Kappa - silniczek krokowy

yogi3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 paź 2009, 13:36
Lokalizacja: Piaseczno

Kappa - 2.0 - problem z turbo

Post autor: yogi3 » 26 paź 2009, 13:48

: witaj : Jesten właścicielem Kappy 2.0 16V Turbo wersja kombi. Samochodzik naprawde : ok2 : olać niemieckie czołgi :lol: mam prosbe od jakiegos czasu mam dziwne akcje z turbinką raz działa a raz nie a najczęsciej załącza sie przy 5000 obr albo wcale : beczy : czytałem tu posty o jakiejś przepływce i przewodach którte dochodzą do turbiny niestety jestem laikiem i nie wiem gdzie to jest czy ktos z klubowiczów mógłby podrzucic jakies ilustracje z tym tak samo z silniczkiem krokowym ,przepływomierzem i sondalambda żebym mógł najpierw sam spóbować cos zrobić zanim oddam mechanikom wiecie o co chodzi 8-O z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel

Post autor: pawcio1 » 26 paź 2009, 14:28

Witaj! Skoro jesteś laikiem to prawdopodobnie zdjęcia nie wiele Ci dadzą? Skoro tak późno się załącza turbawka to może z nią nie być ciekawie! Powinna już przy 2300-2500 ob/min. a najwyższy moment przy 2750ob/min!
Zobacz czy wszystkie przewody do niej są właściwie podpięte (czy coś gdzieś nie spadło,wisi)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11995
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel

Post autor: topcio » 26 paź 2009, 15:47

2300-2500 ? moja prawdziwego kopa daje przy 3500.
tutaj :link: masz połączenia podciśnień do turbiny.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel

Post autor: pawcio1 » 27 paź 2009, 21:02

topcio1 pisze:2300-2500 ? moja prawdziwego kopa daje przy 3500.
To coś trochę za wysoko? U mnie czuć lekko już przy 2300-2500,a po 2750 to już pełny ciąg! ;)

Awatar użytkownika
matbodnar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 31 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: połczyn Zdrój

Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo

Post autor: matbodnar » 31 paź 2009, 21:49

Mam problem z lancia niewiem dokładnie co jest??? pomocy!!!!

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo

Post autor: mike_d » 31 paź 2009, 22:00

Będzie ciężko cokolwiek stwierdzić. Może coś opowiesz o tych kłopotach?

Awatar użytkownika
matbodnar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 31 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: połczyn Zdrój

Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo

Post autor: matbodnar » 31 paź 2009, 22:05

wiec tak: jest to lancia kappa 2.0 16v Turbo 205 koni,, rok1995 z gazem sekwencyjnym, problem zaczął sie od tego że miałem wytarty wałek rozrządu, który wymieniłem z czym tez nowe uszczelniacze, nastepnie poszła turbina wiec dałem do regeneracji, i gdy przycisnąłem ja do 180 km/h coś mi zaczeło pukać jakby zawory? ale nie jestem pewny i po czasie powyzej 4000 obr. zaczeła przerywać i dalej nie ciągneła ale jeżdziła, nieznalazłem przyczyny??? co to moze być, a ostanio rano odpaliłem pojechałem kawałek i po 3 godzinach przy odpalaniu nagle padł akumulator??? :/ wiec probowałem odpalić na kable ale niechciałe ani załapać doszłem ze przekażnik nad nogami kierowcy jest popsuty ten pierwszy od prawej strony firmy Valeo, zamówiłem... moze sie ktoś z tym spotkał???

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11995
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - problem z turbo ma nowy własciciel

Post autor: topcio » 01 lis 2009, 9:06

pawcio1 pisze:
topcio1 pisze:2300-2500 ? moja prawdziwego kopa daje przy 3500.
To coś trochę za wysoko? U mnie czuć lekko już przy 2300-2500,a po 2750 to już pełny ciąg! ;)
hym, sprawdzę. Raczej patrzę na drogę niż na obroty

..............
faktycznie, przy 2500-2700 zaczyna być czuć turbinę, przy 3000-3200 przechodzi w nadświetlną a wtedy trzymam się fajerki i nie patrzę już na licznik
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Boorek

Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo

Post autor: Boorek » 01 lis 2009, 13:09

matbodnar pisze:wiec tak: jest to lancia kappa 2.0 16v Turbo 205 koni,, rok1995 z gazem sekwencyjnym, problem zaczął sie od tego że miałem wytarty wałek rozrządu, który wymieniłem z czym tez nowe uszczelniacze, nastepnie poszła turbina wiec dałem do regeneracji, i gdy przycisnąłem ja do 180 km/h coś mi zaczeło pukać jakby zawory? ale nie jestem pewny i po czasie powyzej 4000 obr. zaczeła przerywać i dalej nie ciągneła ale jeżdziła, nieznalazłem przyczyny??? co to moze być, a ostanio rano odpaliłem pojechałem kawałek i po 3 godzinach przy odpalaniu nagle padł akumulator??? :/ wiec probowałem odpalić na kable ale niechciałe ani załapać doszłem ze przekażnik nad nogami kierowcy jest popsuty ten pierwszy od prawej strony firmy Valeo, zamówiłem... moze sie ktoś z tym spotkał???
hehhe a można wiedzieć gdzie kupiłeś ten wałek? też musze u siebie wymienić 2 :x i w sumie u siebie zrobiłem już to co Ty+panewki...

A co do Twojej usterki... nie świeci Ci może kontrolka od smarowania?? : gafa : a co do akumulatora to mierzyłeś ładowanie? (ewentualnie napisz w którym poziomie na zegarach jest wskazówka od ładowania). Powodzenia


P.S. Topcio, Ty nie regulowałeś turbiny po regeneracji? mnie jakoś dziwnie ciągnie... raz od 2500 raz od 3000.... ale to może przez te wałki... sam nie wiem zaczyna mnie ta cupa denerwować....

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11995
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo

Post autor: topcio » 01 lis 2009, 13:16

Boorek pisze: P.S. Topcio, Ty nie regulowałeś turbiny po regeneracji? mnie jakoś dziwnie ciągnie... raz od 2500 raz od 3000.... ale to może przez te wałki... sam nie wiem zaczyna mnie ta cupa denerwować....
A co się reguluje? Ja nic nie regulowałem. Sprawdziłem kilka razy (na 3 i 4 bo na 1 i 2 od razu jest pisk opon a obrotomierz tak zapierdziela w górę, że nie ma szans na obserwację :lol: ) i zawsze tak jak napisałem, najpierw czuć, że zaczyna ciągnąć a potem nagle nadświetlna :lol:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Boorek

Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo

Post autor: Boorek » 01 lis 2009, 13:27

topcio1 pisze:
Boorek pisze: P.S. Topcio, Ty nie regulowałeś turbiny po regeneracji? mnie jakoś dziwnie ciągnie... raz od 2500 raz od 3000.... ale to może przez te wałki... sam nie wiem zaczyna mnie ta cupa denerwować....
A co się reguluje? Ja nic nie regulowałem. Sprawdziłem kilka razy (na 3 i 4 bo na 1 i 2 od razu jest pisk opon a obrotomierz tak zapierdziela w górę, że nie ma szans na obserwację :lol: ) i zawsze tak jak napisałem, najpierw czuć, że zaczyna ciągnąć a potem nagle nadświetlna :lol:
nie wiem czy się reguluje... jak będę miał chwilę czasu to muszę sprawdzić jak z tymi obrotami... u mnie jak jak pocisnę, odpuszczę trochę i znowu pocisnę to przy 2 razie załącza się od około 3 tys. myślę że może to być problem z zaworem upustowym, ale nie wiem jak go sprawdzić...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11995
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo

Post autor: topcio » 01 lis 2009, 13:32

z BlowOff czy z tym gwizdkiem przy turbinie? Generalnie wszystko chyba zależy od ilości spalin, lekko dodając gazu mogę ją wkręcić w obroty a nie czuć załączenia turbiny.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Boorek

Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo

Post autor: Boorek » 01 lis 2009, 13:47

topcio1 pisze:z BlowOff czy z tym gwizdkiem przy turbinie? Generalnie wszystko chyba zależy od ilości spalin, lekko dodając gazu mogę ją wkręcić w obroty a nie czuć załączenia turbiny.
nie mam blow off'a ten standardowy (zapomniałem jak on się zwie) być może się przycina i ciśnienie ucieka, nie wiem czy to możliwe ale tak sobie wymyśliłem : yesyes :

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11995
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo

Post autor: topcio » 01 lis 2009, 13:49

jak nie masz blow off 8-O ???
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Boorek

Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo

Post autor: Boorek » 01 lis 2009, 13:57

topcio1 pisze:jak nie masz blow off 8-O ???
no mam ten zawór który nie robi pssst... tylko puszcza ciśnienie do układu z powrotem... ooo wiem! dump valve się zwie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”