Dedra - Stukanie w silniku 2,0

dedra 18
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:02
Lokalizacja: Rzeszów

Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: dedra 18 » 24 maja 2009, 13:47

Klubowicze mam problem z dedra wczoraj cos zaczeło mi stukać w silniku,Dzwięk jest bardzo metaliczny nie mam pojecia co to moze być czy w głowicy coś czy panewka.Stało sie to przy dość wysokich obrotach.Jeśli mieliście kiedyś taki przypadek to proszę o pomoc

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Stukanie w silniku-Dedra 2,0

Post autor: matias21 » 24 maja 2009, 16:31

pewnie panewka tutaj podobny temat co prawda silnik inny klik

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Stukanie w silniku-Dedra 2,0

Post autor: topcio » 24 maja 2009, 17:23

teraz stuka tylko na wyższych obrotach czy też na wolnych?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Odp: Stukanie w silniku-Dedra 2,0

Post autor: ThemADI_NS » 24 maja 2009, 20:40

Owszem. Ja miałem taki przypadek przy Themie. Oczywiście okazało się, że to panewka-stukot zaczynał się mniej więcej w granicach 2000 obr. Zaczęła stukać jak pociągnąłem silnik przez dłuższy czas na wysokich obrotach. Przyczyną u mnie mogło być np. wiecznie nie dogrzany silnik (termostat), olej kiepskiej jakości, jazda na emeryta... nie wiem jak jest z tym u Ciebie, ale ja obstawiam, że to panewka :)
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

dedra 18
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:02
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: dedra 18 » 25 maja 2009, 14:59

No własnie stuka tak jak mówisz na wolnych obrotach jest cicho a jak zwiększe obroty to puka, a ta panewka to poszła na korbowodzie ??? Ile cie mniej więcej kosztowała naprawa, noi jeszcze jedno pytanko głowicy nie sciągałeś nie????

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: topcio » 25 maja 2009, 15:09

najczęściej obracają się korbowe, zdejmuje się miskę olejową. Koszt panewek w granicach 100 pln + robota, uszczelka miski, olej, filtr. ?Jeśli jest ruszony wał, to jeszcze wyjęcie wału i szlif.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dedra 18
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:02
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: dedra 18 » 25 maja 2009, 15:39

Dzięki wielkie zabieram się do roboty wszystko się okaze jak zdejme miske.Miałem zamiar pierwsze zdjąc głowice ale widze po objawach które podałeś że najprawdopodobniej to bedzie panewka.No nic zobacze ,dzięki jeszcze raz : ok2 :

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: ThemADI_NS » 26 maja 2009, 19:09

No jeżeli piszesz, że jest tak jak u mnie było, to jestem przekonany na 100% że panewka. U mnie przytarło korbową, ale nie robiłem remontów tylko kupiłem drugą Themę, bo taniej wyszło :lol:
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

dedra 18
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:02
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: dedra 18 » 30 maja 2009, 10:15

Koledzy rozebrałem tą swoją lancie i co sie okazało że panewka nie jest obrucona ale są na nich takie rysy jak bym nożem przerysował je noi oczywiście wał tez jest przerysowany.Zastanawiam się co do remontu tego silnika:(

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: topcio » 30 maja 2009, 10:30

jest luz?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dedra 18
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:02
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: dedra 18 » 30 maja 2009, 14:49

Taki minimalny jest ale nie mam pojęcia przez co to sie mogło stać.Wygląda to jak by taki pył czy cos podobnego w silniku było.Nie wiem co z tym robić czy zmienić panewki i próbować palić co sie bedzię działo czy wydzierać wał?????

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: topcio » 30 maja 2009, 17:14

zrobić szlif wału nigdy nie zaszkodzi, ale jeśli panewki są na miejscu i nie mają znacznego luzu to co stuka?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dedra 18
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:02
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: dedra 18 » 31 maja 2009, 16:17

Nom dalej stuka bo nie były jednak obrucone tylko przytarte,a z tym szlifem to nie taka prosta sprawa bo jest roboty w pieron żeby go wyjąć;(

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - Stukanie w silniku 2,0

Post autor: topcio » 31 maja 2009, 17:42

przytarte też stukają? i co wtedy? wymiana?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”