Kappa - silniczek krokowy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 paź 2009, 13:36
- Lokalizacja: Piaseczno
Kappa - 2.0 - problem z turbo
Jesten właścicielem Kappy 2.0 16V Turbo wersja kombi. Samochodzik naprawde olać niemieckie czołgi mam prosbe od jakiegos czasu mam dziwne akcje z turbinką raz działa a raz nie a najczęsciej załącza sie przy 5000 obr albo wcale czytałem tu posty o jakiejś przepływce i przewodach którte dochodzą do turbiny niestety jestem laikiem i nie wiem gdzie to jest czy ktos z klubowiczów mógłby podrzucic jakies ilustracje z tym tak samo z silniczkiem krokowym ,przepływomierzem i sondalambda żebym mógł najpierw sam spóbować cos zrobić zanim oddam mechanikom wiecie o co chodzi z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel
Witaj! Skoro jesteś laikiem to prawdopodobnie zdjęcia nie wiele Ci dadzą? Skoro tak późno się załącza turbawka to może z nią nie być ciekawie! Powinna już przy 2300-2500 ob/min. a najwyższy moment przy 2750ob/min!
Zobacz czy wszystkie przewody do niej są właściwie podpięte (czy coś gdzieś nie spadło,wisi)
Zobacz czy wszystkie przewody do niej są właściwie podpięte (czy coś gdzieś nie spadło,wisi)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11995
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel
2300-2500 ? moja prawdziwego kopa daje przy 3500.
tutaj masz połączenia podciśnień do turbiny.
tutaj masz połączenia podciśnień do turbiny.
Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel
To coś trochę za wysoko? U mnie czuć lekko już przy 2300-2500,a po 2750 to już pełny ciąg!topcio1 pisze:2300-2500 ? moja prawdziwego kopa daje przy 3500.
- matbodnar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 31 paź 2009, 20:00
- Lokalizacja: połczyn Zdrój
Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
Mam problem z lancia niewiem dokładnie co jest??? pomocy!!!!
Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo
Będzie ciężko cokolwiek stwierdzić. Może coś opowiesz o tych kłopotach?
- matbodnar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 31 paź 2009, 20:00
- Lokalizacja: połczyn Zdrój
Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo
wiec tak: jest to lancia kappa 2.0 16v Turbo 205 koni,, rok1995 z gazem sekwencyjnym, problem zaczął sie od tego że miałem wytarty wałek rozrządu, który wymieniłem z czym tez nowe uszczelniacze, nastepnie poszła turbina wiec dałem do regeneracji, i gdy przycisnąłem ja do 180 km/h coś mi zaczeło pukać jakby zawory? ale nie jestem pewny i po czasie powyzej 4000 obr. zaczeła przerywać i dalej nie ciągneła ale jeżdziła, nieznalazłem przyczyny??? co to moze być, a ostanio rano odpaliłem pojechałem kawałek i po 3 godzinach przy odpalaniu nagle padł akumulator??? :/ wiec probowałem odpalić na kable ale niechciałe ani załapać doszłem ze przekażnik nad nogami kierowcy jest popsuty ten pierwszy od prawej strony firmy Valeo, zamówiłem... moze sie ktoś z tym spotkał???
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11995
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel
hym, sprawdzę. Raczej patrzę na drogę niż na obrotypawcio1 pisze:To coś trochę za wysoko? U mnie czuć lekko już przy 2300-2500,a po 2750 to już pełny ciąg!topcio1 pisze:2300-2500 ? moja prawdziwego kopa daje przy 3500.
