Dedra - problem z silnikiem

foramen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2009, 15:48
Lokalizacja: Wrocław, Lubin

Dedra - problem z silnikiem

Post autor: foramen » 10 lis 2009, 16:38

Witam,

Proszę o pomoc. Mam problem z silnikiem. Auto jest z 95 roku, silnik 1,6, benzyna + gaz (zwykła instalacja BRC).

Zaczęło się to jak oddałem auto na warsztat w celu wymiany oleju. To był czas przed przeglądem. Pod dykielkiem mam małą nieszczelność na uszczelce. Goście powiedzieli, że umyją silnik i wyciekły olej. Na benzynie zaczął chodzić na 3 gary, na gazie pali na 4. Oddałem auto do warsztatu, powiedzieli, że zapchany wtryskiwacz. Napięcie na świecach jest, ale do jednego cylindra nie dochodzi paliwo. Nigdzie nie mogę dostać wtryskiwacza. W Legnicy gościu chciał 550 zł z zwrot starego!!! Nie kupiłem!

Po za tym, na zimnym silniku, zarówno na benzynie, jak i na gazie, żeby go odpalić trzeba długo kręcić rozrusznikiem i trzymać wciśnięty pedał gazu do oporu. Po zaskoczeniu, jak szybko zdejmę nogę z gazu - auto gaśnie. Zdejmuję nogę bardzo powoli, wtedy załapuje 1000obr (na benzynie mniej, bo na 3 gary chodzi)

Jak silnik jest rozgrzany, również trzeba dodać gazu, aby go odpalić, ale wystarczy do połowy. Silnik zaskakuje szybciej, ale 3 razy trzeba zakrećić. Jak nie dodam gazu - silnik nie odpali.

3) prawie zawsze przy jeździe na gazie po zdjęciu nogi z pedału gazu i wrzuceniu na luz, silnik gaśnie. To samo jest przy hamowaniu silnikiem. Np. mam go na 4 biegu, na liczniku 70, puszczam nogę z gazu, auto zwalnia do 60, po czym czuć, że silnik zaczyna się dusić i prędkość szybciej spada. Wrzucam na luz i auto gaśnie. Aby nie zgasł - musię dać mu trochę gazu. Przy wolniejszych prędkościach zdarza się, że auto nie gaśnie, ale obroty spadają na 500 i falują między 500-800. Na bezynie takie rzeczy się nie zdarzają - auto jeździ normalnie, mimo, że silnik pracuje na 3 gary. Byłem na regulacji instalacji gazowej, ale nic to nie pomogło. Dodam, że auto spala na gazie jakieś 13 litrów/100km na trasie!

4) Po przełączeniu z benzyny na gaz zapala się lampka od zapłonu. Kiedyś, gdy nie miałem takich problemów, zapalała się na moment i gasła. Potem coraz częściej. Na benzynie kontrolka się nie świeci.

5) Jestem z Wrocławia, pomyślałem o podłączeniu Lanci pod komputer, ale nikt mi tego nie chce zrobić, bo mówią, że albo nie mają takiej wtyczki, albo nie wiedzą, gdzie jest komputer. A jak im pokażę, to znowu czasu nie mają. Byłem w 4 zakładach. Masakra!!! Nikt nie lubi Lancii!!

Co może powodować problemy z instalacją gazową, oraz gdzie można nabyć/zregenerować wtryskiwacz?

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelkie rady i pomysły. Dodam, że nie znam się zbyt dobrze na samochodach, więc proszę o prosty język :)

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: aro » 10 lis 2009, 21:02

Czyli kłopoty stały się po umyciu silnika?

Trzeba będzie sprawdzic silniczek krokowy. Jaki tam masz silnik 8 zaworowy, czy już 16?

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: Bany » 10 lis 2009, 23:50

krokowy nic tu nie zmieni.predzej jakies podciśnienie
Sprawdź czy przypadkiem w którejs opcji nie dostaje lpg i benzyny razem.

foramen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2009, 15:48
Lokalizacja: Wrocław, Lubin

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: foramen » 12 lis 2009, 0:40

Silnik 8 zaworowy. Raczej nie bierze benzyny, bo z baku bardzo mało schodzi.
Silniczek krokowy można chyba wykluczyć, bo na benzynie nie ma problemów z gaśnięciem.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: makek » 12 lis 2009, 10:01

Dziwnie to brzmi jak piszesz, że na benzynie na trzech cylindrach jest OK. Sytuacje gaśnięcia na LPG wskazują na to, że "dmucha w rurę", spróbuj ssanie czymś osłonić, albo zmienić kierunek. Kiedy gaśnie przy hamowaniu to może wskazywać na niewłaściwy montaż parownika (dociska membranę), a może sam parownik wymaga czyszczenia/regeneracji.
Mało wiem o silniku 1.6 w dedrze, ale skoro fachowcy powiedzieli, że jest uszkodzony wtryskiwacz to proponuję przed wymianą posłuchać jak one pracują, przez pręt, kij, cokolwiek przyłożonego jednym końcem do ucha, a drugim do wtryskiwacza. Zawsze można też wyjąć listwę z wtryskami i wtedy już wszystko widać. Bardzo prawdopodobne, tak jak napisał Bany, że masz "podwójne" zasilanie i stąd problemy z uruchomieniem i do tego niestabilna praca. Masz odcięcie gazu na zbiorniku? Praca na LPG powoduje wyłączenie pompy benzyny?

foramen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2009, 15:48
Lokalizacja: Wrocław, Lubin

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: foramen » 21 lis 2009, 5:00

Co do pompki paliwa - mam nieoryginalną i słyszę ją jak pracuje :D
Wszystko jest w porządku - włącza się tylko podczas pracy na benzynie. Z osłuchaniem wtryskiwaczy mam problem, bo nad listwą jest mikser do gazu i nie ma dojścia.

