Lybra - kilka pytań przed zakupem
Moderator: stabraf
- jradek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pruszków
Lybra - kilka pytań przed zakupem
Witam
Strasznie podoba mi się Lybra, ale niestety nie mam żadnego doświadczenia z tym autem. Mam kilka pytań do Was koledzy:
komfort:
1 Zawieszenie jest miękkie, to juz wiem, a jak z fotelami?
Nie muszą być miękkie, ale czy są wygodne(?), dobrze wyprofilowane?
Zawiodłem się na ostatnim moim (żony) aucie.
2 Czy auto jest ciche, zwłaszcza silnik 1,9 jtd, jak jest z dmuchawą wnętrza?
3 Jakość plastików odporność na zużycie, skrzypienia?
4 Jakość lamp, podobno są kiepskie, a ja lubię nocną jazdę.
ergonomia:
5 Czy kierownica jest po środku fotela. Na neryw działaja mi auta, które mają kierownicę nieco przesuniętą do środka. Strasznie mnie to męczy w długich trasach
6 Jakieś inne błędy w ergonomii?
ekspoatacja
7 Czy wszystkie/prawie wszystkie części można dostać bez problemu
To tle, przynajmniej na razie.
dzięki za podpowiedzi.
Jeżeli macie jakieś pytanie dotyczące
Astry I, Xsary, Vectry C, Laguny II i Laguny III to chętnie podzielę się wiedzą.
pozdrawiam
jradek
Strasznie podoba mi się Lybra, ale niestety nie mam żadnego doświadczenia z tym autem. Mam kilka pytań do Was koledzy:
komfort:
1 Zawieszenie jest miękkie, to juz wiem, a jak z fotelami?
Nie muszą być miękkie, ale czy są wygodne(?), dobrze wyprofilowane?
Zawiodłem się na ostatnim moim (żony) aucie.
2 Czy auto jest ciche, zwłaszcza silnik 1,9 jtd, jak jest z dmuchawą wnętrza?
3 Jakość plastików odporność na zużycie, skrzypienia?
4 Jakość lamp, podobno są kiepskie, a ja lubię nocną jazdę.
ergonomia:
5 Czy kierownica jest po środku fotela. Na neryw działaja mi auta, które mają kierownicę nieco przesuniętą do środka. Strasznie mnie to męczy w długich trasach
6 Jakieś inne błędy w ergonomii?
ekspoatacja
7 Czy wszystkie/prawie wszystkie części można dostać bez problemu
To tle, przynajmniej na razie.
dzięki za podpowiedzi.
Jeżeli macie jakieś pytanie dotyczące
Astry I, Xsary, Vectry C, Laguny II i Laguny III to chętnie podzielę się wiedzą.
pozdrawiam
jradek
Re: kilka pytań przed zakupem Lybry
Cóż mogę napisać po 5 tyś.Km hmm .."jradek" pisze:Witam
Strasznie podoba mi się Lybra, ale niestety nie mam żadnego doświadczenia z tym autem. Mam kilka pytań do Was koledzy:
komfort:
1 Zawieszenie jest miękkie, to juz wiem, a jak z fotelami?
Nie muszą być miękkie, ale czy są wygodne(?), dobrze wyprofilowane?
Zawiodłem się na ostatnim moim (żony) aucie.
2 Czy auto jest ciche, zwłaszcza silnik 1,9 jtd, jak jest z dmuchawą wnętrza?
3 Jakość plastików odporność na zużycie, skrzypienia?
4 Jakość lamp, podobno są kiepskie, a ja lubię nocną jazdę.
ergonomia:
5 Czy kierownica jest po środku fotela. Na neryw działaja mi auta, które mają kierownicę nieco przesuniętą do środka. Strasznie mnie to męczy w długich trasach
6 Jakieś inne błędy w ergonomii?
ekspoatacja
7 Czy wszystkie/prawie wszystkie części można dostać bez problemu
To tle, przynajmniej na razie.
dzięki za podpowiedzi.
