Dedra - pompa wspomagania

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - pompa wspomagania

Post autor: aro » 25 kwie 2009, 10:22

Witajcie,

Nurtuje mnie pytanie, czy jest możliwośc naprawy pompy wspomagania w dedrze, czy pozostaje zakup tylko używanej lub nowej? Może ktoś robił już taką operacje?

-- 26 Kwi 2009, 15:34 --

Nikt nie regenerował pompy? Przecież pompa musi byc rozbieralna.

Zastanawia mnie jedno, że czasem po odpaleniu lubi sobie powyc przez chwile.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: Piszczyk » 26 kwie 2009, 20:04

da rade - mój kolega robił dwukrotnie w AR 33 (fiat -alfa -to samo...)
u "fachowca" w Ciecierzynie koło Lublina
firma TenCar (namiary znajdziesz w necie)
nie pamiętam jak koszty
zadzwoń do kogoś kto zajmuje się regeneracją maglownic w twojej okolicy
na pewno znajdziesz

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Odp: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: Artur G. » 26 kwie 2009, 20:41

Piszczyk pisze:da rade - mój kolega robił dwukrotnie w AR 33 (fiat -alfa -to samo...)
u "fachowca" w Ciecierzynie koło Lublina
firma TenCar (namiary znajdziesz w necie)
nie pamiętam jak koszty
zadzwoń do kogoś kto zajmuje się regeneracją maglownic w twojej okolicy
na pewno znajdziesz
W naszym pobliżu jest conajmniej trzy solidne warsztaty - wspomniany TenCar, prywatny w Spiczynie pow. Łęczna (były pracownik TenCaru) oraz w Michowie (Sławek Górka) pow. lubartowski. Do wyboru, do koloru.
Nasuwa się tylko pytanie o koszt, czy warto regenerować, czy kupić nową/używana? Pamiętam lat temu kilka, że do Sierry 2.0 koszt regeneracji przewyższał zakup sprawnej na giełdzie.

A tak przy okazji - w mojej dedrze 1,8 ie wspomaganie jest wyraźnie słabsze niż w Kappie, jest porównywalne do tego jakie miałem w Fordach, w kappie mozna na postoju najmnijeszym palcem kręcić w dedrze : ok2 : tylko tym ... ale pompa jest cicha, żadnych niepokojących objawów,czyżby tak było fabrycznie?
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: bobby123 » 27 kwie 2009, 19:12

Artur G. pisze:A tak przy okazji - w mojej dedrze 1,8 ie wspomaganie jest wyraźnie słabsze niż w Kappie, jest porównywalne do tego jakie miałem w Fordach, w kappie mozna na postoju najmnijeszym palcem kręcić w dedrze : ok2 : tylko tym ... ale pompa jest cicha, żadnych niepokojących objawów,czyżby tak było fabrycznie?
Miałem 1,9td i też kiera kręciła się ciężej niż w Kapciu. Prawdę mówiąc bardziej mi to pasowało - czułem, że jadę :-)
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: dr_scott » 29 maja 2009, 22:45

Mi właśnie padła (pada) pompa wspomagania...
Objawia się to metalicznym stukotem wewnątrz pompy, który ustępuje i nasila się w zależności od pokręcania kierownicą.

Pytanie: czy z innych Fiatów i Lancii podejdą pompy?

Zauważyłem przeszukując allegro, że większość tych pomp wygląda tak samo. Mają jedynie różne koła pasowe (które się odkręca), różne numery fabryczne i różne uchwyty mocujące.
Same uchwyty można wywalić i przykręcić stare, bo punkty ich mocowania wyglądają na identyczne. Tak samo w kołem pasowym.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Wole kupić oryginalną używkę o małym przebiegu niż jakikolwiek nowy i tani zamiennik.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: Piszczyk » 02 cze 2009, 20:33

jasne że podejdzie od jakiegoś fiata
dawno temu miałem 125p z silnikiem od argenty, pompą od bravy i przekładnią kierowniczą ze wspomaganiem ZF - chodziło jak burza (a propo Twojego podpisu dr_scott - może jakieś fotki 125 2000 ?)

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: dr_scott » 02 cze 2009, 21:57

Piszczyk pisze:jasne że podejdzie od jakiegoś fiata
dawno temu miałem 125p z silnikiem od argenty, pompą od bravy i przekładnią kierowniczą ze wspomaganiem ZF - chodziło jak burza (a propo Twojego podpisu dr_scott - może jakieś fotki 125 2000 ?)
O tak, przekładnia ze wspomaganiem ZF to jest to o co chodzi :) Też taką miałem :]
Miałem malutką sportową kierownicę, a szło nią kręcić jednym palcem na postoju! Ehhhh... To były czasy.
Foty mogę zapodać, ale nie wiem czy w tym temacie :)
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Dedra - pompa wspomagania

Post autor: aro » 29 cze 2009, 18:37

Rozebrałem pompe, ale tam jedynie idzie wymienic uszczelniacz wałka, oraz uszczelnienie korpusu. Bo tak na prawde nie ma tam łożyska kulkowego, tylko ślizgowe na końcu wałka i jest w korpusie, gdzie raczej nie da rady podejsc.

Także zakupiłem inną pompe (z innej dedry), ale jest taka sama. Pompa ZF made in Germany. Chodzi fajnie, lekko, ale ma do wymiany uszczelniacz wałka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”