Kappa - patent na niedogrzany silnik

Kojot
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: Kojot » 07 lis 2008, 9:27

Witam.
Jak już się zorientowałem wiele Kappowiczów ma spory problem z złapaniem optymalnej temperatury w swoich Kapustach.
Oczywiście winą może być termostat, ale powiem szczerze, że nie zawsze.
Natomiast jest jeden patent, który był stosowany w większości Ikarusów :roll: ... mianowicie przysłonięcie chłodnice kartonem.
Może to i śmieszne, ale u nas w serwisie co drugi właściciel Kappy ma subtelną tekturkę.

____ Najlepiej złączyć dwie warstwy tektury i ładnie obkleić taśmą.

Podstawowe wymiary osłony.
1.png
Tekturka w wykonaniu moim.
3.jpg
a tak osłona prezentuje się na samochodzie.
5.jpg
p.s wszelkie wątpliwości postaram się wyjaśnić
p.s temat może powędrować na górę jeżeli FP uzna, że warto 8)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 18:30 przez stabraf, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Wrzuciłem fotki na nasz serwer ;)
ASO Lancia - mechanik - służe pomocą.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: Marcin_D » 07 lis 2008, 10:37

Ja zakupiłem termostat i go wymienię. Zobaczę jak będzie z temperatura.

Taki patent to od razu zastosowałem jak mi się w zimę niedogrzewał.
Tektura ma jedną wadę - chłonie wodę i się rozlatuje. Ja wpadłem na lepszy, z takiej podkładki reklamowej (akurat w moim przypadku reklama leków) zrobiłem sobie taką zasłonkę. Te podkładki są robione z plastiku - tyle że jest on miękki i da się go formować.
Spisuję się dużo lepiej niż tekturka, bo jest wieloletniego użytkowania i nie rozlatuje się.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

dudekken

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: dudekken » 07 lis 2008, 11:57

A nie ma to przypadkiem jakiegoś negatywnego wpływu na klimę??
Bo przecież chłodnica klimy jest pierwsza, a płynu chłodniczego za nią druga!
Coś mi się wydaje że takie zasłonięcie chłodnicy klimy może spowodować możliwość uruchomienia klimatyzacji w niekorzystnej dla niej temperaturze poniżej +6st!
Jeśli się mylę niech mnie ktoś oświeci!

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: aro » 07 lis 2008, 16:34

A jak będziesz stał w korkach to jak silnik będzie chłodzony. Wiatrak pójdzie na maxa, a ciepłe powietrze nie będzie miało gdzie wyleciec :?

arkashka

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: arkashka » 07 lis 2008, 16:39

Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: Artur G. » 07 lis 2008, 17:34

w kappie, przed zimą zasłaniam dorobiona sklejką szerokość ok. 2/3 chłodnicy. Temp. ok, a i jeśli w mieście włączy sie wentylator ma jak pociągnąć powietrze z zewnątrz.
hmm, chyba nikt nie zasłania 100%? 8-O - bez komentarza.
Mówi się że konstruktorzy tak zaprojektowali układ chłodzenia aby dawał sobie rade, jednak porównać +35 w mieście w upale i -30 na trasie przy prędkości pow. 120 km/h. tego żaden konstruktor nie jest w stanie zoptymalizować. Stąd też popularne "Łachpalteczko" na chłodnicę, oczywiście z rozsądkiem. najlepsze były w NYSACH - regulowane na linkę :lol:
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: kaeres » 07 lis 2008, 17:38

"arkashka" pisze:Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.
To jest oczywistość.
Tekturka to jest półśrodek ale jeszcze nie słyszałem aby komuś wyszło to na złe.
W czysto teoretycznej sytuacji mogłoby to narobić kłopotów.
Mianowicie musielibyśmy w zimę wjechać w temperaturę w okolicach letniej i stać w korku przez ładną chwilę. Wtedy może się zrobić nieciekawie.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 916
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: Piszczyk » 07 lis 2008, 17:40

ja mam ładnie dociętą blachę koloru brąz (nie świeci przez grill)
zakładam na zimę (jakieś 80 % przesłonięcia) i jest git
Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.
a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st... :cry:

osłonka = 85st :D (w korkach też)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

arkashka

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: arkashka » 07 lis 2008, 17:48

"Piszczyk" pisze:
Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.
a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st... :cry:

osłonka = 85st :D (w korkach też)
Też miałem termostat "całkiem dobry" a po wymianie temperatura skoczyła o prawie 20 stopni pomimo nadejścia pierwszych przymrozków. Niezależnie od pogody i korków jest prawie 90st.

