Lybra - czy spełni moje wymagania?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
LukaszWRC
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 13 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Lybra - czy spełni moje wymagania?

Post autor: LukaszWRC » 05 lut 2009, 12:53

To że Lybra mi się podoba, to pewnie już kiedyś pisałem, ale tym razem już na 100% poważnie chciałbym zasięgnąć Waszej opinii o tym aucie. Żeby zbytnio nie przynudzać, od razu napiszę o co mi z grubsza chodzi. Wszystko wskazuje na to, że pod koniec wakacji, tj w okolicach września/października stanie przede mną trudne zadanie zakupu auta dla siebie. U mnie w rodzinie są na dzień dzisiejszy dwa Fiaty: wyrobnik Siena oraz Stilo MW. Zdążyłem się więc przekonać, że Fiat nie taki straszny jak go malują i pomimo drobnych usterek te auta sprawują się całkiem dobrze. Ja jednak upatrzyłem sobie Lancię Lybra, którą z Fiatem łączy wiele pod względem technicznym, ale stylistycznie to całkiem inna bajka. Nie ukrywam, że jestem gadżeciarzem i wypas Lybry robi na mnie wrażenie. Auta nie kupuje się jednak tylko oczami, więc chciałbym Was zapytać o kilka spraw, które nie zawsze wychodzą podaczas jazdy próbnej, ale później mogą denerwować.

1) Jak w Lybrze wypada temat wyciszenia wnętrza. Czy silniki diesla hałasują podobnie jak we Fiatach, czy może jest to podobny poziom hałasu jak w Alfie 156 1.9 JTD, którą jeździłem i wg mnie jest całkiem cicha?

2) Czy Lybra ma dobre oświetlenie, szczególnie światła mijania? Dla mnie to bardzo ważny parametr.

3) Czy we wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech osób o wzroście 185cm?

4) Czy plastikowe wykończenia wnętrza mają tendencję do skrzypienia i trzeszczenia na nierównościach?

Oddzielną sprawą jest wybór odpowiedniego silnika. Zależy mi, żeby auto było jednocześnie dość dynamiczne i jak najbardziej tanie w eksploatacji. Planuję robić około 3000 km miesięcznie. Czy lepiej wybrać diesla, czy benzynę z gazem? Czy jest duża różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy silnikami 1.8, a 2.0 oraz pomiędzy 1.9, a 2.4?

Na koniec zapytam jeszcze w jakim stopniu Lybra jest spokrewniona z Fiatem, a w jakim z Alfą? Czy bez problemu można ją serwisować/naprawiać w ASO Fiata oraz które z części są szczególnie drogie w zakupie?

Z góry dziękuję za pomoc! Nie chciałbym wtopić ciężko wypracowanej kasy w auto, które potem będzie mnie drażnić lub stanie się studnią bez dna, stąd moja dociekliwość i ostrożność przed zakupem.
Pozdrawiam!
Stilo Multiwagon 1.9 Multijet 16V 140KM Dynamic
Siena 1.6 16V 103KM HL
Lybra w przyszłości...

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Art92 » 05 lut 2009, 13:06

z tą przestrzenią wewnątrz to srednio.swiatła mijania są przecietne.wyciszenie swietne,nigdy nie jechalem alfą ale lancia ma chyba jeszcze lepsze.wykonczenie wnetrza nie powinno skrzypiec nawet gdy auto ma ponad 200tys km,jest poprstu na najwyzszym poziomie(klasa premium).drogie czesci?w benzyniakach wymiana rozrzadu jest droga,diesle sa niezawodne.a ogolnie to tylne zawieszenie jest drogie(wahacze) i trudno dostepne niektore elementy nie liczac pierdół jak gumy satbilizatora.naszczescie rzadko zawodzi,gorzej z przednim bo czesciej sie psuje ale czesci taniutkie bo takie same jak w fiatach.serwisy chyba udaja ze sie znaja bo nie zawsze sie znaja :lol:
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Nat » 05 lut 2009, 13:40

LukaszWRC pisze:1) Jak w Lybrze wypada temat wyciszenia wnętrza. Czy silniki diesla hałasują podobnie jak we Fiatach, czy może jest to podobny poziom hałasu jak w Alfie 156 1.9 JTD, którą jeździłem i wg mnie jest całkiem cicha?
Na pewno nie jest głosniej niz w AR 156.
LukaszWRC pisze:2) Czy Lybra ma dobre oświetlenie, szczególnie światła mijania? Dla mnie to bardzo ważny parametr.

