Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Awatar użytkownika
doohoo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Post autor: doohoo » 06 lip 2009, 11:17

Czy ktoś się może orientuje czym bedzie skutkować założenie innego opornika wentylatora chłodnicy niż o ten samej oporności ktora była pierwotnie.
Na moim napisane jest 0.3 Ohma natomiast w sprzedazy w tych samych obudowach bywają o innej oporności.
Znalazłem np R50 - to chyba 0,5 Ohma. Oczywiscie sa tez 0.3 ale nie moge znaleźć w rozsądnej cenie.
Czy ma to jakies znaczenie oprócz predkości wentylatora? Sprawa dotyczy Dedra 1.9 TDS.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Post autor: Bany » 06 lip 2009, 12:58

skręć przewody razem i dobrze zlutuj...
zapomnij o oporniku

Awatar użytkownika
doohoo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Post autor: doohoo » 06 lip 2009, 13:12

Bany pisze:skręć przewody razem i dobrze zlutuj...
zapomnij o oporniku
Z Twojej wypowiedzi wnioskuje ze nie ma znaczenia jaki opornik wstawie.
Jak skrece kable to bedzie od 80 stopni chodził na maxa po prostu?

Lepiej chyba zeby nie wył wentylator no i prądu mniej by brał przy oporniku chyba?

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Post autor: blejku » 06 lip 2009, 14:15

Ja osobiscie nie lubie poprawiac na sile kontruktorow.. chyba ze ewidentnie ktos cos spieprzyl...

Tez kombinuje z opornikiem bo odparowal.. Jesli masz dwubiegowy uklad wentylatora to jest to w jakims celu wykonane masz dwubiegowy wentylator wiec wspolpracuje z klimatyzacja.. ja bym tego nie przeprabial

0.5 a 0.3 ohma.. nie wiem ile ma mocy wentylator u ciebie..przy zalozeniu ze u mnie jest bezp 40A niech wentylator pobiera 25A to jest 300W...czyli tak teoretycznie zakladajac opornosc wentylatora 0.48ohma...podczas pracy..bo przy starcie duzo mniej..

Czyli opornik 0.3 ogranicza moc wentylatora do okolo 180W a opornik 0.5 do 140W... przy zalozeniu ze wentylator ma 25A a moze miec wiecej.. jesli ma wiecej to roznica bedzie zdecydowanie wieksza..

Czyli wydaje mi sie ze powinien miec lepiej te 0.3ohma..

Sam musze pokombinowac bo opornik u mnie odparowal :D nie bede kupowal orginalnego opornika za 80zl bo jest to smieszna cena.. po pierwsze taki opornik w elektronicznym niech kosztuje max 15zl a po drugie lepsze i pewniejsze bedzie zrobienie go z drutu oporowego i zamontowanie w innym miejscu jesli nie zmiesci sie w orginalnym..moze bedzie wiekszy ale bedzie wtedy odporniejszy na spalenie ze wzgledu na gabaryty... wiec i maksymalna moc..

zmostkowanie opornika ok..ale moim zdaniem tylko tymczasowo..
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Post autor: Bany » 06 lip 2009, 23:32

pisze z doświadczenia,wymieniałem opornik kilka razy.
Przeważnie padaja łączenia,opornik sie grzeje ,styki sie utleniaja,
suma sumaru działa to chwile,po zlutowaniy zapominam o problemie.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Post autor: blejku » 07 lip 2009, 0:19

Nom..zgadza sie..takie kwiatki w naszych samochodach wlasnia sa..to sie musi zepsuc..i :/ jak klapka od obiegu wewnetrznego..

Dlatego mam gotowy sposob...
Drut oporowy ..ale gruby ok 0.75-1mm srednicy nawiniety na kawalek ceramiki np ze starego piecyka i zakonczony srubkami tzn zasiskami na sruby i polaczony na tych zaciskach z kablami orginalnymi z instalacji samochodu..fachowo to najlepiej zalozyc tylejki zaciskane miedziane zamiast wtyczek.. zamocowac..ze poza orginalbym gniazdem w chlodnicy i swiety spokoj..

W taki sposob byl zrobiony rezystor do swiatel dziennych na bazie orginalnego oswietlenia w Hondzie i dziala to od ponad roku..
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
doohoo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Dedra - Opornik wentylatora chłodnicy - inna oporność

Post autor: doohoo » 07 lip 2009, 5:41

Na razie udało mi sie znaleźć w koncu za 67zł. Jesli padnie to drugi raz go nie będę wymieniał, tak jak piszecie.
Musze ten jednen raz spróbowac:) Czekam w takim razie na paczke z częsciami.
Dzieki za rzeczowe odpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”