Lybra - kontrolka ładowania/regulator?
Lybra - kontrolka ładowania/regulator?
Mam mały problem - czasem (nie zawsze) po odpaleniu silnika zapala się lampka ładowania.
Jest tak, że lampka gaśnie a po po chwili zapala się - poświeci chwilę i gaśnie - później jest w porządku.
Dzieje się tak zreguły po deszczu lub gdy jest przymrozek.
Może miał ktoś podobne objawy i co jest przyczyną?
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie - pozdrawiam
Jest tak, że lampka gaśnie a po po chwili zapala się - poświeci chwilę i gaśnie - później jest w porządku.
Dzieje się tak zreguły po deszczu lub gdy jest przymrozek.
Może miał ktoś podobne objawy i co jest przyczyną?
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie - pozdrawiam
Lybra jtd - czasami zapala się kontrolka ładowania
Moze pas klinowy jest troche lużny, albo zuzyty i ślizga sie po rolkach .
Trudno powiedzieć czy to pasek
Po odpaleniu nie ma pisków ale ewentualnie woda mogłaby powodować uślizgi paska ...
Lybra jtd - czasami zapala się kontrolka ładowania
Jak byłby to pasek za luźny to by piszczało a kontrolka by nie gasła.
W/g mnie są zużyte szczotki w reglerze(szczotko trzymaczu)alternatora .lub się kończą.
______________________
lancia dedra 19td 1995
W/g mnie są zużyte szczotki w reglerze(szczotko trzymaczu)alternatora .lub się kończą.
______________________
lancia dedra 19td 1995
Mam pytanie - czy regulator ewentualnie szczotkotrzymacz
można wymontować bez wyjmowania alternatora?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Lybra jtd - czasami zapala się kontrolka ładowania
Kiedyś spotkałem sie z bardzo dziwnymi objawami. Mianowicie kontrolka zapalała się przy wyższych obrotach, na niskich było Ok. Analogicznie, alternetor ładował prawidłowo na niskich, a na wysokich gwałtownie zanikało ładowanie. Przyczyna była bardzo prosta, choć ciężka w znalezieniu. Przerwane uzwojenie wirnika. Podczas niskich obrotów siła odśrodkowa była zbyt mała by rozłączyć żyłę, na wyższych w zupełności wystarczała. A na poczatku winiliśmy wszystko od regulatora po diody. Ale w Twoim przypadku stawiam na szczotki.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
- Imię: Wacek
- Lokalizacja: Ostrów k Debicy
Lybra jtd - czasami zapala się kontrolka ładowania
Witaj JarekT. zanim zaczniesz dobierac sie do alternatora sprawdz czy przypadkiem nie masz zasniedzialych polaczen . Odkrec przewody z zaciskow i je dokladnie wyczysc. Prawidlowy przeplyw pradu to podstawa. Ja mialem taki przypadek we fiacie marea ,doszla do tego ze przestal calkowicie podawac prad .Jesli natomiast to nie bedzie to wtedy zabierz sie za sprawdzenie szczotek i reglera Pozdrawiam
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
Witam,
Chciałabym odświeżyć temat. Miałam podobną sytuację więc profilaktycznie dałam alternator do regeneracji. Oprócz czyszczenia i porządnego złożenia (wraz z lutowaniem) elektryk wymienił: łożyska, regulator napięcia, koło pasowe. Reszta okazało się po przeczyszczeniu, że jest OK (również wspomniane wcześniej szczotki). Po tych wszystkich regeneracjach, zrobieniu jeszcze 15 km i postoju ok 36h wsiadłam i dojechałam do celu bez problemu (ok 13km). Byłam na spotkaniu ok 4-5h i wsiadłam do auta i go odpaliłam. Pojawił się ponowny objaw jak przed regeneracją czyli przez ok 30 sek po odpaleniu silnika pozostała zapalona dioda ładowania akumulatora. Czy możecie mi poradzić co może być przyczyną? Może po prostu akumulator jest już słabawy (pewnie od nowości auta nie był wymieniany), tylko dlaczego kontrolka nie zapaliła się po tym 36h postoju? Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