Ujmę to tak- jak dla mnie oświetlenie było zupełnie wystarczające (na standardowych żarówkach), ale potrafię zrozumieć ludzi, którzy pakują jaśniejsze, by lepiej widzieć. Czyli mogłoby być lepiej- ksenony to to nie są.
LukaszWRC pisze:3) Czy we wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech osób o wzroście 185cm?
Tak.
LukaszWRC pisze:4) Czy plastikowe wykończenia wnętrza mają tendencję do skrzypienia i trzeszczenia na nierównościach?
Nie.
LukaszWRC pisze:Oddzielną sprawą jest wybór odpowiedniego silnika. Zależy mi, żeby auto było jednocześnie dość dynamiczne i jak najbardziej tanie w eksploatacji. Planuję robić około 3000 km miesięcznie. Czy lepiej wybrać diesla, czy benzynę z gazem? Czy jest duża różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy silnikami 1.8, a 2.0 oraz pomiędzy 1.9, a 2.4?

Ja bym wybrał benzynę 2,0 i dobrą gazownię, będzie taniej, niż diesel.
Panuje opinia, że części do diesla są często droższe niż do benzyny. Sam nie wiem, gdyż nigdy diesla nie serwisowałem :lol:
LukaszWRC pisze:Na koniec zapytam jeszcze w jakim stopniu Lybra jest spokrewniona z Fiatem, a w jakim z Alfą? Czy bez problemu można ją serwisować/naprawiać w ASO Fiata oraz które z części są szczególnie drogie w zakupie?
Mechanicznie to w dużym stopniu. Z części eksploatacyjnych to tylny tłumik jest specyficzny i nie ma zamienników- w ASO bodaj 700 PLN.
LukaszWRC pisze:Z góry dziękuję za pomoc! Nie chciałbym wtopić ciężko wypracowanej kasy w auto, które potem będzie mnie drażnić lub stanie się studnią bez dna, stąd moja dociekliwość i ostrożność przed zakupem.
Pozdrawiam!
To znajdź dobry, nie zajeżdżony egzemplarz.

I jeszcze jedno, LukaszuWRC. Lybra to nie jest WRC. Raczej komfort i miękkie zawieszenie. Bardziej miękkie, niż 156.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
LukaszWRC
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 13 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: LukaszWRC » 05 lut 2009, 14:07

Nat pisze:I jeszcze jedno, LukaszuWRC. Lybra to nie jest WRC. Raczej komfort i miękkie zawieszenie. Bardziej miękkie niz 156.
No i bardzo dobrze. Jestem przyzwyczajony do miękkich zawieszeń i do codziennej jazdy bardzo mi takie odpowiadają. Moje rajdowe zamiłowania realizuję w zupełnie inny sposób, z dala od dróg publicznych i całkiem innymi samochodami.
Stilo Multiwagon 1.9 Multijet 16V 140KM Dynamic
Siena 1.6 16V 103KM HL
Lybra w przyszłości...

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Nat » 05 lut 2009, 14:14

I jeszcze jedno- nie wiem co to znaczy Stilo MW, ale jesli miało być SW (kombi), to Lybra SW ma trochę mniejszy bagażnik niz Stilo. A większy niż 156 SW.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
LukaszWRC
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 13 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: LukaszWRC » 05 lut 2009, 14:20

"Nat" pisze:I jeszcze jedno- nie wiem co to znaczy Stilo MW, ale jesli miało być SW (kombi)
MW, czyli Multiwagon. Jak zwał tak zwał, jeżeli do Lybry wejdą trzy duże walizki podróżne to będzie super. Zapomniałem wcześniej dodać, że zależy mi na wersji kombi, bo jest o niebo praktyczniejsza od sedana.
Stilo Multiwagon 1.9 Multijet 16V 140KM Dynamic
Siena 1.6 16V 103KM HL
Lybra w przyszłości...

