Kappa - zacinające się wycieraczki
Kappa - zacinające się wycieraczki
wycieraczki mi się zacinaja, jak je rozebrać i przeczyścic mechanizm?
ćwiczył juz kltoś ?
KAppa 2.0
ćwiczył juz kltoś ?
KAppa 2.0
Kappa 2.0 Białystok
Kappa - zacinające się wycieraczki
Cwiczyłem to podczas wymiany silniczka nawiewu.
Żeby dobrać się do silniczka napędzającego wycieraczki, na samym początku musisz zdemontować wycieraczki. Nie powinienes mieć z tym większych kłopotów, wystarczy odpowiedni zestaw kluczy. Następnie odkręcamy osłonę filtra powietrza a w następnym kroku osłonę podszybia. Po tych czynnościach zobaczysz cały silniczek, który również będziesz mógł odkręcić i wyjąć.
Pozdrawiam
Żeby dobrać się do silniczka napędzającego wycieraczki, na samym początku musisz zdemontować wycieraczki. Nie powinienes mieć z tym większych kłopotów, wystarczy odpowiedni zestaw kluczy. Następnie odkręcamy osłonę filtra powietrza a w następnym kroku osłonę podszybia. Po tych czynnościach zobaczysz cały silniczek, który również będziesz mógł odkręcić i wyjąć.
Pozdrawiam
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - zacinające się wycieraczki
Na początek trzeba ustalić czy zacinają się z powodów mechanicznych czy elektrycznych. Więcej roboty jest z rozebraniem plastikowej osłony niż z samymi wycieraczkami. Na początek trzeba odkręcić nakrętki na ramionach wycieraczek, powykręcać około 10 wkrętów na śrubokręt krzyżowy delikatnie zdjąć osłonę . Następnie klucz 13 i odkręcasz 2 śruby i jedną nakrętkę - wyjmujesz ostrożnie cały mechanizm. Odłączasz 2 wtyczki i gotowe. Jak masz to wszystko na wierzchu to warto rozebrać połączenia ruchome i lekko je przesmarować. Na końcu ramienia głównego na silniku jest takie śmieszne sprzęgło odpowiedzialne za parkowanie wycieraczek w pozycji spoczynkowej. Najlepiej ostrożnie je rozebrać - uwaga jest tam w środku taki wałeczek i 2 zapadki ze sprężynką łatwo to zgubić i problem wielki. Tyle o mechanikę . Na przekładni silnika jest też zespół przełącznika. Jak to rozkręcisz to w środku trzeba wyczyścić te pierścienia ślizgowe dogiąć ewentualnie styki i posmarować preparatem do konserwacji styków. Poskładać w kolejności odwrotnej. Jak to nie pomoże to niestety można podejrzewać sterownik silnika lub sam silnik ale wtedy to myślę że bardziej opłaca się kupić cały napęd wycieraczek niż naprawiać stary. Uffff ale się naklikałem mam nadzieję że coś pomogę.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Skierniewice
Kappa - zacinające się wycieraczki
Właśnie wczoraj chyba i u mnie pojawił się problem wycieraczek. W czasie jazdy wycieraczki pracowały sobie jak należy, ale z uwagi na to, że deszcz raz padał, raz nie to i wycieraczki raz były włączane, a raz nie. W pewnym momencie kiedy je włączałem, usłyszałem chyba gdzieś w komorze silnika stuknięcie. Na początku myślałem, że może najechałem na jakiś patyk lub coś podobnego. Niestety za parę chwil wycieraczki zatrzymały się w pozycji niemalże pionowej. Zmiany położenia dźwigni wycieraczek niczego nie zmieniały. W pewnym momencie same się opuściły. Kiedy je później włączyłem, po kilku ruchach zdarzyło się podobnie. Jeszcze później chodziły poprawnie, ale nie wiem czy gdyby dłużej działały, sytuacja nie powtórzyła się raz jeszcze. Krótko mówiąc może to tak wyglądać jakby sterowanie czasowe zatrzymywało wycieraczki zamiast na dole w pozycji górnej.
Natomiast dziwi mnie to stuknięcie. Gdyby to było coś związanego z elektroniką to chyba uszkodzenie jakiegoś elementu nie wywoływałoby chyba takiego efektu akustycznego?
Może ktoś umie coś doradzić? Jeszcze nigdy w życiu nie zepsuły mi się wycieraczki...
Pozdrawiam
Natomiast dziwi mnie to stuknięcie. Gdyby to było coś związanego z elektroniką to chyba uszkodzenie jakiegoś elementu nie wywoływałoby chyba takiego efektu akustycznego?
Może ktoś umie coś doradzić? Jeszcze nigdy w życiu nie zepsuły mi się wycieraczki...
Pozdrawiam
"Włoszczyzna" jest piękna!
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - zacinające się wycieraczki
To jest efekt zacierającego się tego sprzęgiełka opisywanego wyżej. Mechanizm chodzi tak ciężko że zabezpieczenie wyłącza silnik aby się zwyczajnie nie spalił. Po chwili można ponownie włączyć wycieraczki. Sposób naprawy wyżej. Po nasmarowaniu mamy spokój na następne 10 lat 

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Skierniewice
Kappa - zacinające się wycieraczki
O'k. Wielkie dzięki za diagnozę, ale przyznam się szczerze, że trochę obawiam się rozbierania tego elementu. Z opisu wygląda to jak niemalże zegarmistrzowska robota (ta mogąca wypaść sprężynka...), a u mnie z cierpliwością i delikatnością w takich sprawach krucho
Żeby się nie skończyło na tym, że całym tym mechanizmem walnę o ścianę 
W każdym bądź razie wielkie dzięki za pomoc.


W każdym bądź razie wielkie dzięki za pomoc.
"Włoszczyzna" jest piękna!
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - zacinające się wycieraczki
Nie ma tak źle, zawsze można zakupić nowy mechanizm
. Naprawa wymaga minimum smykałki do dłubania. Charakterystycznym objawem wskazującym na tę awarie jest dziwne zachowanie wycieraczek, nie dochodzenie pióra do krawędzi szyby przy pionie, nie parkowanie lub nie za każdym razem wycieraczek przy dolnej krawędzi szyby.
Moim skromnyn zdaniem - bajer w postaci parkowania piór przy dolnej krawędzi nie jest wart znacznego skomplikowania konstrukcji co jak wiadomo przekłada się na zwiększenie awaryjności w sumie prostego mechanizmu. Zgodnie z prawami niejakiego pana M. mechanizm uszkodzi się wtedy gdy będzie najbardziej potrzebny, daleko od domu itp.
Jak mechanizm będzie na stole to warto rozmontować elementy ruchome, wymyć stary smar i nalożyć nowy.

Moim skromnyn zdaniem - bajer w postaci parkowania piór przy dolnej krawędzi nie jest wart znacznego skomplikowania konstrukcji co jak wiadomo przekłada się na zwiększenie awaryjności w sumie prostego mechanizmu. Zgodnie z prawami niejakiego pana M. mechanizm uszkodzi się wtedy gdy będzie najbardziej potrzebny, daleko od domu itp.

Jak mechanizm będzie na stole to warto rozmontować elementy ruchome, wymyć stary smar i nalożyć nowy.
Kappa - zacinające się wycieraczki
Wybaczcie, że odświeżam stary wątek, ale dzisiaj próbowałem dobrać się do mechanizmu sterowania wycieraczek i poległem na zdawałoby się najprostszej rzeczy - w jaki sposób zdejmuje się w kappie ramiona wycieraczek? Wydawało mi się, że wystarczy odkręcić śruby mocujące (f17) na sworzniach i po prostu zdjąć ramiona z gwintu. Niestety mimo wlania chyba połowy opakowania WD-40, potrząsania na wszystkie strony, itp, obia ramiona nawet nie chcą drgnąć. Próbowałem się dopatrzyć tam jakiejś dodatkowej zawleczki, albo czegoś takiego ale nic nie zauważyłem.
Mam więc pytanie - w jaki sposób się to cholerstwo zdejmuje??? Nie chciałbym czegoś urwać albo połamać ... Z góry dzięki za podpowiedź.
Mam więc pytanie - w jaki sposób się to cholerstwo zdejmuje??? Nie chciałbym czegoś urwać albo połamać ... Z góry dzięki za podpowiedź.
Krzysiek
V6
V6
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - zacinające się wycieraczki
"dellti" pisze: Mam więc pytanie - w jaki sposób się to cholerstwo zdejmuje??? Nie chciałbym czegoś urwać albo połamać ... Z góry dzięki za podpowiedź.
Ramiona należy zsunąć ze swożni na których jest wielowypust...tak jak opisane powyżej...dziwne że u Ciebie nie chcą się "zsunąć"?

Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - zacinające się wycieraczki
Wd 40 jest dobry do łańcucha rowerowego. Są znacznie lepsze preparaty. Ale każdy taki preparat łącznie z WD 40, musi mieć trochę czasu na penetrację. Tam są tylko nakrętki, często ramiona przylegają tak mocno do tych sworzni że faktycznie bardzo ciężko je zdjąć. Popsikaj preparatem poluzuj nakrętki i odczekaj kilka godzin. Najprościej byłoby ściągaczem ale kto go ma
. Można w ostateczności pojeździć z poluzowanymi nakrętkami ale trzeba uważać bo jak w końcu puszczą to można obrobić wielowypust na sworzniu. Przy zabawach uwaga na szybę czołową jest bardzo blisko i przypadkowym puknięciem można sobie narobić sporych kosztów.

Kappa - zacinające się wycieraczki
Dzięki, będę dalej próbował ...
tylko najlepiej takie dostępne dla normalnego człowieka, a nie tylko w beczkach 200-stu litrowych 
To od razu poprosimy o jakieś konkretne nazwy"prezesjm" pisze:Wd 40 jest dobry do łańcucha rowerowego. Są znacznie lepsze preparaty


Krzysiek
V6
V6
Kappa - zacinające się wycieraczki
Ja zdejmowałem i nie miałem problemu, trzeba je delikatnie przygiąć do szyby, ale nie ruchomą część wycieraczki, tylko ten kawałek w którym jest mocowanie do sworznia i schodzą.
Ja mam inne pytanie, rozebrałem je całe i za cholerę nie mogłem rozebrać tego sprzegiełka na końcu ramieni ( to takie element z zapadką) chyba że to nie to o czym pisał Prezesjm. Tam jest śrubka chyba 10 i ją odkręciłem ale dalej nic sie nie chciało rozebrać. Jak to zrobić. Poczyściłem te styki i nasmarowałem wszystkie ryucjome części, ale nadal nie mam czasowych.
Ja mam inne pytanie, rozebrałem je całe i za cholerę nie mogłem rozebrać tego sprzegiełka na końcu ramieni ( to takie element z zapadką) chyba że to nie to o czym pisał Prezesjm. Tam jest śrubka chyba 10 i ją odkręciłem ale dalej nic sie nie chciało rozebrać. Jak to zrobić. Poczyściłem te styki i nasmarowałem wszystkie ryucjome części, ale nadal nie mam czasowych.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - zacinające się wycieraczki
he he"dellti" pisze:Dzięki, będę dalej próbował ...
To od razu poprosimy o jakieś konkretne nazwy"prezesjm" pisze:Wd 40 jest dobry do łańcucha rowerowego. Są znacznie lepsze preparatytylko najlepiej takie dostępne dla normalnego człowieka, a nie tylko w beczkach 200-stu litrowych

- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - zacinające się wycieraczki
Sprzęgło jest na końcu ramienia od silnika. Jak dobrze pamiętam to trzeba wyjąć zawleczkę i wychodzi tylko w jednej pozycji. Śruba to nie wszystko. Ale brak czasowych to nie jest wina tego sprzęgła. Raczej coś w sterowniku lub przełączniki pod kierownicą. Trudno na odległość coś konkretnie poradzić."Marcin_D" pisze:Ja zdejmowałem i nie miałem problemu, trzeba je delikatnie przygiąć do szyby, ale nie ruchomą część wycieraczki, tylko ten kawałek w którym jest mocowanie do sworznia i schodzą.
Ja mam inne pytanie, rozebrałem je całe i za cholerę nie mogłem rozebrać tego sprzegiełka na końcu ramieni ( to takie element z zapadką) chyba że to nie to o czym pisał Prezesjm. Tam jest śrubka chyba 10 i ją odkręciłem ale dalej nic sie nie chciało rozebrać. Jak to zrobić. Poczyściłem te styki i nasmarowałem wszystkie ryucjome części, ale nadal nie mam czasowych.