Kappa - ręczny i jego dziwne objawy.

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Kappa - ręczny i jego dziwne objawy.

Post autor: samuel » 15 mar 2010, 10:06

Witam. Dzisiaj ruszając czułem duży opór. Auto jechało ale po puszczeniu gazu znacznie zwalniało. Na prostej drodze nie szło go ręcznie przepchnąć. Zostawiłem auto i wróciłem do niego jak temp na dworze wzrosła. Ręczny się odblokował. Żadnych objawów: auto nie zwalnia a na drodze normalnie mogę je upchnąć. Ale w środku dźwignia ręcznego jakby straciła pierwszy ząbek. Hamulec normalnie hamuje tyle że łapie jakby od drugiego ząbka. Jak delikatnie ruszam dźwignia to tak jakby nie było linki i nie słychać ząbków. Pociągnę ciut wyżej i słychać jak przeskakuje na ząbkach.
Co mi się stało ?
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

argenta67

Odp: Kappa - ręczny i jego dziwne objawy.

Post autor: argenta67 » 15 mar 2010, 10:11

samuel pisze:Witam. Dzisiaj ruszając czułem duży opór. Auto jechało ale po puszczeniu gazu znacznie zwalniało. Na prostej drodze nie szło go ręcznie przepchnąć. Zostawiłem auto i wróciłem do niego jak temp na dworze wzrosła. Ręczny się odblokował. Żadnych objawów: auto nie zwalnia a na drodze normalnie mogę je upchnąć. Ale w środku dźwignia ręcznego jakby straciła pierwszy ząbek. Hamulec normalnie hamuje tyle że łapie jakby od drugiego ząbka. Jak delikatnie ruszam dźwignia to tak jakby nie było linki i nie słychać ząbków. Pociągnę ciut wyżej i słychać jak przeskakuje na ząbkach.
Co mi się stało ?
Co mogło się stać, linka lub któryś cylinderek blokuje i dźwignia wraca bez linki i dlatego jest później pusta.

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Odp: Kappa - ręczny i jego dziwne objawy.

Post autor: samuel » 15 mar 2010, 12:31

temp 4 st. C. Wszystko już wróciło do normy: luz też zniknął.
Jak się ustrzec przed następnym takim przypadkiem? Które linki trzeba wymienić? Te rozchodzące się na koła czy razem z tą co idzie od dźwigni ?
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Odp: Kappa - ręczny i jego dziwne objawy.

Post autor: Marcin_D » 15 mar 2010, 12:52

Wejdź pod auto i zobacz - na 100% te rozchodzące na koła, a ta od rączki raczej będzie mogła zostać.

Masz zużyte i woda się do środka dostała, zamarzła i dlatego trzymała ręczny.

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Odp: Kappa - ręczny i jego dziwne objawy.

Post autor: Dziadek » 15 mar 2010, 18:12

samuel pisze:temp 4 st. C. Wszystko już wróciło do normy: luz też zniknął.
Jak się ustrzec przed następnym takim przypadkiem? Które linki trzeba wymienić? Te rozchodzące się na koła czy razem z tą co idzie od dźwigni ?
W mrozy nie zaciągać ręcznego.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
sachaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 27 wrz 2009, 16:31
Lokalizacja: Zamość

Re: Kappa - ręczny i jego dziwne objawy.

Post autor: sachaj » 15 mar 2010, 20:36

siema.mialem to samo raz:D w swojej kappie zaciagnalem reczny podczas wlasnie mrozu identyczne objawy fura sie zagrzala puscilo ale przejechalem okolo 500m z zablokowanymi kolami:D a ze snieg byl spory na drodze to co zakret szedlem bokiem:D wiec wniosek taki nie zaciagac na mrozie.bez paniki;) pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”