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1577
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: rain » 05 lut 2009, 15:01

"LukaszWRC" pisze:
1) Jak w Lybrze wypada temat wyciszenia wnętrza. Czy silniki diesla hałasują podobnie jak we Fiatach, czy może jest to podobny poziom hałasu jak w Alfie 156 1.9 JTD, którą jeździłem i wg mnie jest całkiem cicha?

2) Czy Lybra ma dobre oświetlenie, szczególnie światła mijania? Dla mnie to bardzo ważny parametr.

3) Czy we wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech osób o wzroście 185cm?

4) Czy plastikowe wykończenia wnętrza mają tendencję do skrzypienia i trzeszczenia na nierównościach?

Oddzielną sprawą jest wybór odpowiedniego silnika. Zależy mi, żeby auto było jednocześnie dość dynamiczne i jak najbardziej tanie w eksploatacji. Planuję robić około 3000 km miesięcznie. Czy lepiej wybrać diesla, czy benzynę z gazem? Czy jest duża różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy silnikami 1.8, a 2.0 oraz pomiędzy 1.9, a 2.4?

Na koniec zapytam jeszcze w jakim stopniu Lybra jest spokrewniona z Fiatem, a w jakim z Alfą? Czy bez problemu można ją serwisować/naprawiać w ASO Fiata oraz które z części są szczególnie drogie w zakupie?
To jeszcze ja dorzucę.

1. Mam 2.4JTD i jak dla mnie jest o wiele ciszej niż w Brava 1.2 na benzynie. Oczywiście w środku. Zewnątrz inna bajka.

2. Światła mija sa ok. Ale długie.... słabizna, chyba że to kwestia moich żarówek...

3. Ja z 180cm siedzę wszędzie wygodnie.

4. Nic nie skrzypi, zero :)

Silnik - na mój nie narzekam, ekonomiczny jest i dynamiczny zarazem. Dla mnie super.. Części odczułem narazie tylko wymianę napinacza paska klinowego i rolek, razem z robota 870zł. Poza tym sie nie zepsuło nic więc nie mogę stwierdzić.

Co do ASO, byłem w ASO fiata pytać sie o serwis. Powiedzieli że teoretycznie mogą, ale wola nie ruszać. Dodam że chodziło o kasowanie błędu komputera.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
LukaszWRC
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 13 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: LukaszWRC » 05 lut 2009, 15:15

Z tym serwisem to u Fiata jest różnie. Dwa razy, czyli pierwszy i ostatni byłem ze Stilo w krakowskim Polinarze. Według mnie szczyt ich możliwości to naprawa Uno. Na codzień mam do czynienia z ASO w Krośnie i muszę przyznać, że jest tam kilku kumatych gości. W zeszłym roku robiłem w Krośnie praktykę i mogłem conieco podejżeć "od kuchni", dlatego moja opinia nie jest wzięta z sufitu. Jeden z najlepszych krośnieńskich mechaników jeździ właśnie Lybra 1,8. Mistrz z tego ASO twierdzi, że przy Lancii zrobią mi co tylko będę chciał, dodał tylko, że jest trochę nietypowych cześci i mogą czegoś nie mieć na stanie, więc trzeba by było do kilku dni poczekać na dostawę.
Nawiązując do postu kolegi rain mogę tylko współczuć. Takie rzeczy jak kasowanie inspekcji to po jednym krótkim instruktażu z Examinera robiłem na praktyce mnóstwo razy, więc trzeba być niedorozwiniętym, żeby tego nie zrobić.
Stilo Multiwagon 1.9 Multijet 16V 140KM Dynamic
Siena 1.6 16V 103KM HL
Lybra w przyszłości...