Jeżeli macie jakieś pytanie dotyczące
Astry I, Xsary, Vectry C, Laguny II i Laguny III to chętnie podzielę się wiedzą.
pozdrawiam
jradek
1. Zawieszenie jest miękkie to fakt , sportowo tym nie pojeździsz , moje córy w trakcie pierwszych wycieczek wymiotowały . Teraz jednak nie chcą z niej wysiadać polubiły to autko na równi ze mną . W długich trasach wszystko co związane z zawieszeniem idzie na plus . Ważna jest geometria , jeżeli będą odchyłki od normy będzie przeszkadzać "pilnowanie kierownicy " .
2. Auto jest bardzo ciche w wersji 1.9 jtd ( taką posiadam) , z systemem Bose ( jak dla mnie rewelacja) dodatkowo wyciszone . Leniwi Włosi zrypali jedynie sprawę że nie wyłożyli drzwi matami , było by lepiej .
3. Skrzypienia plastików brak , skrzypią uszczelki w drzwiach . Użycie dobrego silikonu do konserwacji załatwia sprawę . Można się przyczepić do jakości plastików na konsoli . (Przełączniki i takie tam )
4. Mam 182 cm wzrostu i ważę 120 kg i nic mi nie przeszkadza , po za wrażeniem że siedzę jakoś tak wysoko .
5. Części , po za blacharskimi dostępne .
Poszperaj po forum , jest na nim mnóstwo informacji . Więcej niż myślisz.
kilka pytań przed zakupem Lybry
Ja zrobiłem swojąlyberką15 tys. km od maja razem z wyjazdem do Chorwacji. Zawieszenie, myślałem, że będzie bardziej miękkie, jak wchodzę przy większej prędkości w zakręt mam wrażenie, że auto się nie pochyla na boki tak jakby same się poziomowało (ale to moje odczucie). Ergonomia, wszystko mam pod ręką, pompowany odcinek lędzwiowy, regulacja położenia fotela i kierownicy ma u mnie 2 płaszczyzny i w zupełności wystarcza. Klimatyzacja działa bez zastrzeżeń ma 6 stopniowy zakres pracy, z czego latem najczęściej działa u mnie w zakresie 3-4 i prawie wogóle jej nie słychać, słychać natomiast przełączanie się nawiewów oraz zamykanie obiegu powietrza. Audio z Bose działa super, ja mam wersję z 2,4 jtd silnikiem i prawie wogóle go nie słychać zużycie paliwa wg komputera 6,5 trasa 8-9 miasto w rzeczywistości zużycie na pełnym zbiorniku tankowanie do pełna przejechanie paliwa i tankowanie do pełna około 5,7 litra średnio. Sprawdzane 2 razy. U mnie żadne plastiki nie skrzypią, natomiast jak się zrobiło zimno i mam wersję kombi to naprężenia dają słychać dopóki się w aucie nie rozgrzeje. Lampy mogły by być trochę mocniejsze, może sprawie sobie nowe mocniejsze żarówki, ale moja włoszka ma 8 lat więc reflektory nie są najnowsze
Siedzi się na wprost kierownicy nie ma żadnych przesunięć. Jeśli chodzi o olej to przy przebiegu 188tys km od ostatnich 12tys km nic nie dolewałem, teraz wszystko będę zmieniał. Co mi przeszkadza, to to że jak mi się spali żarówka to świeci na czerwono deska roździelcza. Fotele są wygodne jak dla mnie w zupełności wyprofilowane, ale nie ma tu mowy o jakimś super trzymaniu bocznym, mam wersję z alcantarą i ani razu nie jeździłem na fotelu inaczej może być ze skórą. Jedyne porówanie jakie mam do lybry to mogę przyrówanć do Fabii tdi, passata tdi, astry 1,6 benzyna, yariski 1,1 benzyna. I mogę śmiało powiedzieć że to przepaść pod względem komfortu, wyciszenia i osiągów. Znajomy który jeździ na codzień A6 jak jechał ze mną do Warszawy był pełen podziwu dla tego autka. Co tu jeszcze napisać dużo fajnych rzeczy które na codzień pomagają ale to by już trzeba było elaborat pisać. Jeszcze jedno mi się przypomniało, kiedyś jeden mechanik mi powiedział, że jak będę kupował Lancię to mają kiepskie hamulce, więc jak testowałem moje auto koniecznie musiałem to sprawdzić, całe szczęście, że mieliśmy wszyscy zapięte pasy bo by mi się na szybie zatrzymali pasażerowie, jak dla mnie na początku musiałem się długo przyzwyczajać do nich.
