Kappa 2.0 20v - strumienica zamiast katalizatora
- szogun
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Sanniki
Kappa 2.0 20v - strumienica zamiast katalizatora
Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v
2.0 20v
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
mały tuning kappa 2.0 20v
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
mały tuning kappa 2.0 20v
Moze nie odpowiem wprost, ale przytocze moj przykład.
Oryginalny kat w mojej Lucynie padł przy 172 tys., a ponieważ zalozenie oryinala nie wchodzila w rachube z racji na koszty - okolo 3.4 tys pln, postanowilem cos wykombinować.
Zaznajomiony warsztat zaproponował pójście na skróty. Wytłukli srodek i założyli pospawaną skorupe. Bylo fajnie ale przez miesiąc moze. Zaczęło pierdzieć.
Zawitalem do warsztatu i niech szukaja innego rozwiązania. Znow na skróty - wycieli skorupe, założyli zwykła rure. Bylo fajnie, cicho.. przez miesiac.
Znow zawitałem do warsztatu. Tym razem powazna sprawa, skoro zawiodły dwa rozwiązania poszli na całość... założyli strumienice. Chyba coś okolo 80 pln cena elementu. I było fajnie i cicho.. przez dwa miesiące. Przejechałem moze 3 tys km.
I pier...le wiecej nie jade.. niech pierdzi. A poniewaz zaczyna padać tlumik koncowy, poczekam az sie rozleci doszczetnie i wymienie caly wydech.
Ach.. i najwazniejsze...
auto nie zamienilo sie w demona szybkosci, nie zaczęło rwać asfaltu i nie odczułem chocby namiastki zmian w mocy. O kant dupy robic te bajki.
Reasumując ?... nie wierze w strumienice, bo sprawdziłem.
pozdr.
Przemek.
Oryginalny kat w mojej Lucynie padł przy 172 tys., a ponieważ zalozenie oryinala nie wchodzila w rachube z racji na koszty - okolo 3.4 tys pln, postanowilem cos wykombinować.
Zaznajomiony warsztat zaproponował pójście na skróty. Wytłukli srodek i założyli pospawaną skorupe. Bylo fajnie ale przez miesiąc moze. Zaczęło pierdzieć.
Zawitalem do warsztatu i niech szukaja innego rozwiązania. Znow na skróty - wycieli skorupe, założyli zwykła rure. Bylo fajnie, cicho.. przez miesiac.
Znow zawitałem do warsztatu. Tym razem powazna sprawa, skoro zawiodły dwa rozwiązania poszli na całość... założyli strumienice. Chyba coś okolo 80 pln cena elementu. I było fajnie i cicho.. przez dwa miesiące. Przejechałem moze 3 tys km.
I pier...le wiecej nie jade.. niech pierdzi. A poniewaz zaczyna padać tlumik koncowy, poczekam az sie rozleci doszczetnie i wymienie caly wydech.
Ach.. i najwazniejsze...
auto nie zamienilo sie w demona szybkosci, nie zaczęło rwać asfaltu i nie odczułem chocby namiastki zmian w mocy. O kant dupy robic te bajki.
Reasumując ?... nie wierze w strumienice, bo sprawdziłem.
pozdr.
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
mały tuning kappa 2.0 20v
Ta strumienica to prawie taki sam bajer jak magnetyzery.
Ja mam oryginalnego kata, a przebieg myślę że ponad 200 tyś i nie jest do wymiany.
Ja mam oryginalnego kata, a przebieg myślę że ponad 200 tyś i nie jest do wymiany.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- szogun
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Sanniki
mały tuning kappa 2.0 20v
dość ciekawy przykład Przemek
a nie myślałeś że może warsztat pora zmienić bo ćoś chyba słabo spawają
co do osiągów i zachowania się silnika poprawa była czy nie i check świecił się czy nie zachowanie sondy
a nie myślałeś że może warsztat pora zmienić bo ćoś chyba słabo spawają
co do osiągów i zachowania się silnika poprawa była czy nie i check świecił się czy nie zachowanie sondy
Ostatnio zmieniony 04 lut 2009, 13:51 przez szogun, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v
2.0 20v
- szogun
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Sanniki
mały tuning kappa 2.0 20v
czy do wymiany czy nie to wydaje mi sie że jest to ciężko określić jeśli nie proszę mnie poprawić poprostu wydaje mi się że nie widać różnicy puki się tego nie zrobi"Marcin_D" pisze:Ta strumienica to prawie taki sam bajer jak magnetyzery.