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Dudi » 05 lut 2009, 15:26

"LukaszWRC" pisze: 1) Jak w Lybrze wypada temat wyciszenia wnętrza. Czy silniki diesla hałasują podobnie jak we Fiatach, czy może jest to podobny poziom hałasu jak w Alfie 156 1.9 JTD, którą jeździłem i wg mnie jest całkiem cicha?
Ano wypada bardzo dobrze, napewno lepiej niż we Fiatach i na pewno lepiej niż w 156.
"LukaszWRC" pisze: 2) Czy Lybra ma dobre oświetlenie, szczególnie światła mijania? Dla mnie to bardzo ważny parametr.
Światła ma na pewno lepsze niż Bravo/Brava (nie wiem jak Stilo). Jeśli założysz dobre zarówki to nie powinieneś narzekać (ja mam Philips NightVision - nie dość, że b.trwałe - bo wielu narzeka na częstotliwość przepalania się żarówek w Lybrach), to jeszcze świetnie oświetlają drogę.
"LukaszWRC" pisze: 3) Czy we wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech osób o wzroście 185cm?
No miejsca powinno być wystarczająca, ale dla osób o takim wzroście to raczej tak na styk. Siedzenia z tyłu wyśmienite, z przodu takie sobie. Ja mam 182 i przeszkadza mi czasami za krótkie siedzisko.
"LukaszWRC" pisze: 4) Czy plastikowe wykończenia wnętrza mają tendencję do skrzypienia i trzeszczenia na nierównościach?
Nic nie powinno trzeszczeć i skrzypieć. Czasami zdarza się skrzypienie od przedniego stabilizatora, ale da się stosunkowo niewielkim kosztem usunąć (poprzez wymianę gum). Na pewno dużo lepiej niż Bravo/Brava/Marea.
"LukaszWRC" pisze: Oddzielną sprawą jest wybór odpowiedniego silnika. Zależy mi, żeby auto było jednocześnie dość dynamiczne i jak najbardziej tanie w eksploatacji. Planuję robić około 3000 km miesięcznie. Czy lepiej wybrać diesla, czy benzynę z gazem? Czy jest duża różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy silnikami 1.8, a 2.0 oraz pomiędzy 1.9, a 2.4?


Ja robię około 3000km miesięcznie i powiem Ci, że dla mnie najlepszym wyborem był silnik 1.9 JTD 115KM, i w takim wypadku jak najbardziej polecam Ci ten silnik (bardziej niż benzyne przy takich przebiegach).
"LukaszWRC" pisze: Na koniec zapytam jeszcze w jakim stopniu Lybra jest spokrewniona z Fiatem, a w jakim z Alfą? Czy bez problemu można ją serwisować/naprawiać w ASO Fiata oraz które z części są szczególnie drogie w zakupie?
Lybra, chyba jednak więcej części mechanicznych ma spokrewnionych z Fiatem (silniki, przednie zawieszenie). Kłopoty są czasami z tylnym, ale coraz więcej serwisów potrafi sobie z tym radzić.


Pozdrawiam!
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Dudi » 05 lut 2009, 15:44

"rain" pisze:
Co do ASO, byłem w ASO fiata pytać sie o serwis. Powiedzieli że teoretycznie mogą, ale wola nie ruszać. Dodam że chodziło o kasowanie błędu komputera.
Jeśli w ASO Fiata Ci tak powiedzieli to od razu pisałbym do FAP. Jak za przeproszeniem buraki mogą tego nie zrobić w ASO??? W Stalowej Woli w ASO podejmują się każdej roboty z Lybrą i też twierdzę, że jest tam paru kumatych gości...jak się postarają :roll: :)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Tomecki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 22 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Tomecki » 05 lut 2009, 15:45

Ja tylko dodam uwagę o ilości miejsca
Jest ok ale nie dla pasażera kierowcy ! Nie da się wyciągnąć nóg. W dużo mniejszych autach da sie wsunąć stopy w wyprofilowaną pod schowkiem dziurę a tu kaplica..
No chyba że odsuniesz do tyłu fotel ale wtedy ten z tyłu będzie narzekać.
Podsumowując
Miejsca jest wystarczająco dla 3 facetów i jednej drobnej kobiety jadącej z przodu obok kierowcy.
Pozdrawia Was Tomecki oraz
Lybra SW 1.8 w czarnej perle

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Toper » 05 lut 2009, 15:58

"LukaszWRC" pisze: 1) Jak w Lybrze wypada temat wyciszenia wnętrza. Czy silniki diesla hałasują podobnie jak we Fiatach, czy może jest to podobny poziom hałasu jak w Alfie 156 1.9 JTD, którą jeździłem i wg mnie jest całkiem cicha?