Siedzi się na wprost kierownicy nie ma żadnych przesunięć. Jeśli chodzi o olej to przy przebiegu 188tys km od ostatnich 12tys km nic nie dolewałem, teraz wszystko będę zmieniał. Co mi przeszkadza, to to że jak mi się spali żarówka to świeci na czerwono deska roździelcza. Fotele są wygodne jak dla mnie w zupełności wyprofilowane, ale nie ma tu mowy o jakimś super trzymaniu bocznym, mam wersję z alcantarą i ani razu nie jeździłem na fotelu inaczej może być ze skórą. Jedyne porówanie jakie mam do lybry to mogę przyrówanć do Fabii tdi, passata tdi, astry 1,6 benzyna, yariski 1,1 benzyna. I mogę śmiało powiedzieć że to przepaść pod względem komfortu, wyciszenia i osiągów. Znajomy który jeździ na codzień A6 jak jechał ze mną do Warszawy był pełen podziwu dla tego autka. Co tu jeszcze napisać dużo fajnych rzeczy które na codzień pomagają ale to by już trzeba było elaborat pisać. Jeszcze jedno mi się przypomniało, kiedyś jeden mechanik mi powiedział, że jak będę kupował Lancię to mają kiepskie hamulce, więc jak testowałem moje auto koniecznie musiałem to sprawdzić, całe szczęście, że mieliśmy wszyscy zapięte pasy bo by mi się na szybie zatrzymali pasażerowie, jak dla mnie na początku musiałem się długo przyzwyczajać do nich.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
- jradek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pruszków
kilka pytań przed zakupem Lybry
Jeszcze jedno mi się przypomniało.
Montarz haka(?) łatwo dostać dedykowany hak do Lybry
i na koniec
Lybra vs V40
ma ktoś doświadczenia?
Montarz haka(?) łatwo dostać dedykowany hak do Lybry
i na koniec
Lybra vs V40
ma ktoś doświadczenia?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: kilka pytań przed zakupem Lybry
Są wygodne, choć nie "najwygodniejsze na świecie". Auto nie jest sportowe, więc nie mają zbyt ścisłego trzymania bocznego. Bo i go nie potrzeba raczej."jradek" pisze: komfort:
1 Zawieszenie jest miękkie, to juz wiem, a jak z fotelami?
Nie muszą być miękkie, ale czy są wygodne(?), dobrze wyprofilowane?
Zawiodłem się na ostatnim moim (żony) aucie.
Nie wiem jak diesel, ale benzyna jest cicha. Oczywiście zalezy, do czego porównujemy, bo jak mówią zawsze mogłoby byc lepiej."jradek" pisze:2 Czy auto jest ciche, zwłaszcza silnik 1,9 jtd, jak jest z dmuchawą wnętrza?
Bardzo dobra (przynajmniej w moim egzemplarzu)."jradek" pisze:3 Jakość plastików odporność na zużycie, skrzypienia?
Na standardowych żarówkach mogłyby swiecić jaśniej. Niektórym lubia się za często przepalać- zalezy od egzemplarza."jradek" pisze:4 Jakość lamp, podobno są kiepskie, a ja lubię nocną jazdę.
Tak"jradek" pisze:ergonomia:
5 Czy kierownica jest po środku fotela. Na neryw działaja mi auta, które mają kierownicę nieco przesuniętą do środka. Strasznie mnie to męczy w długich trasach
Brak na kierownicy przycisku zmieniającego płytę w zmieniarce. Brzmi śmiesznie, ale mnie przeszkadza"jradek" pisze:6 Jakieś inne błędy w ergonomii?
