bosch + lovato

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

bosch + lovato

Post autor: FajeK » 21 maja 2009, 23:39

hejo
mam mały problem z instalacja lpg jaka to jest dokladnie nie wiem wiem tylko ze lovato i składa sie z parownika elektrozaworu nad filtrem miksera i przełacznika gaz benzyna
do tego ma dorobiony przekaznik odłaczający pompe paliwa
autko w jakim teraz jezdzi to polonez atu plus z 97 r z siniczkiem 1,6 gli monowtrysk z sterowaniem bosch (wczesniej prisma ,1,6 SPI)
a teraz problem:
wczoraj załozylem instalke i pieknie mi sie przełaczyla na gaz pochodzila chwile na wolnych obrotach z jakies 10 minut
zgasilem auto i odczekałem chwile
wsiadam do auta i proboje odpalic na benzynie i kicha ale na gazie pali od reki
no to nic jade testowac czy na gazie bedzie jezdzil
no i jade autko nie stracilo wiele wigoru
az w pewnym momencie nagle zamula jakby gazu brakowało po przelaczeniu na benzyne tez zbytnio nie chcial jechac ale jak dałem na gaz z powrotem to jakos ruszyl i kawalek przejechał
jakos sie doturlałem do cpnu z mysla ze przez brak gazu
zatankowałem i jade najpierw ładnie elegancko a potem po jakims czasie (500 m ) z powrotem ta sama sytuacja
zadne pruby regulacji nie przynosily skutku
po odlaczeniu aku i ponownym podlaczeniu zaczol chodzic normalnie na benzynie ale na gazie sytuacja sie powtarzała
odkrecilem filterek i wysypalo sie do cholery smiecia
mysle powinno byc dobrze
proba i dalej to samo
dzis rano na zimnym silniku przejechalem z 10 km bez przeszkod i nagle zamula przelaczam na pb i po minucie spowrotem lpg i dzial przez nastepne 10
potem znowu przleaczanie nalpg nie przynosilo skutku a na pb nie chcial jechac wiec odpinam klemy czekam minute i na 15 km spokuj i na gazie i na lpg
i tak mu zostało ze co ok 15 -20 km musze sie zatrzymac i odpiac kleme i potem jest znowu ok
kurde sam juz nie wiem ocb wydaje mi sie ze kluci sie z kompem auta i odlacza zaplon
jakby ktos cos wiedzial co da sie z tym zrobic to bylbym wdzieczny mo mam juz dosc ciaglego zatrzymywania sie i odpinania klem
z góry dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
fajek
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: bosch + lovato

Post autor: Krzys » 22 maja 2009, 7:29

Nie jestem specjalistą od LPG, ale wydaje mi się że potrzebujesz emulatora Sondy lub emulatora wtrysku, ponieważ komputer łapie jakieś błędy.

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Odp: bosch + lovato

Post autor: FajeK » 22 maja 2009, 8:57

Krzys pisze:Nie jestem specjalistą od LPG, ale wydaje mi się że potrzebujesz emulatora Sondy lub emulatora wtrysku, ponieważ komputer łapie jakieś błędy.
dzieki za odpowiedz
tez to podejrzewam
poszperałem po necie wczoraj i znalazlem takie cos ze trzeba zrobic
1 - odcięcie wtryskiwacza
2 - przeł?czenie sondy na masę
3 - odcięcie pamięci.
wyczytałem ze to zrobic za pomoca 3 przekazników
czy ktos zna sie troszke na tym i wie czy zda to egzamin?
czy przy tych objawaczh to jest własnie to ??
pozdrawiam
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: bosch + lovato

Post autor: KGB » 22 maja 2009, 13:02

znacznie szybciej niz odpinanie klemy ,jest odpiecie wtyczki od komputera ,

jezeli nie masz zadnego sterownika ,to wyglada na to ,ze masz instalke Igen ,
powiedz mi tylko jak ty jezdziles ,skoro nie masz odciecia wtryskiwacza ? na samym odcieciu pompy ?? nie uwazasz ,ze tak mozna zniszczyc wtryskiwacz,ktory pracuje bez paliwa : zolta :
zrob odciecie wtryskiwacza i emulacje na oporniku 50 Ohm 3W - potrzebny do tego przekaznik dwupolozeniowy ,
odciecie sondy do masy na przekazniku dwupolozeniowym ,
kasowanie pamieci przy wylaczonym zaplonie na przekazniku ,

najwazniejsze z tego jest odciecie wtryskiwacza ,
nie wiem co sie u ciebie dzieje ,ale wyglada to na zatory w instalacji gazowej ,bo takie objawy moglyby wskazywac na tryb awaryjny ,ale jak wymusic tryb awaryjny w ecu ,ktorego sonde mozna emulowac do masy :D ,mi sie w kazdym razie nie udalo jeszcze tego zrobic ,
jezeli zmulenie nie wystepuje przy ciaglej jezdzie na benzynie ,to czujniki wtrysku mozemy wykluczyc

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Odp: bosch + lovato

Post autor: FajeK » 23 maja 2009, 15:48

KGB dzieki za info
to kasowanie pamieci to ma byc wtedy gdy bedzie odciety zapłon czy przełaczenie na gaz ?
bo jak bedzie emulacja wtrysku to czy bedzie to potrzebne?
a odnosnie tego zamulania to powinienem przeczyscic cała instalke ??
zamierzam spuscic resztki gazu i wyczyscic butle i przedmuchac instalke i to ma pomoc ?
pozdrawiam
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11985
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: bosch + lovato

Post autor: topcio » 23 maja 2009, 17:51

Emulacja wtrysku- odcinasz wtryskiwacz, puszczasz prąd przez opornik a komp ciągle myśli, że pracuje wtryskiwacz.
Kasowanie pamięci-komp ma cały czas zasilanie z akumulatora, odcinasz ten pzewód a podłączasz pod stacyjkę, czyli wyłączasz zapłon kasują się błędy (przynajmniej ja tak robiłem).
Czyszczenie instalacji- jeszcze zlej olej z parownika.
Mam jeszcze takie pytanie- jak zacznie go mulić na LPG zgasisz silnik nie odpinając klemy to wróci do normy na LPG?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Odp: bosch + lovato

Post autor: FajeK » 23 maja 2009, 20:59

własnie nie wraca do normy
dopiero po odpieciu klemy wraca do normy na jakis czas
chociaz czasami jest tak ze wraca do normy na 5 minut czasem na 20 a czasem tylko na 2 minuty
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11985
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: bosch + lovato

Post autor: topcio » 23 maja 2009, 21:51

to dmuchanie inst. możesz sobie darować, wina leży po stronie elektroniki.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”