2) Czy Lybra ma dobre oświetlenie, szczególnie światła mijania? Dla mnie to bardzo ważny parametr.

3) Czy we wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech osób o wzroście 185cm?

4) Czy plastikowe wykończenia wnętrza mają tendencję do skrzypienia i trzeszczenia na nierównościach?
ad 1. zależy od silnika. Ja jechałem krótko 2.4 JTD 136KM i był cichszy od 2.4 JTD 150KM podczas przyśpieszania. Przy normalnej jeździe było tak samo. Pomiędzy 136KM a 150KM jest moim zdaniem przepaść jeśli chodzi o osiągi, pomimo, że to niby tylko 14KM różnicy. Ja sprawdziłem samemu i wybrałem 150KM.

ad 2. Oświetlenie jest znacząco lepsze niż w Bravo/a/Marea (nawet z soczewkami), ale widziałem lepsze. Są wersje Lybry z fabrycznymi xenonami.

ad 3. Ja mam 187cm i jeździłem na każdym miejscu, jest mi wygodnie, zrobiłem Lybrą już 60kkm i jest to super samochód :-)

ad 4. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. W porównaniu do Bravo to inny świat... Jak wyjmowałem, radio i nawiewy to zobaczyłem dlaczego. Wszystko ładnie osłonięte i nasmarowane jakąś pastą żeby nie trzeszczało.

Ogólnie, bardzo polecam, fajny samochód :-)
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1577
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: rain » 05 lut 2009, 16:35

"Dudi" pisze:[
Jeśli w ASO Fiata Ci tak powiedzieli to od razu pisałbym do FAP. Jak za przeproszeniem buraki mogą tego nie zrobić w ASO??? W Stalowej Woli w ASO podejmują się każdej roboty z Lybrą i też twierdzę, że jest tam paru kumatych gości...jak się postarają :roll: :)
No generalnie jakbym sie uparł to powiedzieli że zrobia :P za 285zł xD a byłem się z ciekawości dowiedzieć. Bo do nich mam bliżej niz do ASO Lancii. A i tak zrobiłem to w serwisie, nie ASO, ale innym porządnym. Ale wydało mi się dziwne że nie chcą zrobic takiej rzeczy.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
DZIDA
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 391
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: DZIDA » 05 lut 2009, 19:53

"Nat" pisze: Mechanicznie to w duzym stopniu. Z części eksploatacyjnych to tylni tlumik jest specyficzny i nie ma zamienników- w ASO bodaj 700 PLN.
tylni tłumik to pikuś - w ASO więcej niż 700 - mi po dobrych upustach wyszło 850 (wg epera to chyba 1300 zł) - zapakowałem zamiennik od chłopaków z LT

ale gorzej jak w 2.0 kat się wysra i posypie ;) wtedy jesteś skazany na rzeźbiarstwo i sztukowanie lub na ASO i kilka kpln (ze 2) albo na odgłos puszki po sardynkach

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Czy Lybra spełni moje wymagania?

Post autor: Sebastian » 06 lut 2009, 9:17

"LukaszWRC" pisze: 1) Jak w Lybrze wypada temat wyciszenia wnętrza. Czy silniki diesla hałasują podobnie jak we Fiatach, czy może jest to podobny poziom hałasu jak w Alfie 156 1.9 JTD, którą jeździłem i wg mnie jest całkiem cicha?
Nie wiem jak wygląda głośność w Fiatach/Alfach - nie dane mi było pojechać w jakąś dłuższą trasę żadnym takim autem i porównywalnym silnikiem, jednakże Lybra nie należy jakoś do głośnych samochodów - oczywiście silnik generuje pewien hałas, ale od pewnej prędkości (140/160 km/h) przewagę osiąga już powietrze opływające karoserię.
Do 120 km/h w środku jest w miarę komfortowo.
"LukaszWRC" pisze: 2) Czy Lybra ma dobre oświetlenie, szczególnie światła mijania? Dla mnie to bardzo ważny parametr.
Ja jeżdzę na żarówkach Philipsa w wersji 'NightGuide' i powodów do narzekań nie mam - auto ma w miarę poprawne oświetlenie.
"LukaszWRC" pisze: 3) Czy we wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech osób o wzroście 185cm?
Ja mam 188 cm - za mną może już usiąść tylko osoba odpowiednio niższa - fotel jest już odsunięty maksymalnie do tyłu i na nogi robi się z tyłu mało miejsca. Na szerokość dramatu nie ma - podłokietnik jest szeroki i wygodny w użytkowaniu więc dwie osoby jadą sobie w miarę wygodnie.
"LukaszWRC" pisze: 4) Czy plastikowe wykończenia wnętrza mają tendencję do skrzypienia i trzeszczenia na nierównościach?
U mnie czasem sobie coś poskrzypi przy radiu i tylnej rolecie (prawy tył auta, szczególnie jak jest wilgotno) - jednakże to nic wielkiego (na wiosnę sprawdzę to i bez problemu wyeliminuję) a myślę, że wynika z niedokładnego montażu osób tam zaglądających (miałem montowaną nową antenę do radia i radia CB, więc radio było wyciągane i myślę, że ktoś czegoś tam nie dopilnował). Reszta bez zarzutu - auto jest poprawnie spasowane i wykonane.
"LukaszWRC" pisze:Oddzielną sprawą jest wybór odpowiedniego silnika. Zależy mi, żeby auto było jednocześnie dość dynamiczne i jak najbardziej tanie w eksploatacji. Planuję robić około 3000 km miesięcznie. Czy lepiej wybrać diesla, czy benzynę z gazem? Czy jest duża różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy silnikami 1.8, a 2.0 oraz pomiędzy 1.9, a 2.4?
Przy takim zakładanym przebiegu szukałbym jednak JTD. I to mocniejszych wersji :).
W moim przypadku wiedziałem że kupię tylko jedną z dwóch wersji - albo 2.4 JTD (do której bardziej się skłaniałem) lub 2.0. Skończyło się na 2.4 JTD/150 KM i po roku użytkowania stwierdzam, że to był b. dobry wybór. Auto jest szybkie, elastyczne i silnikowo bezawaryjne (jedynie przepływomierz musiałem wymienić jak na tą chwilę) - spalanie mieści się w przedziale od 5,5 - 6,5 l/100 km (trasy pozamiejskie, z różną dynamiką - średnia z wyjazdu wakacyjnego do Paryża (ok. 3,5 kkm przejechane, 4 osoby, bagażnik pełny, klimatyzacja, prędkości autostradowe i korki miejskie - 6,25 l/100 km)) do 8,5 - 9,5 litrów/100 km (przy klimatyzacji w pozycji AUTO (lato), jeździe po Wrocławiu i użytkowaniu ogrzewania postojowego (zima)). Z tym, że to jest spalanie prawdziwe (realne, nie odczytane z komputera czy wymyślone na potrzeby opowiadań netowych) - jeżeli tylko chcesz zaraz dorobię Ci wersję 'u cioci na imieninach' i spalanie mi automagicznie spadnie ;)

"LukaszWRC" pisze: Czy bez problemu można ją serwisować/naprawiać w ASO Fiata oraz które z części są szczególnie drogie w zakupie?
Części są na normalnym, standardowym poziomie cenowym, łatwo dostępne - w dobie internetu wszystko załatwisz szybko i skutecznie nie wydając przy tym nadmiernej ilości gotówki.
ASO Fiata nie robi problemu z naprawami Lybry. Z innymi 'fachowcami' bywa różnie - ja we Wrocławiu mam z tym mały problem, ponieważ jakoś nie mogę trafić na normalny warsztat, który by zajął mi się kompleksowo autem.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”