Delta II - problem z elektryką szyb

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: Bichoń » 27 kwie 2008, 21:13

Juz na zlocie w Mosznie cos mi szyba pasażera odmówiła posłuszeństwa, ale w końcu dało się ją zamknąć. Przez pare dni było OK, ale dzisiaj nie chciała sie zamknąć i byłem w kropce co zrobić z samochodem (bo parkuje pod blokiem).
Wprosiłem się w końcu do brata na garaż, rozebrałem tapicerke drzwi i jako elektryk zaczałem szaleć z miernikiem. I tak:
- jak naciskałem przyciski podnoszenia / opuszczania na kabelkach do siłownika pojawiało się napięcie +/- 3V. Po wielu próbach pojawiło się 12V, co wykorzystałem do zamknięcia okna i próby odłożyłem do czasu bliżej nieokreślonego, godząc się z faktem, że pasażer otwierać szybki nie będzie (profilaktycznie wypiąłem wtyczke z przycisków sterowania szybką)
Pytanie, dlaczego miałem 3 V, a nie 12V. Obstawiam na uszkodzenie izolacji kabla, ale głowy za to nie dam.
Czy ktoś wie, gdzie idzie wiązka kabli z drzwi? Wydaje mi się, ze będę musiał wymienić te kabelki zasilanjące do siłownika. Ktoś ma z tym jakiekolwiek doświadczenie?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: kretekpodnietek » 28 kwie 2008, 9:41

a może przekaźnik w sterowniku szyb ma wypalone styki?
czasem zewrze, czasem nie. a jak nie to posprawdzaj styki na kablach.

ale obstawiam przekaźnik, u mnie tak było z immobilaiserem, czasem mi auto odpaliło, a jak nie to trzebabyło próbować kilka razy żeby załapało.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

gutek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 18 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Swidnik

szyba

Post autor: gutek » 28 kwie 2008, 11:15

Czekam na jakieś info bo też mam problem z jedną szybą.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: Bichoń » 28 kwie 2008, 12:30

No to szczegolowe pytania do elektryki szyb:
- ktoredy idzie wiazka przewodow do silownika szyby? w drzwiach to wiem, ale gdzie pozniej, czy da sie jak wysledzic i ewentualnie wymienic?
- gdzie jest ten przekaznik i jak sie do niego dostac?
- jezeli zdecydowalbym sie na wymiane przewodow, to na co mam zwrocic uwage? do samochodow stosuje sie jakies specjalne, czy wziasc standardowe?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: kretekpodnietek » 28 kwie 2008, 12:37

ściągnij ta dużą plastikową osłonę po lewej stronie kolumny kierowniczej, tam jest centralka do elektrycznych szyb.

nie rozbierałem jej, ale zobacz jakie tam sa przekaźniki.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: makek » 28 kwie 2008, 16:08

Przekaźniki po dwa na drzwi, małe. U mnie były firmowane przez siemensa. Przy próbie sterowania wyraźnie słychać ich pracę, jak miałeś ok 3V to pewnie przekaźniki nie pracowały, a tak niskie napięcie przenosiło się z obwodu zasilania sterownika. Wtyk od sterowania szyb jest czteroprzewodowy, obok wtyczki o dwóch przewodach (zasilanie), te przewody są wyraźnie grubsze w porównaniu z pozostałymi (sterowanie).

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: Bichoń » 01 maja 2008, 14:41

Wróciłem właśnie z garażu.
Problemem okazał się sterownik do szyb. Czasami nie daje napięcia na wyjście prawej szyby.
Jakby ktoś miał taki na zbyciu to proszę o kontakt.
Wkrótce wkleje kilka zdjęc z dzisiejszej roboty,
A teraz czas na pytanie: czy tylnie szyby mają osobny układ sterowania i gdzie sie on znajduje?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: makek » 01 maja 2008, 20:08

"bichon" pisze: A teraz czas na pytanie: czy tylnie szyby mają osobny układ sterowania i gdzie sie on znajduje?
Chyba pod tylną kanapą.