Ostatnio padł mi komputer do gazu - wyjąłem go. Przy odpaleniu zimnego silnika na benzynie były problemy, trzeba było długo kręcić, dodawać gazu i trzymać nogę nawet po zapaleniu, bo auto gasło. Ale po załapaniu obrotów - żadnych problemów z kolejnym odpaleniem - łapie od razu, nie trzeba dodawać gazu, nawet jeśli silnik jeszcze się nie rozgrzał. A jak była instalacja gazowa sprawna, to nawet jak był rozgrzany - nie odpalał na benzynie bez otwarcia przepustnicy. Czy to może wyjaśniać obecność gazu w układzie dolotowym? Aha, zauważyłem, że na benzynie czasami zapala się kontrolka wtrysku i po chwili gaśnie, a z silnikiem nic się nie dzieje. Czytałem na forum, że to nic poważnego.

Koledzy, jak wymontować i przeczyścić wtryskiwacz? Dolałem oczyszczacza do baku, ale nic to nie dało. Nad listwą mam mikser i najpierw to muszę ściągnąć, aby się dostać do listwy. A czy mogę to zrobić sam, czy muszę oddać do gazowników? A może znacie jakiś szrot w okolicach Wrocławia, gdzie mógłbym dostać wtryskiwacz?

A co do pompki paliwa - mam nieoryginalną i słyszę ją jak pracuje :D
Wszystko jest w porządku - włącza się tylko podczas pracy na benzynie.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: aro » 21 lis 2009, 9:12

Może rozjechała się mapa wtrysku po jezdzie na LPG. Trzeba by sprubowac pojezdzic na PB, bez LPG. Ale wczesniej trzeba wykonac czyszczenie kompa PB. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie wystarczy odpiąc kleme - z aku na 15 min. A później wykonac adaptacje dla silnika. Było o tym na forum xxx tematów.

foramen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2009, 15:48
Lokalizacja: Wrocław, Lubin

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: foramen » 22 lis 2009, 19:15

Odpięcie klem nic nie dało. Jest jeszcze gorzej - zaciął się immobiliser i odcięło dopływ paliwa. Czytałem o tym na forum. Sprawdziłem wyłącznik bezwładnościowy, obręcz z kabelkiem przy stacyjce i nic. Chyba będę musiał jutro zadzwonić po elektryka. Jak przekręcam stacyjkę, to lampka "code" ciągle świeci i wyraźnie słychać przy wyłączonym klimatroniku w okolicach komputera (czyli pod schowkiem) przez jakieś 15 sec. coś jak przepływ prądu przez stację transformatorową, tylko ciszej. Potem to cichnie, a z autem nic się nie dzeje.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: Piszczyk » 22 lis 2009, 19:39

foramen pisze:A co do pompki paliwa - mam nieoryginalną i słyszę ją jak pracuje :D
Wszystko jest w porządku - włącza się tylko podczas pracy na benzynie.
kto twierdzi że wyłączanie się pompy paliwa w trakcie pracy na LPG jest OK?

obieg paliwa raczej powinien działać nawet w trakcie pracy na LPG
obieg paliwa zapobiega osadzaniu się syfu w listwie i pośrednio schładza wtryskiwacze
(pomimo odległości paru cm od listwy) żeby się nie zapiekały
z odłączania pompy biorą się później właśnie przytkane wtryskiwacze

pompę paliwa odłączają zazwyczaj gazownicy co się w ewolucji na gaźniku zatrzymali....

wtryski (jeśli to 8zaworów) to nawet z jakiegoś tipo / tempry dobierz
(awaryjnie "w trasie" wrzuciłem kiedyś od cromy "żółte" do derdy w miejsce "czerwonych" - nie było problemu)

poza tym któryś z Kolegów już pytał czy wszystko zaczęło się po myciu?
to trzeb przejrzeć jeszcze raz elektrykę na wypadek zalań / przebić / braku połączeń
i opi....lić mechaników za takie "mycie"

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: Dedra - problem z silnikiem

Post autor: makek » 22 lis 2009, 19:41

Dedrę którą miałem wcześniej (1996r), to 1.8 ie i tam nie było nigdy problemów po odpięciu akumulatora. Immobiliser praktycznie był niewrażliwy na odpinanie akumulatora, ale to trochę inny silnik, inne sterowanie....Może odepnij klemy i zostaw auto na np. noc, ogólnie na dłużej, tak aby mieć pewność, że cały układ jest rozładowany i zresetowany. O ile 1.6 kasuje się pod wpływem zaniku napięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”