"jradek" pisze:ekspoatacja
7 Czy wszystkie/prawie wszystkie części można dostać bez problemu
jest problem z zamiennikiem tłumika tylnego, a oryginał w ASO jest dość drogi. Poza tym OK.
Nie jeździłem laguną III, i Vectrą C ale od pozostałych aut Lybra MSZ jest duzo bardziej komfortowa. I, przynajmniej w moim wypadku- duzo bardziej niezawodna."jradek" pisze:Astry I, Xsary, Vectry C, Laguny II i Laguny III to chętnie podzielę się wiedzą.
Polecam temat "Co mnie najbardziej wkurza w Lybrach."
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- jradek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pruszków
kilka pytań przed zakupem Lybry
Dzięki
Temat "Co mnie najbardziej wkurza w Lybrach" przeczytałem dwukrotnie.
Laguna II to moje obecne auto i niestety mam mocno skrzypiący egzemplarz i to mnie wkurza, dlatego zmieniam auto. Poza tym nie mogę powiedzieć, że auto jest niewygodne, czy awaryjne.
Laguna III (żony) ma kiepskie fotele.
Temat "Co mnie najbardziej wkurza w Lybrach" przeczytałem dwukrotnie.
Laguna II to moje obecne auto i niestety mam mocno skrzypiący egzemplarz i to mnie wkurza, dlatego zmieniam auto. Poza tym nie mogę powiedzieć, że auto jest niewygodne, czy awaryjne.
Laguna III (żony) ma kiepskie fotele.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
kilka pytań przed zakupem Lybry
Hehe opinie od paru znajomych posiadaczy Laguny II są bardzo krytyczne. Właśnie awaryjność, a szczególnie elektronika.
Jednego namawiam na Lancię, sęk w tym, że brak następcy Lybry
Jednego namawiam na Lancię, sęk w tym, że brak następcy Lybry
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
kilka pytań przed zakupem Lybry
235 000 tyś km .... poważnych awarii awarii = O
komfort jazdy = OK
tak naprawdę to nie wiem czego się w tym aucie czepiać - może za brak uchwytów do napoi , nawigacji fabrycznej ... ale to nie są aż tak duże wady.
komfort jazdy = OK
tak naprawdę to nie wiem czego się w tym aucie czepiać - może za brak uchwytów do napoi , nawigacji fabrycznej ... ale to nie są aż tak duże wady.
pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598
kilka pytań przed zakupem Lybry
Przecież jest uchwyt RedBull mieści się w sam raz"trigo" pisze:235 000 tyś km .... poważnych awarii awarii = O
komfort jazdy = OK
tak naprawdę to nie wiem czego się w tym aucie czepiać - może za brak uchwytów do napoi , nawigacji fabrycznej ... ale to nie są aż tak duże wady.
| obecnie: | Lybra Intensa 2.4 JTD | Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.8 TBI | zaliczone: | Lybra 2.0 V.I.S. | Dedra 1.9TD | Delta II 1.9TD | Lybra 2.4 JTD | Zeta 2.0 | Phedra 2.0 JTD |
|Wizualizacje Architektoniczne | Animacje | Grafika komputerowa | Wizytówki | Logotypy | Strony www |
|Wizualizacje Architektoniczne | Animacje | Grafika komputerowa | Wizytówki | Logotypy | Strony www |
kilka pytań przed zakupem Lybry
ale za plecami kierownika nie maja
pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598
kilka pytań przed zakupem Lybry
Ja mam doświadczenie moja lybra 2.4jtd 140KM vs V40 1.9d 115KM.
1. Silnik. Różnica mocy daje oczywistą przewagę Lancii, dodatkowo silnik (2.4jtd) ciągnie już od 1500 obr, a w Volvo dopiero przy 2500 dostaje się kopa. W sumie jednak V40 robi wrażenie dość dynamicznego w tym porównaniu, ze względu na niższą masę całego samochodu.
