Witam ponownie w dniu dzisiejszym,
Mam jeszcze jedno pytanie. Moj intercooler i okolintercoolerowe rury sa mocno zabrudzone olejem. W niektorych miejscach dosc mocno kapie z rur zwiazanych z turbosprezarka. Czy tak byc powinno i czy to moze miec wplyw na moc auta. Bo moje slabnie z dnia na dzien...
Pozdrawiam,
M
Lybra - intercooler
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Lybra - intercooler
Wyglada na to, ze Twoja turbina prosi o wymiane.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lybra - intercooler
Witam,
Mam jeszcze pytanie do znawcow tematu chlodzenia i sprezania. A mianowicie:
Do turbosprezarki dochodza dwie rury: jedna centralna, ktore dochodzi do filtra powietrza, a druga troszke z boku, dochodzaca do intercoolera. I teraz moje pytanie: jakie medium powinno przeplywac w obu tych rurach? Czy powietrze, czy olej lu jeszcze co innego? Dlaczego pytam? Jak zdjalem obie te rury (centralna z turbosprezarki i boczna z turbosprezarki i intercoolera) to po pierwsze, w okolicach wirnika widac bylo olej, a po drugie - z intercoolera zaczal wylewac mi sie czysciutki olej. Czy ten olej przypadkiem nie smaruje sprezarki?
Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Marek
Mam jeszcze pytanie do znawcow tematu chlodzenia i sprezania. A mianowicie:
Do turbosprezarki dochodza dwie rury: jedna centralna, ktore dochodzi do filtra powietrza, a druga troszke z boku, dochodzaca do intercoolera. I teraz moje pytanie: jakie medium powinno przeplywac w obu tych rurach? Czy powietrze, czy olej lu jeszcze co innego? Dlaczego pytam? Jak zdjalem obie te rury (centralna z turbosprezarki i boczna z turbosprezarki i intercoolera) to po pierwsze, w okolicach wirnika widac bylo olej, a po drugie - z intercoolera zaczal wylewac mi sie czysciutki olej. Czy ten olej przypadkiem nie smaruje sprezarki?
Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Marek
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Lybra - intercooler
W rurach tych oczywiście leci powietrze, rury mogą być lekko zaolejone to normalne ale olej nie może lać się strumieniem. W intercol. nie powinno być tyle oleju. Turbina niestety do wymiany lub regeneracji."kartonik" pisze:Witam,
Mam jeszcze pytanie do znawcow tematu chlodzenia i sprezania. A mianowicie:
Do turbosprezarki dochodza dwie rury: jedna centralna, ktore dochodzi do filtra powietrza, a druga troszke z boku, dochodzaca do intercoolera. I teraz moje pytanie: jakie medium powinno przeplywac w obu tych rurach? Czy powietrze, czy olej lu jeszcze co innego? Dlaczego pytam? Jak zdjalem obie te rury (centralna z turbosprezarki i boczna z turbosprezarki i intercoolera) to po pierwsze, w okolicach wirnika widac bylo olej, a po drugie - z intercoolera zaczal wylewac mi sie czysciutki olej. Czy ten olej przypadkiem nie smaruje sprezarki?
Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Marek
Lybra - intercooler
Witam,
Intercooler - podczas sprężania i przejściu przez turbinę (b.gorąca w czasie pracy, potrafi świecić) powietrze ulega podgrzaniu, w intercooler'ze zostaje schłodzone, aby nie podgrzewać dodadatkowo głowicy silnika, a, ponadto, zimnego powietrza wchodzi więcej do komory spalania.
Jeżeli w intercooler'ze masz sporo oleju to auto zoatawia za sobą niezłą zasłonę dymną. Główną przyczyną wyrzucania oleju może być uszkodzenie turbosprężarki, ale również zagięcie, zatkanie lub zastosowanie niewłaściwego przewodu odprowadzającego olej od turbiny do silnika. Dokładnie obadaj przewód olejowy, wychodzący z dołu turbinki. Jeżeli ma załamania, ślady klejenia lub owijania tasmami izolacyjnymi to trzeba go będzie wymienić.
Pozdrawiam
Intercooler - podczas sprężania i przejściu przez turbinę (b.gorąca w czasie pracy, potrafi świecić) powietrze ulega podgrzaniu, w intercooler'ze zostaje schłodzone, aby nie podgrzewać dodadatkowo głowicy silnika, a, ponadto, zimnego powietrza wchodzi więcej do komory spalania.
Jeżeli w intercooler'ze masz sporo oleju to auto zoatawia za sobą niezłą zasłonę dymną. Główną przyczyną wyrzucania oleju może być uszkodzenie turbosprężarki, ale również zagięcie, zatkanie lub zastosowanie niewłaściwego przewodu odprowadzającego olej od turbiny do silnika. Dokładnie obadaj przewód olejowy, wychodzący z dołu turbinki. Jeżeli ma załamania, ślady klejenia lub owijania tasmami izolacyjnymi to trzeba go będzie wymienić.
Pozdrawiam