Chciałabym odświeżyć temat. Miałam podobną sytuację więc profilaktycznie dałam alternator do regeneracji. Oprócz czyszczenia i porządnego złożenia (wraz z lutowaniem) elektryk wymienił: łożyska, regulator napięcia, koło pasowe. Reszta okazało się po przeczyszczeniu, że jest OK (również wspomniane wcześniej szczotki). Po tych wszystkich regeneracjach, zrobieniu jeszcze 15 km i postoju ok 36h wsiadłam i dojechałam do celu bez problemu (ok 13km). Byłam na spotkaniu ok 4-5h i wsiadłam do auta i go odpaliłam. Pojawił się ponowny objaw jak przed regeneracją czyli przez ok 30 sek po odpaleniu silnika pozostała zapalona dioda ładowania akumulatora. Czy możecie mi poradzić co może być przyczyną? Może po prostu akumulator jest już słabawy (pewnie od nowości auta nie był wymieniany), tylko dlaczego kontrolka nie zapaliła się po tym 36h postoju? Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
Eleni
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
ja sugeruję iż pasek wielorowkowy ślizga się na wyrobionym kole wału i nie ma odpowiedniego ładowania co sygnalizuje kontrolka
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
Czyli co mogę z tym zrobić? Kompletny rozrząd jest świeżo wymieniony (1,9JTD, 110km).Codee pisze:ja sugeruję iż pasek wielorowkowy ślizga się na wyrobionym kole wału i nie ma odpowiedniego ładowania co sygnalizuje kontrolka
Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy starcie, później w trakcie jazdy, nawet kilkaset kilometrów, ten objaw nie wystąpił.
Eleni
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
to nie jest koło pasowe rozrządu tylko koło paska wielorowkowego przykręcone do wału korbowego, wpierw musi być ocena czy to to czy nie to, a potem kupno bo koszt 200 - 300 pln rzucony w błoto nie będzie cieszył
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
Pasek pracuje na kilku kołach i jeśli, któreś będzie stawiało opór to będziesz miała ten dziwny pisk a znika bo później siła tego paska rozrusza element blokujący i następuje cisza, podczas tego pisku pasek obraca się wolniej i alternator nie chce się wzbudzić co sygnalizuje zapalona kontrolka. Zanim "zrobiłaś" alternator trzeba było poprawnie zweryfikować powody pisku i opóźnienia wzbudzenia alternatora. Większość elementów po przejechaniu np 50tyś km może nadawać się do regeneracji ale nie ruszane może służyć kolejne 50tyś.Eleni pisze:Czyli co mogę z tym zrobić? Kompletny rozrząd jest świeżo wymieniony (1,9JTD, 110km).Codee pisze:ja sugeruję iż pasek wielorowkowy ślizga się na wyrobionym kole wału i nie ma odpowiedniego ładowania co sygnalizuje kontrolka
Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy starcie, później w trakcie jazdy, nawet kilkaset kilometrów, ten objaw nie wystąpił.
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
Drogi Argenta67, w moim aucie nigdy nie odnotowałam żadnego pisku. Kompletnie nic innego, organoleptycznego się nie dzieje w momencie kiedy ta dioda błyszczy.
Alternator i tak był od roboty i prędzej czy później by po prostu padł. Zastanawiam się czy przez cały ten czas ta dioda się świeciła z zupełnie różnych przyczyn.
Alternator i tak był od roboty i prędzej czy później by po prostu padł. Zastanawiam się czy przez cały ten czas ta dioda się świeciła z zupełnie różnych przyczyn.
Eleni
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
Witam ponownie - założyłem post ale problemu nie rozwiązałem. Uściślenie - u mnie (w lybrze 1,9 jtd) lampka ładowania zapala się tylko w czasie mrozów - po kilku chwilach mruga nieregularnie, później gaśnie, przy mruganiu słychać ciche tykanie - jakby jakiś przekaźnik ale cichy. Ładowanie mam w porządku (ładuje gdy lampka zgaśnie) - wszystko gra tylko ta lampka...
Zaznaczam, że problem nie powraca po następnym odpaleniu tego samego dnia - auto musi się porządnie wychłodzić (lub musi spaść napięcie spoczynkowe akumularora?)
