Delta - wspomaganie przecieka
Delta - wspomaganie przecieka
Witam
Mam kłopot z moją Deltą. Coraz mocniej mi podcieka olej ze wspomagania.
Ostatnio pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawą maglownic i ukł.hydraulicznych. Po oględzinach które trwały 20 sekund, naczelny mechanik orzekł że w manszetach jest olej i to podcieka z maglownicy. I będzie mnie to kosztować 800zł, cała operacja regeneracji. Trochę mnie zdetonowała cena więc dziś sam się rzuciłem pod samochód. Okazało się że maglownica jest sucha, manszety również czyli wyciek jest w innym miejscu. Powycierałem cały olej i umyłem benzyną przewody wspomagania by zlokalizować wyciek. Okazało się że kapie z aluminiowej rurki o średnicy ok 12mm, ułożonej w kształt poziomej pętli (pętla ta zaczyna się i kończy prawie w tym samym miejscu, na rozdzielniku, w miejscu podłączenia kolumny kierowniczej). Po analizie układu doszedłem do wniosku że pełni ona chyba rolę chłodnicy oleju do wspomagania. Przeciek jest pod stalowym uchwytem trzymającym ową pętlę. I tu moje pytania, może ktoś z szanownych forumowiczów doradzi coś:
- jak rozumiem jest to część bezciśnieniowa układu wspomagania?
- czy da się dokupić ten odcinek aluminiowej rurki wraz z wężami gumowymi na końcach?
- czy o taki element pytać w zakładach zajmujących się naprawą maglownic?
- a może, jeśli jest to część bezciśnieniowa układu, przeciąć rurkę w miejscu przecieku i połączyć zbrojonym wężem gumowym na opaski?
Mam kłopot z moją Deltą. Coraz mocniej mi podcieka olej ze wspomagania.
Ostatnio pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawą maglownic i ukł.hydraulicznych. Po oględzinach które trwały 20 sekund, naczelny mechanik orzekł że w manszetach jest olej i to podcieka z maglownicy. I będzie mnie to kosztować 800zł, cała operacja regeneracji. Trochę mnie zdetonowała cena więc dziś sam się rzuciłem pod samochód. Okazało się że maglownica jest sucha, manszety również czyli wyciek jest w innym miejscu. Powycierałem cały olej i umyłem benzyną przewody wspomagania by zlokalizować wyciek. Okazało się że kapie z aluminiowej rurki o średnicy ok 12mm, ułożonej w kształt poziomej pętli (pętla ta zaczyna się i kończy prawie w tym samym miejscu, na rozdzielniku, w miejscu podłączenia kolumny kierowniczej). Po analizie układu doszedłem do wniosku że pełni ona chyba rolę chłodnicy oleju do wspomagania. Przeciek jest pod stalowym uchwytem trzymającym ową pętlę. I tu moje pytania, może ktoś z szanownych forumowiczów doradzi coś:
- jak rozumiem jest to część bezciśnieniowa układu wspomagania?
- czy da się dokupić ten odcinek aluminiowej rurki wraz z wężami gumowymi na końcach?
- czy o taki element pytać w zakładach zajmujących się naprawą maglownic?
- a może, jeśli jest to część bezciśnieniowa układu, przeciąć rurkę w miejscu przecieku i połączyć zbrojonym wężem gumowym na opaski?
Odp: Lancia Delta - wspomaganie przecieka
też mi z tego wyciekało zapłaciłem 500 zł, wtedy zalezało mi na czasie i szybko zrobiłem wiem tylko, że z bravo nie pasowała niestety 

Odp: Delta - wspomaganie przecieka
Chodzi konkretnie o cześć oznaczoną nr 4 - jest to całość: przewody elastyczne i pozioma pętla z rurki aluminiowej. Właśnie z tego elementu cieknie.
>http://212.187.114.126:7080/navi?MOD_CO ... &DRW_NUM=1
>http://212.187.114.126:7080/navi?MOD_CO ... &DRW_NUM=1
Odp: Delta - wspomaganie przecieka
Proponuję udać się do zakładu który spawa aluminium i poddać ocenie fachowca możliwość zaspawania nieszczelności.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Odp: Delta - wspomaganie przecieka
ten odcinek (nr 4) jest jak to nazwałeś "niskociśnieniowy"
czyli "załatanie" kawałkiem zbrojonego węża olejoodpornego doraźnie załatwi sprawę...
troszkę "druciarstwo" ale chyba warte "800 pln za regeneracje..."
ewentualnie pokuś się o wykonanie na nowo tej chłodnicy - wystarczy kawałek wygiętej w "u" rurki np: miedzianej, dwa kawałki węża elastycznego, 4 opaski zaciskowe i trochę inwencjii twórczej...
czyli "załatanie" kawałkiem zbrojonego węża olejoodpornego doraźnie załatwi sprawę...
troszkę "druciarstwo" ale chyba warte "800 pln za regeneracje..."
ewentualnie pokuś się o wykonanie na nowo tej chłodnicy - wystarczy kawałek wygiętej w "u" rurki np: miedzianej, dwa kawałki węża elastycznego, 4 opaski zaciskowe i trochę inwencjii twórczej...
Odp: Delta - wspomaganie przecieka
Dzięki za rady. W najbliższych dniach zabieram się za to bo coraz mocniej kapie i to prosto na kolektor wydechowy, co powoduje już lekkie dymienie spod maski 
Plan mam taki by wykręcić ów cały element i zawieść do pospawania. Jeśli okaże się że rurka jest zbyt cienka do spawania to poszukam rurki miedzianej i zrobię chłodnicę od nowa.
-- 07 Kwi 2009, 21:55 --
Niestety, nie udało mi się wyjąć tej chłodnicy. Niezbędne do tego jest wyjęcie całej maglownicy. W związku z czym przeciąłem rurkę aluminiową w miejscu w którym występował wyciek i połączyłem wężem gumowym, zbrojonym, olejoodpornym, na opaski. Na razie wszystko jest ok.

Plan mam taki by wykręcić ów cały element i zawieść do pospawania. Jeśli okaże się że rurka jest zbyt cienka do spawania to poszukam rurki miedzianej i zrobię chłodnicę od nowa.
-- 07 Kwi 2009, 21:55 --
Niestety, nie udało mi się wyjąć tej chłodnicy. Niezbędne do tego jest wyjęcie całej maglownicy. W związku z czym przeciąłem rurkę aluminiową w miejscu w którym występował wyciek i połączyłem wężem gumowym, zbrojonym, olejoodpornym, na opaski. Na razie wszystko jest ok.