kapie z rur zwiazanych z turbosprezarka. Czy tak byc powinno i czy to moze miec wplyw na moc auta. Bo moje slabnie z dnia na dzien...:(

Pozdrawiam,

M

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Lybra - intercooler

Post autor: mario09 » 23 lut 2006, 16:57

Wyglada na to, ze Twoja turbina prosi o wymiane.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - intercooler

Post autor: kartonik » 10 mar 2006, 11:35

Witam,

Mam jeszcze pytanie do znawcow tematu chlodzenia i sprezania. A mianowicie:
Do turbosprezarki dochodza dwie rury: jedna centralna, ktore dochodzi do filtra powietrza, a druga troszke z boku, dochodzaca do intercoolera. I teraz moje pytanie: jakie medium powinno przeplywac w obu tych rurach? Czy powietrze, czy olej lu jeszcze co innego? Dlaczego pytam? Jak zdjalem obie te rury (centralna z turbosprezarki i boczna z turbosprezarki i intercoolera) to po pierwsze, w okolicach wirnika widac bylo olej, a po drugie - z intercoolera zaczal wylewac mi sie czysciutki olej. Czy ten olej przypadkiem nie smaruje sprezarki?
Dzieki za pomoc i pozdrawiam,

Marek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - intercooler

Post autor: prezesjm » 10 mar 2006, 13:02

"kartonik" pisze:Witam,

Mam jeszcze pytanie do znawcow tematu chlodzenia i sprezania. A mianowicie:
Do turbosprezarki dochodza dwie rury: jedna centralna, ktore dochodzi do filtra powietrza, a druga troszke z boku, dochodzaca do intercoolera. I teraz moje pytanie: jakie medium powinno przeplywac w obu tych rurach? Czy powietrze, czy olej lu jeszcze co innego? Dlaczego pytam? Jak zdjalem obie te rury (centralna z turbosprezarki i boczna z turbosprezarki i intercoolera) to po pierwsze, w okolicach wirnika widac bylo olej, a po drugie - z intercoolera zaczal wylewac mi sie czysciutki olej. Czy ten olej przypadkiem nie smaruje sprezarki?
Dzieki za pomoc i pozdrawiam,

Marek
W rurach tych oczywiście leci powietrze, rury mogą być lekko zaolejone to normalne ale olej nie może lać się strumieniem. W intercol. nie powinno być tyle oleju. Turbina niestety do wymiany lub regeneracji.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Lybra - intercooler

Post autor: wujek » 10 mar 2006, 16:47

Witam,
Intercooler - podczas sprężania i przejściu przez turbinę (b.gorąca w czasie pracy, potrafi świecić) powietrze ulega podgrzaniu, w intercooler'ze zostaje schłodzone, aby nie podgrzewać dodadatkowo głowicy silnika, a, ponadto, zimnego powietrza wchodzi więcej do komory spalania.
Jeżeli w intercooler'ze masz sporo oleju to auto zoatawia za sobą niezłą zasłonę dymną. Główną przyczyną wyrzucania oleju może być uszkodzenie turbosprężarki, ale również zagięcie, zatkanie lub zastosowanie niewłaściwego przewodu odprowadzającego olej od turbiny do silnika. Dokładnie obadaj przewód olejowy, wychodzący z dołu turbinki. Jeżeli ma załamania, ślady klejenia lub owijania tasmami izolacyjnymi to trzeba go będzie wymienić.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”