Delta II - Chłodnica

Gramatyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 08 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Delta II - Chłodnica

Post autor: Gramatyk » 11 mar 2010, 22:44

Witam, czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem a mianowicie dolna część chłodnicy jest cały czas zimna tylko górna część się nagrzewa, przez co nie włącza się wentylator ponieważ czujnik temp jest umiejscowiony w dolnej części chłodnicy która jest cały czas zimna... Chłodnica jak widzę w dolnej części jest poklejona silikonem no i wygląda już na dosyć starą.
Zakamieniona? Wyeksplatowana?
Pomóżcie bo czego nie zacznę naprawiać w aucie to wychodzi następna rzecz do naprawy...

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Delta II - Chłodnica

Post autor: schab » 12 mar 2010, 8:34

Obrazek
Chłodnica w Delcie ( i w wielu innych autach ) podzielona jest na pół . Wpływająca woda rozdziela się na poszczególne kanaliki górnej części , by potem zebrać się znów w grubej rurze z boku , przepłynąć w dół i znów rozpłynąć się po kanalikach dolnej części . Widocznie za krótko czekałeś i dolna część nie zdążyła się zagrzać , albo masz zablokowany termostat - w pozycji prawie zamkniętej - i to co zdążyło zagrzać górę chłodnicy - to było tylko niewielkie sączenie , a nie pełny przepływ .
Może i tak być , że wszystkie kanaliki są zatkane kamieniem i pompa wody nie jest w stanie przepchać gorącej wody . Syn tak miał w Delcie , która przyjechała z południa Włoch - a jeżdżący nią makaroniarz lał do chłodnicy twardą wodę z wodociągu . Próba odkamienienia skończyła się totalnym rozszczelnieniem chłodnicy i koniecznością wymiany na nową ...

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - Chłodnica

Post autor: mac1us » 12 mar 2010, 18:49

Może nie tak do końca totalnym rozszczelnieniem, ale zaczęła więcej lać. Już wcześniej lekko kapała, była zakamieniona i termostat był zepsuty tzn. nie zwyczajnie, ale w pozycji nie do końca otwartej. Chłodnica kosztowała chyba 220 zł, termostat chyba 180 zł, mowa o 2,0 16v, a i na masie zaoszczędziłem :roll: , bo nowa chłodnica jest aluminiowa.

Gramatyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 08 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta II - Chłodnica

Post autor: Gramatyk » 13 mar 2010, 7:56

Termostat mam wyjęty(powinien być pełny obieg) no a czekałem aż do dotąd dopóki wrzący płyn przez dziurę w korku zaczął się wylewać. Tak że chyba zainwestuje w nową chłodnice przed latem

Gramatyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 08 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta II - Chłodnica

Post autor: Gramatyk » 27 mar 2010, 19:23

Wentylator załącza się(zrobiłem prowizoryczny włącznik w samochodzie)chłodzi chłodnice ale temp płynu chłod. i tak rośnie... po zgaszeniu sprawdzam a tam chłodnica chłodna a węże gorące. Zadam takie (banalne dla niektórych pytanie) pytanie czy w korku od zbiorniczka wyrównawczego powinna być dziurka?
W czym może być problem? Problem grzania się auta zaczął się po wymianie rozrządu więc powiązałbym to z pompą wody, co o tym myślicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”