Lybra - rdzewiejące błotniki

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: rain » 21 wrz 2009, 11:06

Mam pytanko.

Rdzewieją mi kanty błotników tylnych (to zagięcie przy nadkolu), i chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej mogę to zabezpieczyć aby nie rdzewiało.

Dwa razy już czyściłem do gołej blachy, nakładałem brunox, potem podkład, lakier i klar, i cały czas znowu wychodzi. Macie jakiś sposób?

Niestety są tam drobne wypełnienia szpachlą (oczywiście poprzedni właściciel zapomniał o tym mi powiedzieć, klubowicz.....)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: FXX » 21 wrz 2009, 15:57

Szczerze?? Uzbierał bym nieco kasy i wymieniłbym na Twoim miejscu te elementy. Fakt operacja nieco kosztowna bo koszt dwóch tylnych błotników to jakieś 700zł, do tego lakierowanie i wymiana, więc jakieś 1200zł się uzbiera ale jak masz zamiar jeszcze trochę Lybrą pojeździć to będzie to chyba najlepsze wyjście.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: rain » 21 wrz 2009, 17:24

Rzecz w tym że na wiosnę/lato na 80% kupuje thesis, i nie chcę za dużo pieniędzy wydawać w Lybre. I tak teraz się wykosztowałem na skraplacz do klimatyzacji pomimo że zima idzie. Ale chciałbym jakoś zabezpieczyć kanty przed zimą. No i mój zmysł estetyczny nie daje mi spać.

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Odp: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: holbi » 21 wrz 2009, 18:09

Moja rada jest taka - szlifierka kątowa, z tarczą z papierem ściernym i zedrzeć to do gołej blachy. Następnie podkład spirytusowy Corizon, potem ewentualnie wypełnić ubytki szpachla z włóknem szklanym, na to podkład wypełniający 3+1 i następnie baza+lakier i gotowe : yesyes :

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: prezesjm » 21 wrz 2009, 18:53

Może jeszcze przetestuj RC900 na tę rdze. Lepsze chyba od brunoksa.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: rain » 21 wrz 2009, 19:01

Właśnie zdania są podzielone. Być może zbyt szybko nałożyłem lakier. Teraz auto cały tydzień nie będzie ruszane z garażu i sie zastanawiam czy od nowa nie zrobić tak jak wcześniej próbowałem. Ale tym razem np zostawić brunox na noc, potem na nowy dzień kolejna warstwa, i dopiero na 3 dzień podkład walnąć.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: Sharuga » 21 wrz 2009, 19:11

Na rdzę stary ale dobry i wielokrotnie sprawdzony Cortanin F. Naprawdę bardzo skuteczny.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: maydayns » 21 wrz 2009, 19:24

Sharuga pisze:Na rdzę stary ale dobry i wielokrotnie sprawdzony Cortanin F. Naprawdę bardzo skuteczny.
Zgadzam sie, sam uzywalem prz robieniu felg i naprawde daje rade:) tylko trzeba dac kilka warstw i poczekac az dobrze wyschnie:)
Seat Leon

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: Heathen » 27 kwie 2012, 11:50

No i moją włoszkę ten problem gryzie..
Obrazek
Bawić się tym?
Czy od razu wstawić do lakiernika niech tną i wstawiają.
QV...soon:)

Awatar użytkownika
MiniMy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 132
Rejestracja: 02 lut 2012, 13:17
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: MiniMy » 27 kwie 2012, 12:27

Ja polecam Loctite Rust Killer (drogi, ale działa super) ja miałem ostatnio okazję zobaczyć swój stary samochód po 5 latach (kadett D z 80roku) gdzie używałem tego środka i byłem w szoku, bo wyglądał nadal świetnie.
Środek drogi, ale warty swojej ceny.
Patrząc na te zdjęcie to jak wyszlifujesz kątówką, to będą dziury na wylot, więc najlepiej reperatury wspawać, bo maty z włókna nie polecam (nie chciałbym kupić takiego auta).
Jak nie masz sprzętu i miejsca do spawania to niestety blacharz się kłania :(
MiniMy
Jest Volvo V70 99r.
Były:
>> Kappa 2.0 VIS << R.I.P. :(
Nissan 100NX 1.6 92r
Chrysler Voyager 3.0 LE V6 91r
Skoda Felicja 1.3 GLXi 2000r - do tej pory nie rozumiem dlaczego kupiłem te auto ;)
Toyota Corolla Liftback 1.3 91r.
Opel Kadett D - Kanciak 1.6 80r. - do tej pory nie rozumiem dlaczego go sprzedałem :(

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: Heathen » 27 kwie 2012, 19:44

Dziś zahaczę o 2 lakierników, zobaczę co powiedzą:)
.
.
.

-Dzień dobry o takie coś mam do roboty.
- trza wyciąć, wspawać łatkę i polakierować.
-Dobrze, tego się spodziewałem, a ile to będzie kosztować
-400zł
-A ile dni
-no minimum 3 dni
-ok, a jak wygląda gwarancja?
-co? Jaka gwarancja, paaaaaaaanie to producent daje 2 lata, a ja gwarancje dam. Ja nie daje gwarancji.
-No ale wie pan, ja nie chcę ciąć auta, wspawywać łatki, a za pół roku walczyć z rdzą w miejscu spawania.
-nie no panie, jak to zrobię to rok, dwa lata wytrzyma
-no to będzie gwarancja
-nie, ale jeszcze przypadku że coś zaczęło rdzewieć nie miałem..

I tak to wyglądało...czy ja w ogóle mogę oczekiwać gwarancji na taką robotę? Bo jak ma mi co roku rdzewieć to ja dziękuję.
POLEĆCIE DOBREGO LAKIERNIKA NA ŚLĄSKU!
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 19:48 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem oba posty.
QV...soon:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: FXX » 28 kwie 2012, 1:29

Chyba żaden nie da Ci gwarancji na taką robotę, bo nie oszukujmy się, ale takie łatki czy reperaturki jakością nie grzeszą.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

laly2000

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: laly2000 » 28 kwie 2012, 8:42

Ja swoją zostawiłem raz tu: http://www.pomocdrogowa-gliwice.pl/ (Bojszów) - ale to był nowy element i lakierowanie, bo stary się, hm... nie nadawał ;D Zrobione ładnie, praktycznie nie widać, że błotnik nowy.
A teraz tu: warsztat, ale jeszcze mi nie oddali auta. Swoją drogą, nie wiem, czy nie jest to sugestia, by uciekać, skoro miało być w miniony czwartek, a wczoraj przez telefon dowiedziałem się, że dziś będą malować i może będzie w poniedziałek po południu :D

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: Heathen » 28 kwie 2012, 8:49

FXX pisze:Chyba żaden nie da Ci gwarancji na taką robotę, bo nie oszukujmy się, ale takie łatki czy reperaturki jakością nie grzeszą.
A jak z trwałością takich rozwiązań?
Może wymienić cały element?
QV...soon:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

Post autor: FXX » 29 kwie 2012, 1:36

Powiem Ci tak, w Espero miałem problem z rdzą na drzwiach. Rozmawiałem z dwoma-trzema blacharzami i każdy mi powtórzył to samo - owszem zrobić może, ale rok, dwa, może trochę dłużej i taka reperaturka zaczyna rdzewieć.
Jeżeli chcesz wygrać z rudą to najlepiej wymienić element.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”