Kappa - problem z elektryka
Kappa - problem z elektryka
Witam,
troche posiedzialem przy opcji szukaj ale niestety nie znalazlem odpowiedzi na swoj problem...
Mianowicie chodzi mi o problem z resetem kompa przy kazdym gaszeniu auta. Kiedy zapalam samochod zawsze mam godzine 0.00, niekiedy kilometry sie zeruja i klima uruchamia sie zawsze na FULL AUTO i 22'C (sam jezdze na ECON wiec tak nie zostawiam). Poza tym klapa bagaznika otwiera sie tylko przy uruchomionym silniku (wczesniej nawet jak byl zgaszony) oraz co najgorsze radio nie chce mi grac
Zaczelo sie to od kiedy odlaczylem akumulator zeby wyczyscic klemy... i tu wydaje mi sie, ze lezy problem... a dokladniej z masa. Tylko nie wiem jak sie do tego wogole zabrac Chcialem zobaczyc jak jest przy podlaczeniu przewodu z masa ale pozastawiane mam miejsce przy filtrze powietrza i akumulatorze czesciami od gazu. Jakby mogl ktos powiedziec (albo pokazac na obrazku) gdzie dokladnie jest podlaczenie do masy i czy trzeba akumulator wyciagac?
Prosze o porady bo ciezko z tym zyc
Pozdrawiam
troche posiedzialem przy opcji szukaj ale niestety nie znalazlem odpowiedzi na swoj problem...
Mianowicie chodzi mi o problem z resetem kompa przy kazdym gaszeniu auta. Kiedy zapalam samochod zawsze mam godzine 0.00, niekiedy kilometry sie zeruja i klima uruchamia sie zawsze na FULL AUTO i 22'C (sam jezdze na ECON wiec tak nie zostawiam). Poza tym klapa bagaznika otwiera sie tylko przy uruchomionym silniku (wczesniej nawet jak byl zgaszony) oraz co najgorsze radio nie chce mi grac
Zaczelo sie to od kiedy odlaczylem akumulator zeby wyczyscic klemy... i tu wydaje mi sie, ze lezy problem... a dokladniej z masa. Tylko nie wiem jak sie do tego wogole zabrac Chcialem zobaczyc jak jest przy podlaczeniu przewodu z masa ale pozastawiane mam miejsce przy filtrze powietrza i akumulatorze czesciami od gazu. Jakby mogl ktos powiedziec (albo pokazac na obrazku) gdzie dokladnie jest podlaczenie do masy i czy trzeba akumulator wyciagac?
Prosze o porady bo ciezko z tym zyc
Pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - problem z elektryka
a więc:
jedna śruba do nadwozia jest "za" akumulatorem następnie przewód biegnie w dół i jest przykręcony do poduszki skrzyni biegów.
jedna śruba do nadwozia jest "za" akumulatorem następnie przewód biegnie w dół i jest przykręcony do poduszki skrzyni biegów.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Kappa - problem z elektryka
Kiedyś próbowałem odkręcić przy nadwoziu ale tylko śruba trzeszczała więc dałem spokój. Zamontowałem dodatkową masę od klemy do śruby trzymającej amortyzator. Jest w porządku przestała nawet spadać wskazówka od ładowania jak włączam klime.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - problem z elektryka
u mnie po podłączeniu bezpośrednio dodatkowej masy do silnika ładowanie poszło o 2 kreski w górę i też tak nie spada przy klimie.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Kappa - problem z elektryka
Między nadwoziem a silnikiem jest duży opór, lepiej podłączyć do nadwozia masę. Klima korzysta z masy przy nadwoziu. Pomierz miernikiem zobaczysz że do nadwozia masz większy opór niż do silnika.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Kappa - problem z elektryka
Ale czy to moze byc problemem tych resetow kompa?
Jutro popatrze i zrobie tak jak mowicie
Jutro popatrze i zrobie tak jak mowicie
Kappa - problem z elektryka
Zobacz czy któryś z bezpieczników nie jest spalony lub nie kontaktuje w skrzynce pod kierownicą. W każdym razie miałem takie same objawy, kiedy jeden bezpiecznik nie kontaktował (chyba to services17-5A)-miał jakieś cienkie blaszki... Mimo, że nie był spalony wymiana pomogła...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - problem z elektryka
masz lpg?
Kappa - problem z elektryka
Gdzies kiedys czytalem ze sa dwie skrzynki a nigdy tej wlasnie nie moglem znalezc, to jest wewnatrz samochodu? (mam rozumiec ze szukac gdzies pod kierownica )"volf" pisze:Zobacz czy któryś z bezpieczników nie jest spalony lub nie kontaktuje w skrzynce pod kierownicą
Tak sekwencja ale z nia jak narazie wszystko wporzadku."topcio1" pisze:masz lpg?
Aha musze jeszcze dodac, ze ostatnio mialem przebicie iskry miedzy cewka a blokiem. Ale po wymianie juz wszystko gra - nie wiem czy to w czyms moze pomoc...
Kappa - problem z elektryka
pod kierownicą, tam jest taka klapa mocowana na 3 plastikowe wkręty. Odkręć je i ściągnij tą klapę, tam właśnie jest skrzynka z bezpiecznikami.
Lancia Lybra '00 2.0 20V comfortronic
Lancia Kappa SW '97 2.0 20V
Lancia Kappa SW '97 2.0 20V
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - problem z elektryka
wcześniej tak nie było? wygląda mi to na restart błędów zrobiony przez gazownika- silnik łapie blędy na lpg i nie chce chodzić na Pb więc zasilanie kompa podlanczają pod stacyjke i po każdym wyłączeniu silnika kasuja się błędy
Kappa - problem z elektryka
Gaz mam od roku a problem pojawil sie z jakis miesiac temu. Poza tym komputer od gazu jest chyba podlaczony pod aku (albo tak mi sie wydaje bo od aku przy klemach sa dodatkowe kable wraz z bezpiecznikiem wiec sadze ze to od gazu) a wiec blad gazownika bym chyba wykluczyl.
Ta skrzynke jutro przejrze i posprawdzam bezpieczniki, mam nadzieje, ze gdzies tu lezy blad
Ta skrzynke jutro przejrze i posprawdzam bezpieczniki, mam nadzieje, ze gdzies tu lezy blad
Kappa - problem z elektryka
Problem rozwiazany
Tak jak mowil Volf przepalony byl bezpiecznik 17 (5A) w skrzynce pod kierownica
Dla pewnosci przeczyscilem dokladnie klemy i mase "za" akumulatorem. Mam nadzieje, ze nie krazy zadna iskra miedzy radiem a aku.
Dziekuje i pozdrawiam
Tak jak mowil Volf przepalony byl bezpiecznik 17 (5A) w skrzynce pod kierownica
Dla pewnosci przeczyscilem dokladnie klemy i mase "za" akumulatorem. Mam nadzieje, ze nie krazy zadna iskra miedzy radiem a aku.
Dziekuje i pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - problem z elektryka
no i znów radość z jazdy