Lybra - dławienie, szarpanie

Awatar użytkownika
michu509
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 04 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/Frampol

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: michu509 » 03 cze 2008, 22:51

Witam

Panowie, krótkie pytanie:
Jadąc na 3 tak na poziomie 2200 - 2400 obrotów, poczułem tak jak by Lancia się dławiła i lekko szarpie. Przyśpieszam i problem znika. Występuje to na 3 biegu rzadziej na 4, na piątym nie zauważyłem.

Cóż to takiego?
Lancia Lybra 2,4 JTD

dudekken

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: dudekken » 03 cze 2008, 23:09

Sprzęgiełko się kłania i wyeksploatowanie docisku.

Awatar użytkownika
michu509
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 04 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/Frampol

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: michu509 » 04 cze 2008, 8:30

"dudekken" pisze:Sprzęgiełko się kłania i wyeksploatowanie docisku.
uhhh, mam nadzieję, że tylko tyle ! ;)
Lancia Lybra 2,4 JTD

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: wega » 04 cze 2008, 8:35

Witam
Zrób test sprzęgła. Wrzuć III lub IV bieg i spróbuj ruszyć (dodając gazu). Jeżeli autko zgaśnie to masz 100% pewności że to nie sprzęgło. Jeżeli uda Ci się ruszyć (z IV biegu) możesz być pewny że to sprzęgło.
Obrazek

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: Egon » 04 cze 2008, 9:17

a moze masz cos takiego jak ja klik
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Qboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: Qboy » 04 cze 2008, 18:10

Wega ale masz niezły test sprawdzania sprzegła :D W takim przypadku 3/4 samochodow powinno sie zmienic sprzegło bo ruszysz autem na III lub nawet IV biegu :wink:
Lancia Lybra SW 2.4JTD

Awatar użytkownika
michu509
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 04 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/Frampol

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: michu509 » 04 cze 2008, 20:17

Próbowałem robić ten test i wyszło mi że wg tego testu to nie sprzęgło. Auto gasło lub wpadało w dziwne wibracje. Na weekend umówiony jestem z mechanikiem na testowanie z komputerem. Zobaczymy co pokaże.
Lancia Lybra 2,4 JTD

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: wega » 04 cze 2008, 20:20

"Qboy" pisze:Wega ale masz niezły test sprawdzania sprzegła :D W takim przypadku 3/4 samochodow powinno sie zmienic sprzegło bo ruszysz autem na III lub nawet IV biegu :wink:
Bzdury opowiadasz.
Spróbuj ruszyć na III lub IV biegu.
Tak przy okazji jest to stary dobry sprawdzony sposób.
Próbowałem robić ten test i wyszło mi że wg tego testu to nie sprzęgło. Auto gasło lub wpadało w dziwne wibracje.
I dokładnie tak ma być. Sprzęgło jest OK, nie ślizga się. Jedynie co można powiedzieć to jeszcze "wymęczona" tarcza sprzęgła a konkretnie osłabione juz sprężyny na niej.

Qboy zajmij się lepiej szukaniem idealnego auta a nie dogadywaniem na forum.
Obrazek

Gość

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: Gość » 05 cze 2008, 22:02

wega napisał:


. Sprzęgło jest OK, nie ślizga się. Jedynie co można powiedzieć to jeszcze "wymęczona" tarcza sprzęgła a konkretnie osłabione juz sprężyny na niej.

co do punktu pierwszego święta racja ,z drugim mam co nie co inne zdanie

od kiedy to w dieslu tacza sprzęgła posiada tłumik drgań skrętnych Panie wega zanim napiszesz zastanów się woda samoczynnie nie płynie pod górę /na ziemi sił grawitacji nie przeskoczysz/ :D

Qboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: Qboy » 06 cze 2008, 0:00

Panie Wega widze ze dyskusja z Toba schodzi do niskiego poziomu wiec daruj sobie te wyrwidęby o szukaniu idealnego auta itp Masz swoje zdanie odnosnie tego sprawdzenia sprzegla a ja swoje i je podtrzymuje ze rusze z tego biegu co mowisz.
Lancia Lybra SW 2.4JTD

Qboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: Qboy » 06 cze 2008, 0:10

Panie Wega widze ze dyskusja z Toba schodzi do niskiego poziomu wiec daruj sobie te wyrwidęby o szukaniu idealnego auta itp Masz swoje zdanie odnosnie tego sprawdzenia sprzegla a ja swoje i je podtrzymuje ze rusze z tego biegu co mowisz.
Lancia Lybra SW 2.4JTD

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: bartek42 » 04 wrz 2008, 8:43

Witam!
Dyskusja dyskusją :wink: a problem pozostaje nierozwiązany :) Uporał już się ktoś z tą przypadłością dławienia w zakresie obrotów 2200-2400 ? Mam to samo (szczególnie wyczuwalne na biegu 2 i 3), a nie chcę w ciemno wymianiać sprzęgła :?

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: STOD » 04 wrz 2008, 9:03

Ale to jest mocne szarpanie , czy takie delikatnie przycięcie ??
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: bartek42 » 04 wrz 2008, 10:09

Robi takie małe kangurki :) Ciężko jest to opisać... odczuwalne jest to tak, jakby ktoś zaciągał ręczny na ułamki sekund, z tym, że działa to na przód auta a nie na tył :) w każdym bądź razie jest to odczuwalne nawet przez moją żonę, która takimi sprawami się nie przejmuje :D

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: STOD » 04 wrz 2008, 12:37

może czujnik polożenia wału albo nie daj Bóg potencjometr pedału gazu.
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”