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: bobby123 » 01 maja 2008, 22:50

"makek" pisze:
"bichon" pisze: A teraz czas na pytanie: czy tylnie szyby mają osobny układ sterowania i gdzie sie on znajduje?
Chyba pod tylną kanapą.
Chyba na pewno :-)
Po lewej.
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: Bichoń » 01 maja 2008, 22:57

No to jeszcze jedno pytanie - czy ten tylni "sterownik" jest moze taki sam jak na przednie szyby? bo jezeli tak, to jutro podmieniam...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Prometeo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
Skype: Wieslaw305
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: Prometeo » 03 maja 2008, 12:19

Niedawno był post z licznym wypowiedziami na temat szyb elektrycznych w Deltach 2. Zachęcam da zapoznania się, wiele ciekawych informacji.
pozdrawiam
Lancia delta II 1,6 16V, 99r.
Prometeo, Gdynia, kom. 792 065029
http://www.prometeo-italia.pl

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: Bichoń » 05 maja 2008, 10:04

No to zdjecia i krotki opis.

Drzwi: trzeba zdjac tapicerke - najpierw kilka srub latwych do zlokalizowania, potem trzeba odczepic 4 zatrzaski (ich lokalizacja jest zaznaczona), a potem sciagamy tapicerke do gory, bo jest jeszcze zawieszona przy szybie.
Obrazek

Wtyczka do panelu sterowania szyba od strony pasazera wyglada tak:
Obrazek

Potem sciagamy obudowe po lewej stronie kierownicy, trzyma sie na 3 srobkach - jedna z boku, od strony drzwi, a dwie od dolu - przy wajchach regulacji wysokosci kierownici i otwierania maski
Obrazek

Sterownik do szyb to to male jasne pudelko. Odkreca sie jedna srube 10 i ladnie sie wyciaga
Obrazek
Obrazek

Jak widac jest tam kilka wtyczek. Z tego co sie doszukalem:
Obrazek
2 kabelki od lewej z tej wtyczki to zasilanie silniczka szyby pasazera, prawdopodobnie pozostale dwa to zasilanie szyby kierowcy. Wczyczka opuszczania szyb kierowcy jest latwa do lokalizacji po ilosci i kolorach kabelkow.

No i to by bylo na tyle. Moze komus te zdjecia sie przydadza. Pozdrawiam
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: kretekpodnietek » 05 maja 2008, 12:55

Panie świetna relacja :D

tylko że żeby sie do kabelka dostać wystarczy chyba tylko uchwyt wyciągnąć?

ja u siebie musze jeszcze raz drzwi kierowcy rozebrać, szyba mi sie blokuje w jednym miejscu. coś z prowadnicą jest, bo gdy sie zatrzymuje, to widze że prowadnica ta z przodu przy lusterku naciąga sie. może wystarczy to wyregulowac, robił to ktoś może?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: Bichoń » 05 maja 2008, 12:59

Zeby sie dostac do kabelka przyciskow wystarczy odkrecic dwie srubki uchwytu. Ale zeby sie dostac do kabelkow zasilania silniczka trzeba niestety juz zdjac wszystko. Problem jest z ta folia - jest przyklejona czyms silikonowatym, pol-jednorazowego uzytku, ale nie bawilem sie z innymi klejami i docisnalem ja na tym, co tam bylo. mam nadzieje, ze tapicerka to przytrzyma na miejscu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II - problem z elektryką szyb

Post autor: makek » 05 maja 2008, 19:37

Czy też tak macie, że we wtyczce sterowania prawego przodu jest gruby czerwony przewód? I co to jest ten różowy, albo pomarańczowy jakby był zawrócony i zaizolowany. U mnie były wszystkie cztery tego samego przekroju, cienkie, tam nie płyną duże prądy. Na fotce poniżej silnik mechanizmu sterowania szybą z drążonym wałkiem. Bimetal znajduje się w plastiku tam gdzie wtyczka. Jeżeli wyciągniecie linkę napędzającą (do demontażu szczotkotrzymacza) to jest później problem ze złożeniem sprzęgiełka, bo są tam małe kulki które przekazują ruch obrotowy z silnika na posuwisty linki.
http://img413.imageshack.us/img413/7189/drzwivw4.jpg[/img]

ps. Żeby dostać się do wtyczki sterowania nie trzeba demontować uchwytu, wystarczy wykręcić jeden wkręt od spodu przycisków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”