..............
faktycznie, przy 2500-2700 zaczyna być czuć turbinę, przy 3000-3200 przechodzi w nadświetlną a wtedy trzymam się fajerki i nie patrzę już na licznik
Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo
hehhe a można wiedzieć gdzie kupiłeś ten wałek? też musze u siebie wymienić 2 i w sumie u siebie zrobiłem już to co Ty+panewki...matbodnar pisze:wiec tak: jest to lancia kappa 2.0 16v Turbo 205 koni,, rok1995 z gazem sekwencyjnym, problem zaczął sie od tego że miałem wytarty wałek rozrządu, który wymieniłem z czym tez nowe uszczelniacze, nastepnie poszła turbina wiec dałem do regeneracji, i gdy przycisnąłem ja do 180 km/h coś mi zaczeło pukać jakby zawory? ale nie jestem pewny i po czasie powyzej 4000 obr. zaczeła przerywać i dalej nie ciągneła ale jeżdziła, nieznalazłem przyczyny??? co to moze być, a ostanio rano odpaliłem pojechałem kawałek i po 3 godzinach przy odpalaniu nagle padł akumulator??? :/ wiec probowałem odpalić na kable ale niechciałe ani załapać doszłem ze przekażnik nad nogami kierowcy jest popsuty ten pierwszy od prawej strony firmy Valeo, zamówiłem... moze sie ktoś z tym spotkał???
A co do Twojej usterki... nie świeci Ci może kontrolka od smarowania?? a co do akumulatora to mierzyłeś ładowanie? (ewentualnie napisz w którym poziomie na zegarach jest wskazówka od ładowania). Powodzenia
P.S. Topcio, Ty nie regulowałeś turbiny po regeneracji? mnie jakoś dziwnie ciągnie... raz od 2500 raz od 3000.... ale to może przez te wałki... sam nie wiem zaczyna mnie ta cupa denerwować....
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11995
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo
A co się reguluje? Ja nic nie regulowałem. Sprawdziłem kilka razy (na 3 i 4 bo na 1 i 2 od razu jest pisk opon a obrotomierz tak zapierdziela w górę, że nie ma szans na obserwację ) i zawsze tak jak napisałem, najpierw czuć, że zaczyna ciągnąć a potem nagle nadświetlnaBoorek pisze: P.S. Topcio, Ty nie regulowałeś turbiny po regeneracji? mnie jakoś dziwnie ciągnie... raz od 2500 raz od 3000.... ale to może przez te wałki... sam nie wiem zaczyna mnie ta cupa denerwować....
Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo
nie wiem czy się reguluje... jak będę miał chwilę czasu to muszę sprawdzić jak z tymi obrotami... u mnie jak jak pocisnę, odpuszczę trochę i znowu pocisnę to przy 2 razie załącza się od około 3 tys. myślę że może to być problem z zaworem upustowym, ale nie wiem jak go sprawdzić...topcio1 pisze:A co się reguluje? Ja nic nie regulowałem. Sprawdziłem kilka razy (na 3 i 4 bo na 1 i 2 od razu jest pisk opon a obrotomierz tak zapierdziela w górę, że nie ma szans na obserwację ) i zawsze tak jak napisałem, najpierw czuć, że zaczyna ciągnąć a potem nagle nadświetlnaBoorek pisze: P.S. Topcio, Ty nie regulowałeś turbiny po regeneracji? mnie jakoś dziwnie ciągnie... raz od 2500 raz od 3000.... ale to może przez te wałki... sam nie wiem zaczyna mnie ta cupa denerwować....
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11995
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
z BlowOff czy z tym gwizdkiem przy turbinie? Generalnie wszystko chyba zależy od ilości spalin, lekko dodając gazu mogę ją wkręcić w obroty a nie czuć załączenia turbiny.
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
nie mam blow off'a ten standardowy (zapomniałem jak on się zwie) być może się przycina i ciśnienie ucieka, nie wiem czy to możliwe ale tak sobie wymyśliłemtopcio1 pisze:z BlowOff czy z tym gwizdkiem przy turbinie? Generalnie wszystko chyba zależy od ilości spalin, lekko dodając gazu mogę ją wkręcić w obroty a nie czuć załączenia turbiny.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11995
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
jak nie masz blow off ???
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
no mam ten zawór który nie robi pssst... tylko puszcza ciśnienie do układu z powrotem... ooo wiem! dump valve się zwietopcio1 pisze:jak nie masz blow off ???