2. Zawieszenie. Generalnie Volvo ma nastawy twardsze w Lancii bardziej komfortowe. Volvo precyzyjniej się prowadziło, ale myślę że było to spotęgowane tym, że w Lancii mam opony 15' na profilu 65 a Volvo miało 16'.
3. Nadwozie. Lybra jest znacząco większym samochodem, przestronność z przodu jest jest większa, z tyłu (przy tak samo odsuniętych fotelach) to już przepaść. Jest też duża różnica w fotelach, w Volvo siedzi się dość nisko, wręcz sportowo, a w Lancii fotel jest taki trochę "krzesłowaty", nie podejmuję się oceny, rzecz gustu.
4. Lybra jest cichsza podczas jazdy i ma lepszy system audio(BOSE).
Tyle moich wrażeń na konkretnych egzemplarzach, muszę jeszcze dodać, że Volvo V40, których jechałem to model z samej końcówki produkcji z roku 2003, w niemal pełnym wyposażeniu, generalnie rzadkość na rynku, a w ofercie Lancii ledwie 5% to wersje "business", a 95% to samochody świetnym wyposażeniu.
1. Silnik. Różnica mocy daje oczywistą przewagę Lancii, dodatkowo silnik (2.4jtd) ciągnie już od 1500 obr, a w Volvo dopiero przy 2500 dostaje się kopa. W sumie jednak V40 robi wrażenie dość dynamicznego w tym porównaniu, ze względu na niższą masę całego samochodu.
2. Zawieszenie. Generalnie Volvo ma nastawy twardsze w Lancii bardziej komfortowe. Volvo precyzyjniej się prowadziło, ale myślę że było to spotęgowane tym, że w Lancii mam opony 15' na profilu 65 a Volvo miało 16'.
3. Nadwozie. Lybra jest znacząco większym samochodem, przestronność z przodu jest jest większa, z tyłu (przy tak samo odsuniętych fotelach) to już przepaść. Jest też duża różnica w fotelach, w Volvo siedzi się dość nisko, wręcz sportowo, a w Lancii fotel jest taki trochę "krzesłowaty", nie podejmuję się oceny, rzecz gustu.
4. Lybra jest cichsza podczas jazdy i ma lepszy system audio(BOSE).
Tyle moich wrażeń na konkretnych egzemplarzach, muszę jeszcze dodać, że Volvo V40, których jechałem to model z samej końcówki produkcji z roku 2003, w niemal pełnym wyposażeniu, generalnie rzadkość na rynku, a w ofercie Lancii ledwie 5% to wersje "business", a 95% to samochody świetnym wyposażeniu.
Lybra 2.4 jtd SW + AX 1.0 LPG
- jradek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pruszków
kilka pytań przed zakupem Lybry
Dzięki Lechu.
Jeszcze odpowiedź co do haka, chociaż to była by profanacja:-), Lancya w zaprzęgu?
Różnica jest jeszcze taka, że Volvo jest (po 2000) 38 sztuk na mazowszu, a Lybry 3szt, po prostu ciężej coś wybrać.
Jeszcze odpowiedź co do haka, chociaż to była by profanacja:-), Lancya w zaprzęgu?
Różnica jest jeszcze taka, że Volvo jest (po 2000) 38 sztuk na mazowszu, a Lybry 3szt, po prostu ciężej coś wybrać.
kilka pytań przed zakupem Lybry
Mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz, a mianowicie jak jest zimno i mam temp. ustawiona w trybie auto, to zanim nagrzewnica się rozgrzeje to nie dmucha powietrzem Natomiast jak jużzacznie dmuchać to cieplutko się robi od razu
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
kilka pytań przed zakupem Lybry
Na tym polega spryt trybu auto, że jak chcesz cieplej a dmuchać może tylko zimnym to nie dmucha
Lybra 2.4 jtd SW + AX 1.0 LPG