
Delta II - sonda lambda
Delta II - sonda lambda
Byłem teraz u gazownika sprawdzić instalację - chłopaki podpięli wóz pod kompa i okazało się że na wolnych obrotach sonda nie pracuje (stale zero wolt) - po przygazowaniu i przytrzymaniu na wyższych obrotach napięcie grzecznie się pojawia. Silnik z LPG sekwencja i bez katalizatora ... co to może być? Nie wygląda to ciekawie bo wali mi strasznie bogatą mieszankę 

Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Delta II - sonda lambda
Uszkodzona grzałka sondy, uszkodzone zasilanie grzałki sondy, sonda na umarciu - co wolisz ?
Delta II - sonda lambda
a czy jest bramka nr 4 ? 

Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Delta II - sonda lambda
Dokładnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieniłem całą sonde i po problemie. Sygnał z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooośnie.
0 volt na sondzie,. wymieniłem całą sonde i po problemie. Sygnał z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooośnie.
Delta II - sonda lambda
no tak, tylko na obrotach sonda pracuje bez problemów"Doodik" pisze:Dokładnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieniłem całą sonde i po problemie. Sygnał z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooośnie.


Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Delta II - sonda lambda
Prezesjm: a czy podgrzewanie sondy nie działa tylko przy zimnym silniku? pytam się czysto auto-edukacyjnie
ja bym obstawiał, że sonda jest już zasyfiona i przy niskich obrotach po prostu nie dociera do jej powierzchni tlen ze spali..
ja bym obstawiał, że sonda jest już zasyfiona i przy niskich obrotach po prostu nie dociera do jej powierzchni tlen ze spali..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Delta II - sonda lambda
W starszych rozwiązaniach jak np. Delta zasilanie grzałki jest cały czas. Najczęściej brane jest zwyczajnie z przekaźnika pompy paliwa. Nowsze rozwiązania to już np. grzałka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.
Pew - jak masz wycięty katalizator i już starą sondę dodatkowo z uszkodzoną grzałką lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda może zwyczajnie się na tyle przechłodzić że będzie tak jak piszesz.
Zmierz napięcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporność grzałki sondy i będziesz wszystko wiedział. Może tylko wystarczy zmienić bezpiecznik.
Pew - jak masz wycięty katalizator i już starą sondę dodatkowo z uszkodzoną grzałką lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda może zwyczajnie się na tyle przechłodzić że będzie tak jak piszesz.
Zmierz napięcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporność grzałki sondy i będziesz wszystko wiedział. Może tylko wystarczy zmienić bezpiecznik.
Delta II - sonda lambda
dzięki - jeszcze przyszło mi do głowy że jeśli zasilanie z pompy to może jeszcze tam sprawdzimy bo właśnie się przymierzam do jej wymiany - wyje jak integrala na 8000"prezesjm" pisze:W starszych rozwiązaniach jak np. Delta zasilanie grzałki jest cały czas. Najczęściej brane jest zwyczajnie z przekaźnika pompy paliwa. Nowsze rozwiązania to już np. grzałka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.
Pew - jak masz wycięty katalizator i już starą sondę dodatkowo z uszkodzoną grzałką lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda może zwyczajnie się na tyle przechłodzić że będzie tak jak piszesz.
Zmierz napięcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporność grzałki sondy i będziesz wszystko wiedział. Może tylko wystarczy zmienić bezpiecznik.

Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Delta II - sonda lambda
A nie masz czasem odcięcia pompy na gazie ?
Delta II - sonda lambda
nie ... ale ostatnio coraz ciężej przełącza mi się z benzyny na LPG (potrzebuje coraz wyższej temperatury ...)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT