Kappa 2.0 20v - strumienica zamiast katalizatora

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
szogun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Sanniki

Kappa 2.0 20v - strumienica zamiast katalizatora

Post autor: szogun » 04 lut 2009, 13:04

Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: Gruby007 » 04 lut 2009, 13:15

: ok2 :
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: szarkiz » 04 lut 2009, 13:21

Moze nie odpowiem wprost, ale przytocze moj przykład.

Oryginalny kat w mojej Lucynie padł przy 172 tys., a ponieważ zalozenie oryinala nie wchodzila w rachube z racji na koszty - okolo 3.4 tys pln, postanowilem cos wykombinować.

Zaznajomiony warsztat zaproponował pójście na skróty. Wytłukli srodek i założyli pospawaną skorupe. Bylo fajnie ale przez miesiąc moze. Zaczęło pierdzieć.
Zawitalem do warsztatu i niech szukaja innego rozwiązania. Znow na skróty - wycieli skorupe, założyli zwykła rure. Bylo fajnie, cicho.. przez miesiac.
Znow zawitałem do warsztatu. Tym razem powazna sprawa, skoro zawiodły dwa rozwiązania poszli na całość... założyli strumienice. Chyba coś okolo 80 pln cena elementu. I było fajnie i cicho.. przez dwa miesiące. Przejechałem moze 3 tys km.

I pier...le wiecej nie jade.. niech pierdzi. A poniewaz zaczyna padać tlumik koncowy, poczekam az sie rozleci doszczetnie i wymienie caly wydech.

Ach.. i najwazniejsze...
auto nie zamienilo sie w demona szybkosci, nie zaczęło rwać asfaltu i nie odczułem chocby namiastki zmian w mocy. O kant dupy robic te bajki.

Reasumując ?... nie wierze w strumienice, bo sprawdziłem.

pozdr.
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: Marcin_D » 04 lut 2009, 13:28

Ta strumienica to prawie taki sam bajer jak magnetyzery.

Ja mam oryginalnego kata, a przebieg myślę że ponad 200 tyś i nie jest do wymiany.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
szogun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Sanniki

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: szogun » 04 lut 2009, 13:30

dość ciekawy przykład Przemek
a nie myślałeś że może warsztat pora zmienić bo ćoś chyba słabo spawają
co do osiągów i zachowania się silnika poprawa była czy nie i check świecił się czy nie zachowanie sondy
Ostatnio zmieniony 04 lut 2009, 13:51 przez szogun, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v

Awatar użytkownika
szogun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Sanniki

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: szogun » 04 lut 2009, 13:33

"Marcin_D" pisze:Ta strumienica to prawie taki sam bajer jak magnetyzery.

Ja mam oryginalnego kata, a przebieg myślę że ponad 200 tyś i nie jest do wymiany.
czy do wymiany czy nie to wydaje mi sie że jest to ciężko określić jeśli nie proszę mnie poprawić poprostu wydaje mi się że nie widać różnicy puki się tego nie zrobi
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: szarkiz » 04 lut 2009, 13:47

"szogun" pisze:dość ciekawy przykład Przemek
a nie myślałeś że może warsztat pora zmienić bo ćoś chyba słabo spawają
co do osiągów i zachowania się silnika poprawa była czy nie i chek świecił się czy nie zachowanie sondy
powiem tak...
ponieważ wstawiłem strumienice nie dlatego zeby "poprawic" parametry, ale po to by bylo ciszej w srodku to nie przyglądałem sie osiągom. Ale... jesli nie odczułem poprawy to widać nie tedy droga.

I check sie nie zaswiecil. Jest przed katem.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
szogun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Sanniki

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: szogun » 04 lut 2009, 13:53

właśnie mi sie wydawało że jednak za kat
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: szarkiz » 04 lut 2009, 13:59

jak patrzysz od strony wydechu to tak ;)

gdziekolwiek by nie byla sonda, z check-iem wszystko ok.
Nie chce sie spierac gdzie jest sonda bo nie siedze pod autem, a znawcą tez nie jestem. Jesli dobrze pamietam rozmowe z mechaniorem to czujnik jest przed katem patrzac w kierunku wylotu spalin :).

Zreszta zakladajac gaz tez chyba o sonde pytalem, wiec jakby ktorys z nich wspomnial ze bedzie z tym problem to bym raczej pamietal.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2009, 14:04 przez szarkiz, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: Marcin_D » 04 lut 2009, 14:03

Sonda jest przed katem. Mój kat był sprawdzany przez magików w firmie gdzie zajmują się wydechami (podpieli go pod jakieś dziwne rury i coś im pokazywały jakieś wskaźniki) i stwierdzili, że jest OK i żebym nie wymyślał. Zrobili mi to przy okazji reanimacji rury między wdehem środkowym a końcowym.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Rafako

Re: mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: Rafako » 04 lut 2009, 14:13

"szogun" pisze:Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
Super pomysł! Najwyżej Ci go na przeglądzie odwalą za nadmierną emisję, bo przypadkiem znajdzie się uczciwy diagnosta...
...no i za 40 lat będziesz po zakupy wychodził z aparatem tlenowym, zaś nasze dzieci sformułowanie czyste powietrze będą znały li tylko z podręczników...
Wybacz sarkazm ale jestem przeciwnikiem strumiennic i całego podobnego im g : cenzura : (oczywiście dopuszczam istnienie wolnego wydechu w pojazdach wyczynowych z przeznaczeniem do sportu).
Podpowiem, że istnieje coś takiego jak katalizator uniwersalny, który:
1. Nie kosztuje worka pieniędzy
2. Można go dobrać do większości pojazdów poruszających się po naszych drogach
3. Spełnia funkcję do której katalizator został stworzony, czyli ogranicza poziom szkodliwych związków, jakie nasze pojazdy emitują w spalinach do atmosfery
Nadmienię, że nie jestem radykalnym ekologiem, tylko trzeźwo myślącym pracownikiem branży motoryzacyjnej, dysoponującym elementarną wiedzą nt. samochodu i funkcjonowania jego poszczególnych układów...
Serdecznie pozdrawiam.

Kendzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 146
Rejestracja: 01 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: Kendzik » 04 lut 2009, 15:16

jak chcesz stożek założyć i dłubać przy wydechu celem poprawy osiągów to zapomnij o domowej wymianie.

Aby było dobrze trzeba zapłacić. kiedyś sie orientowałem co by tu zrobić żeby Delta miała pare koni więcej.

Stożek i wydech ok. Ale... zakładanie stożka "na sztukę" da Tobie dźwięk i to nie jakiś super głośny. Żeby stożek założyć dobrze trzeba policzyć jaka rura ma być między silnikiem a stożkiem. Wtedy jakiś efekt będzie i to samo z wydechem strumienica jest dla dresów. wydech też musi być dobrany. Tyle powietrza ile wpada do auta tyle samo musi wyjść z niego.

Zamiast bawić się w stożki i wydechy Delta przy następnej wymianie filtru powietrza dostanie wkładkę K&N (albo K&M - nie pamiętam dokładnie).
Lancia Delta HPE 1.6 16V 97`
Lancia Delta LE 1.8 94`
"Brzmienie regulujesz pedałem gazu..."
Obrazek

tony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa...ale nie mam swojego miejsca...

mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: tony » 04 lut 2009, 18:11

"Kendzik" pisze:jak chcesz stożek założyć i dłubać przy wydechu celem poprawy osiągów to zapomnij o domowej wymianie.

Aby było dobrze trzeba zapłacić. kiedyś sie orientowałem co by tu zrobić żeby Delta miała pare koni więcej.

Stożek i wydech ok. Ale... zakładanie stożka "na sztukę" da Tobie dźwięk i to nie jakiś super głośny. Żeby stożek założyć dobrze trzeba policzyć jaka rura ma być między silnikiem a stożkiem. Wtedy jakiś efekt będzie i to samo z wydechem strumienica jest dla dresów. wydech też musi być dobrany. Tyle powietrza ile wpada do auta tyle samo musi wyjść z niego.

Zamiast bawić się w stożki i wydechy Delta przy następnej wymianie filtru powietrza dostanie wkładkę K&N (albo K&M - nie pamiętam dokładnie).
:pifko: :pifko2: :pifko: :pifko2: Dla kolegi bo dobrze gada:)

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Re: mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: wega » 04 lut 2009, 18:47

"szogun" pisze:Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
Nie zapomnij o:
- "wieśniackiej" naklejce na wlew paliwa - podobno poprawia osiągi auta, zwiększa moc i poprawia charakterystykę pracy silnika,
- ogromnej płetwie na klapie bagażnika, żeby Cię od ziemi nie oderwało podczas szybkich wojaży,
- świecące wentyle itd, itd
Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: mały tuning kappa 2.0 20v

Post autor: Taz » 04 lut 2009, 19:00

"wega" pisze:
"szogun" pisze:Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
Nie zapomnij o:
- "wieśniackiej" naklejce na wlew paliwa - podobno poprawia osiągi auta, zwiększa moc i poprawia charakterystykę pracy silnika,
- ogromnej płetwie na klapie bagażnika, żeby Cię od ziemi nie oderwało podczas szybkich wojaży,
- świecące wentyle itd, itd
Niepotrzebna i nieadekwatna do pytania wypowiedź. : nieee :
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”