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: fazi » 07 lis 2008, 18:29

To w sumie dziwne w Yreku temp rośnie jak w szwajcarskim zegarku 2,3 km i jest srodeczek idealnie.W kappie wymieniłem termostat też ładnie idzie w góre ,ale wydaje mi się ,że bardziej mozolnie ,czasami 5 do 8 km ,żeby była połowa .Samochód jest włoski ciepłolubny ,przewidziany na inny klimat ,nie od dziś wiadomo,że fiaty te starsze miały z tym problem.Kappa jednak jest tym mechanizmem który rządzi się swoimi prawami. :D
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 916
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: Piszczyk » 07 lis 2008, 18:30

termostat zakładałem sam nówka ze sklepu dedykowany do mojego modelu (kosztował 74 euro : cenzura : )
piszę ze prawie nówka bo wymieniłem go w trakcie pierwszej zimy użytkowania auta jak trzymał właśnie te 70 st a było to w lutym więc "nowy" już nie jest
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

argenta67

Re: Patent na niedogrzany silnik. Kappa

Post autor: argenta67 » 07 lis 2008, 18:39

"Kojot" pisze:Witam.
Jak już się zorientowałem wiele Kappowiczów ma spory problem z złapaniem optymalnej temperatury w swoich Kapustach.
Oczywiście winą może być termostat, ale powiem szczerze, że nie zawsze.
Natomiast jest jeden patent, który był stosowany w większości Ikarusów :roll: ... mianowicie przysłonięcie chłodnice kartonem.
Może to i śmieszne, ale u nas w serwisie co drugi właściciel Kappy ma subtelną tekturkę.

____ Najlepiej złączyć dwie warstwy tektury i ładnie obkleić taśmą.

Podstawowe wymiary osłony.

Obrazek
Obrazek


Tekturka w wykonaniu moim.

Obrazek
Obrazek


a tak osłona prezentuje się na samochodzie.

Obrazek
Obrazek



p.s wszelkie watpliwości postaram się wyjaśnić
p.s temat może powędrować na góre jeżeli FP uzna, że warto 8)
Z tego co pamiętam a dobrze pamiętam to te tekturki w Ikarusach nie miały nic wspólnego z temp chłodnicy bo chłodnica w Ikarusie nie jest z przodu za atrapą tylko w środku za pierwszą osią i ma specjalną pneumatyczną żaluzje, która jest zamknięta a jak się wiatrak włącza to się otwiera. Natomiast z przodu to tekturkę zakładali kierowcy aby powiew wiatru w czasie jazdy zbyt mocno nie chłodził chodniczki od ogrzewania kabiny. Ikarus to autobus komuny i zasada była tak
; zima-borygo lato-woda a jak wiadomo to kamień z tych wymian gotowy i ziąb w kabinie. 2/3 zasłoniętej chłodnicy czasami jest potrzebne bo niestety termostaty nie zawsze dają sobie radę.

arkashka

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: arkashka » 07 lis 2008, 18:41

"Piszczyk" pisze:termostat zakładałem sam nówka ze sklepu dedykowany do mojego modelu (kosztował 74 euro : cenzura : )
piszę ze prawie nówka bo wymieniłem go w trakcie pierwszej zimy użytkowania auta jak trzymał właśnie te 70 st a było to w lutym więc "nowy" już nie jest
Miałem identycznie. Po konsultacjach ze sprzedawcą auta (LT) wymieniłem na nowy (100zł :) ) i zaczął działać jak należy.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 916
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: Piszczyk » 07 lis 2008, 18:53

odpuszczam...
do monachium z reklamacją termostatu już nie pojade ... :D
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - patent na niedogrzany silnik

Post autor: skyblu » 07 lis 2008, 19:35

a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st... :cry:

osłonka = 85st :D (w korkach też)
Też miałem termostat "całkiem dobry" a po wymianie temperatura skoczyła o prawie 20 stopni pomimo nadejścia pierwszych przymrozków. Niezależnie od pogody i korków jest prawie 90st.


przed wymianą termostatu 70 stopni, po wymianie ...65 i tak myślę, że problem może być z przekaźnikiem lub do wymiany skrzynka z bezpiecznikami, ta na lewym nadkolu tak mówi Rafał, a już się do jego diagnoz, przekonałem, że są właściwe i celne,
problemem jest niedogrzanie i włączanie się wentylatorów dwóch nawet przy temp 50 C, 8O oczywiście CHECK, nagle wszystko milknie, a CHECK gaśnie, ale temp 75 C max chyba że w korku to podnosi się, /opornik nowy wymieniony/ :?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2008, 20:37 przez skyblu, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”