Ja mam oryginalnego kata, a przebieg myślę że ponad 200 tyś i nie jest do wymiany.
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v
2.0 20v
mały tuning kappa 2.0 20v
powiem tak..."szogun" pisze:dość ciekawy przykład Przemek
a nie myślałeś że może warsztat pora zmienić bo ćoś chyba słabo spawają
co do osiągów i zachowania się silnika poprawa była czy nie i chek świecił się czy nie zachowanie sondy
ponieważ wstawiłem strumienice nie dlatego zeby "poprawic" parametry, ale po to by bylo ciszej w srodku to nie przyglądałem sie osiągom. Ale... jesli nie odczułem poprawy to widać nie tedy droga.
I check sie nie zaswiecil. Jest przed katem.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
- szogun
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Sanniki
mały tuning kappa 2.0 20v
właśnie mi sie wydawało że jednak za kat
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v
2.0 20v
mały tuning kappa 2.0 20v
jak patrzysz od strony wydechu to tak
gdziekolwiek by nie byla sonda, z check-iem wszystko ok.
Nie chce sie spierac gdzie jest sonda bo nie siedze pod autem, a znawcą tez nie jestem. Jesli dobrze pamietam rozmowe z mechaniorem to czujnik jest przed katem patrzac w kierunku wylotu spalin .
Zreszta zakladajac gaz tez chyba o sonde pytalem, wiec jakby ktorys z nich wspomnial ze bedzie z tym problem to bym raczej pamietal.
gdziekolwiek by nie byla sonda, z check-iem wszystko ok.
Nie chce sie spierac gdzie jest sonda bo nie siedze pod autem, a znawcą tez nie jestem. Jesli dobrze pamietam rozmowe z mechaniorem to czujnik jest przed katem patrzac w kierunku wylotu spalin .
Zreszta zakladajac gaz tez chyba o sonde pytalem, wiec jakby ktorys z nich wspomnial ze bedzie z tym problem to bym raczej pamietal.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2009, 14:04 przez szarkiz, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
mały tuning kappa 2.0 20v
Sonda jest przed katem. Mój kat był sprawdzany przez magików w firmie gdzie zajmują się wydechami (podpieli go pod jakieś dziwne rury i coś im pokazywały jakieś wskaźniki) i stwierdzili, że jest OK i żebym nie wymyślał. Zrobili mi to przy okazji reanimacji rury między wdehem środkowym a końcowym.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Re: mały tuning kappa 2.0 20v
Super pomysł! Najwyżej Ci go na przeglądzie odwalą za nadmierną emisję, bo przypadkiem znajdzie się uczciwy diagnosta..."szogun" pisze:Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
...no i za 40 lat będziesz po zakupy wychodził z aparatem tlenowym, zaś nasze dzieci sformułowanie czyste powietrze będą znały li tylko z podręczników...
Wybacz sarkazm ale jestem przeciwnikiem strumiennic i całego podobnego im g (oczywiście dopuszczam istnienie wolnego wydechu w pojazdach wyczynowych z przeznaczeniem do sportu).
Podpowiem, że istnieje coś takiego jak katalizator uniwersalny, który:
1. Nie kosztuje worka pieniędzy
2. Można go dobrać do większości pojazdów poruszających się po naszych drogach
3. Spełnia funkcję do której katalizator został stworzony, czyli ogranicza poziom szkodliwych związków, jakie nasze pojazdy emitują w spalinach do atmosfery
Nadmienię, że nie jestem radykalnym ekologiem, tylko trzeźwo myślącym pracownikiem branży motoryzacyjnej, dysoponującym elementarną wiedzą nt. samochodu i funkcjonowania jego poszczególnych układów...
Serdecznie pozdrawiam.
mały tuning kappa 2.0 20v
jak chcesz stożek założyć i dłubać przy wydechu celem poprawy osiągów to zapomnij o domowej wymianie.
