Delta II - sonda lambda

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - sonda lambda

Post autor: pew » 14 gru 2008, 12:01

Byłem teraz u gazownika sprawdzić instalację - chłopaki podpięli wóz pod kompa i okazało się że na wolnych obrotach sonda nie pracuje (stale zero wolt) - po przygazowaniu i przytrzymaniu na wyższych obrotach napięcie grzecznie się pojawia. Silnik z LPG sekwencja i bez katalizatora ... co to może być? Nie wygląda to ciekawie bo wali mi strasznie bogatą mieszankę :(
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Delta II - sonda lambda

Post autor: prezesjm » 14 gru 2008, 19:48

Uszkodzona grzałka sondy, uszkodzone zasilanie grzałki sondy, sonda na umarciu - co wolisz ?

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - sonda lambda

Post autor: pew » 14 gru 2008, 23:01

a czy jest bramka nr 4 ? :?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Delta II - sonda lambda

Post autor: Doodik » 14 gru 2008, 23:14

Dokładnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieniłem całą sonde i po problemie. Sygnał z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooośnie.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - sonda lambda

Post autor: pew » 14 gru 2008, 23:17

"Doodik" pisze:Dokładnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieniłem całą sonde i po problemie. Sygnał z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooośnie.
no tak, tylko na obrotach sonda pracuje bez problemów :? ale chyba trzeba będzie do niej zajrzeć : cenzura :
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta II - sonda lambda

Post autor: dunin » 15 gru 2008, 0:04

Prezesjm: a czy podgrzewanie sondy nie działa tylko przy zimnym silniku? pytam się czysto auto-edukacyjnie

ja bym obstawiał, że sonda jest już zasyfiona i przy niskich obrotach po prostu nie dociera do jej powierzchni tlen ze spali..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Delta II - sonda lambda

Post autor: prezesjm » 15 gru 2008, 8:00

W starszych rozwiązaniach jak np. Delta zasilanie grzałki jest cały czas. Najczęściej brane jest zwyczajnie z przekaźnika pompy paliwa. Nowsze rozwiązania to już np. grzałka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.

Pew - jak masz wycięty katalizator i już starą sondę dodatkowo z uszkodzoną grzałką lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda może zwyczajnie się na tyle przechłodzić że będzie tak jak piszesz.
Zmierz napięcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporność grzałki sondy i będziesz wszystko wiedział. Może tylko wystarczy zmienić bezpiecznik.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - sonda lambda

Post autor: pew » 15 gru 2008, 23:06

"prezesjm" pisze:W starszych rozwiązaniach jak np. Delta zasilanie grzałki jest cały czas. Najczęściej brane jest zwyczajnie z przekaźnika pompy paliwa. Nowsze rozwiązania to już np. grzałka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.

Pew - jak masz wycięty katalizator i już starą sondę dodatkowo z uszkodzoną grzałką lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda może zwyczajnie się na tyle przechłodzić że będzie tak jak piszesz.
Zmierz napięcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporność grzałki sondy i będziesz wszystko wiedział. Może tylko wystarczy zmienić bezpiecznik.
dzięki - jeszcze przyszło mi do głowy że jeśli zasilanie z pompy to może jeszcze tam sprawdzimy bo właśnie się przymierzam do jej wymiany - wyje jak integrala na 8000 :wink:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Delta II - sonda lambda

Post autor: prezesjm » 15 gru 2008, 23:25

A nie masz czasem odcięcia pompy na gazie ?

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - sonda lambda

Post autor: pew » 16 gru 2008, 23:30

nie ... ale ostatnio coraz ciężej przełącza mi się z benzyny na LPG (potrzebuje coraz wyższej temperatury ...)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”