W zasadzie nie przeszkadza mi ta usterka w czasie eksploatacji bo i tak auto chwilę grzeję przed jazdą ale przyszło mi do głowy, że może to być wina zestawu wskaźników (choć do końca też nie jestem pewien).
Pytanie do osób znających się na instalacji elektrycznej w lybrze - jak zasilone jest uzwojenie wzbudzenia alternatora? W innych autach miałem żarówkę i to ona gasła po rozpoczęciu ładowania - jak jest w lybrze - wszystkie (przynajmniej te o których wiem) kontrolki są na diodach LED, a przez diodę ciężko będzie zasilić uzwojenie wzbudzenia....
Zaznaczam, że to teoria i proszę o ewentualne sugestie (podpowiedzi) w tej sprawie.
Miałem kiedyś awarię zegarów przez działania poprzedniego właściciela (demontując instalację od telefonu przyciął wkrętem przewody od podświetlenia nawiewu środkowego (pokręteł) - zrobiło się zwarcie i miałem "naprawiane" zegary - niestety nikt wtedy nie chciał się podjąć a elektryk nie zdiagnozował usterki i rozregulował mi wskazówki poziomu paliwa i temperatury ....
szkoda pisać - dodatkowo odłączył coś w zegarach i teraz nie mam podświetlenia panelu klimatyzacji, i całej reszty (tak usunął awarię), którą później przypadkiem sam usunąłem. Kupiłem drugie zegary i teraz czekają na swoją kolej ...
Pasek urządzeń pomocniczych po wymianie - nic nie piszczy - wymieniona też rolka zwrotna i napinacz... (ew. koło alternatora?) nic nie słychać....
Zaznaczam, że problem nie powraca po następnym odpaleniu tego samego dnia - auto musi się porządnie wychłodzić (lub musi spaść napięcie spoczynkowe akumularora?)
W zasadzie nie przeszkadza mi ta usterka w czasie eksploatacji bo i tak auto chwilę grzeję przed jazdą ale przyszło mi do głowy, że może to być wina zestawu wskaźników (choć do końca też nie jestem pewien).
Pytanie do osób znających się na instalacji elektrycznej w lybrze - jak zasilone jest uzwojenie wzbudzenia alternatora? W innych autach miałem żarówkę i to ona gasła po rozpoczęciu ładowania - jak jest w lybrze - wszystkie (przynajmniej te o których wiem) kontrolki są na diodach LED, a przez diodę ciężko będzie zasilić uzwojenie wzbudzenia....
Zaznaczam, że to teoria i proszę o ewentualne sugestie (podpowiedzi) w tej sprawie.
Miałem kiedyś awarię zegarów przez działania poprzedniego właściciela (demontując instalację od telefonu przyciął wkrętem przewody od podświetlenia nawiewu środkowego (pokręteł) - zrobiło się zwarcie i miałem "naprawiane" zegary - niestety nikt wtedy nie chciał się podjąć a elektryk nie zdiagnozował usterki i rozregulował mi wskazówki poziomu paliwa i temperatury ....
szkoda pisać - dodatkowo odłączył coś w zegarach i teraz nie mam podświetlenia panelu klimatyzacji, i całej reszty (tak usunął awarię), którą później przypadkiem sam usunąłem. Kupiłem drugie zegary i teraz czekają na swoją kolej ...
Pasek urządzeń pomocniczych po wymianie - nic nie piszczy - wymieniona też rolka zwrotna i napinacz... (ew. koło alternatora?) nic nie słychać....
Odp: Lybra - kontrolka ładowania-regulator ewent szczotkotrz
To znaczy, że mechanicznie pasek spełnia swoje zadanie i znaczy to, że nie ślizga się, kontrolka ładowania ma jedno jedyne zadanie, informować o pracy lub nie alternatora.Eleni pisze:Drogi Argenta67, w moim aucie nigdy nie odnotowałam żadnego pisku. Kompletnie nic innego, organoleptycznego się nie dzieje w momencie kiedy ta dioda błyszczy.
Alternator i tak był od roboty i prędzej czy później by po prostu padł. Zastanawiam się czy przez cały ten czas ta dioda się świeciła z zupełnie różnych przyczyn.