Aby było dobrze trzeba zapłacić. kiedyś sie orientowałem co by tu zrobić żeby Delta miała pare koni więcej.
Stożek i wydech ok. Ale... zakładanie stożka "na sztukę" da Tobie dźwięk i to nie jakiś super głośny. Żeby stożek założyć dobrze trzeba policzyć jaka rura ma być między silnikiem a stożkiem. Wtedy jakiś efekt będzie i to samo z wydechem strumienica jest dla dresów. wydech też musi być dobrany. Tyle powietrza ile wpada do auta tyle samo musi wyjść z niego.
Zamiast bawić się w stożki i wydechy Delta przy następnej wymianie filtru powietrza dostanie wkładkę K&N (albo K&M - nie pamiętam dokładnie).
Aby było dobrze trzeba zapłacić. kiedyś sie orientowałem co by tu zrobić żeby Delta miała pare koni więcej.
Stożek i wydech ok. Ale... zakładanie stożka "na sztukę" da Tobie dźwięk i to nie jakiś super głośny. Żeby stożek założyć dobrze trzeba policzyć jaka rura ma być między silnikiem a stożkiem. Wtedy jakiś efekt będzie i to samo z wydechem strumienica jest dla dresów. wydech też musi być dobrany. Tyle powietrza ile wpada do auta tyle samo musi wyjść z niego.
Zamiast bawić się w stożki i wydechy Delta przy następnej wymianie filtru powietrza dostanie wkładkę K&N (albo K&M - nie pamiętam dokładnie).
Lancia Delta HPE 1.6 16V 97`
Lancia Delta LE 1.8 94`
"Brzmienie regulujesz pedałem gazu..."
Lancia Delta LE 1.8 94`
"Brzmienie regulujesz pedałem gazu..."
-
- Klubowicz
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa...ale nie mam swojego miejsca...
mały tuning kappa 2.0 20v
Dla kolegi bo dobrze gada:)"Kendzik" pisze:jak chcesz stożek założyć i dłubać przy wydechu celem poprawy osiągów to zapomnij o domowej wymianie.
Aby było dobrze trzeba zapłacić. kiedyś sie orientowałem co by tu zrobić żeby Delta miała pare koni więcej.
Stożek i wydech ok. Ale... zakładanie stożka "na sztukę" da Tobie dźwięk i to nie jakiś super głośny. Żeby stożek założyć dobrze trzeba policzyć jaka rura ma być między silnikiem a stożkiem. Wtedy jakiś efekt będzie i to samo z wydechem strumienica jest dla dresów. wydech też musi być dobrany. Tyle powietrza ile wpada do auta tyle samo musi wyjść z niego.
Zamiast bawić się w stożki i wydechy Delta przy następnej wymianie filtru powietrza dostanie wkładkę K&N (albo K&M - nie pamiętam dokładnie).
Re: mały tuning kappa 2.0 20v
Nie zapomnij o:"szogun" pisze:Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
- "wieśniackiej" naklejce na wlew paliwa - podobno poprawia osiągi auta, zwiększa moc i poprawia charakterystykę pracy silnika,
- ogromnej płetwie na klapie bagażnika, żeby Cię od ziemi nie oderwało podczas szybkich wojaży,
- świecące wentyle itd, itd
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: mały tuning kappa 2.0 20v
Niepotrzebna i nieadekwatna do pytania wypowiedź."wega" pisze:Nie zapomnij o:"szogun" pisze:Co myślicie o pomyśle na strumienicę zamiast katalizatora ,którego powinno wymieniać się co 90 tyś km podobno doda więcej koni i moment wzrośnie ,oraz o stożkowym filtrze powietrza oczywiście nie pisze tu o 2.0 turbo bo po co tam cos takiego
- "wieśniackiej" naklejce na wlew paliwa - podobno poprawia osiągi auta, zwiększa moc i poprawia charakterystykę pracy silnika,
- ogromnej płetwie na klapie bagażnika, żeby Cię od ziemi nie oderwało podczas szybkich wojaży,
- świecące wentyle itd, itd
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG