Nuova Delta - silniki 16V

Anonymous

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Anonymous » 02 paź 2005, 15:14

Witam

Czy silniki 1.6, 1.8, 2.0 16V w to Nuova Delta bardzo awaryjne i kosztowne w naprawie jednostki napędowe? Słyszłem, że stare motory 8V w dobrym stanie sa się kupić poniżej 1000 zł (jeśli by np. padł pasek rozrządu), a jak jest z 16V?
Czy filtry, paski itp. są znacznie droższe niż do 8V?
Czy te silniki 16V pochodzą od Fiata? Czy 1.6 to może jest to samo co 1.6 w Bravie?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: 2fines » 02 paź 2005, 22:09

"Gregory" pisze:Witam

Czy silniki 1.6, 1.8, 2.0 16V w to Nuova Delta bardzo awaryjne i kosztowne w naprawie jednostki napędowe? Słyszłem, że stare motory 8V w dobrym stanie sa się kupić poniżej 1000 zł (jeśli by np. padł pasek rozrządu), a jak jest z 16V?
Czy filtry, paski itp. są znacznie droższe niż do 8V?
Czy te silniki 16V pochodzą od Fiata? Czy 1.6 to może jest to samo co 1.6 w Bravie?


Pozdrawiam
nie orientuje sie czy to ten sam silnik z brawy czy nie ale to bardzo prawdopodobne, bo po połaczenie niemalże każda jednostka lancii ma pewne elemety pasujące od fiata . Co do kosztów to na pewno beda wieksze masz 16 zaworów a nie 8 co za tym idzie przy kolizji wiecej zaworów do wymiany ale zwiekszona liczba zaworów to wieksza moc i moment , czystsze spaliny i pewnie mniejsze spalanie wachy.rozrzad może być droższy ze względu na długość paska to na pewno, porównaj ceny gdzies na necie jest troche tych firm oferujacych cześci , .. :wink: Ja wogóle to obawiam sie kazdego samochodu z turbo i tez sie zastanawiam czy zwykla 2.0 czy 2.0 turbo lepsza w eksploatacji.....wiem wiem ze turbo ma wiele wiecej koni ale trzeba pomyśleć ze to nie nowe autko i turbo moze pasc a wtedy to pali :? :? ze chyba lepiej byłoby go sholowac w takim przypadku
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

Anonymous

Re: Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Anonymous » 05 paź 2005, 17:59

Czy nikt nic nie wie? :-)

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Kmicic » 09 paź 2005, 0:32

Wszyscy zainteresoani wiedza.

Poszukaj w archiwum juz wielokrotnie ten temat byl walkowany.

W skrocie:

Od 96 roku jest nowa gama silnikow i to wlasnie te wydaja sie bardziej wskazane.

Ja mam 1.8 8V (90 km) i dla mnie to auto jest zbyt slabe.
Ma bardzo spokojna charakterystyke co sie przejawia w tym, ze mozna jezdzic bez problemu na niskich obrotach i jest wtedy cichszy. Robi to zdecydownie lepiej niz nastepca, ktorym byl 1,6 16v torque. Tylko, ze ten drugi silnik ma przyjemniejsza gore obrotow.
Przy bezposrednim porownaniu stary 1.8 8V a nowy 1,6 16V wybralbym teraz tego drugiego. Jest bardziej bezobslugowy (hydrauliczna reg. zaworow), trudniej o wycieki oleju, oszczedniejszy.

Oba silniki (tak samo zreszta jak wszystkie w tym aucie) roznia sie od tych montowanych we fiatach wylacznie naklejka z nazwa marki (jeden na maskownicy a drugi na baranku kolektora).
Ceny czesci sa nizsze do starszego 1.8 niz do 1,6 16V. Nieznacznie ale jednak.

Stary 1,6 8V moim zdaniem zupelnie odpada bo nie przystoi do masy tego auta, chyba, ze chodzi Ci wylacznie o powolne toczenie.
Wedlug roznch testow nie pali wcale mniej a sa samochod jest z reguly ubozej wyposazony.

Nowy 1.8 16V (115 lub 130 km) albo starszy 2.0 16v(139km) wydaja mi sie najbardziej optymalne.

Polecam archiwum bo naprawde juz wiele slow padlo na ten temat.
Kmicic

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Torell007 » 09 paź 2005, 8:28

W 1.8 16V (V.V.T) lubią padać wariatory ;) natomiast 2.0 bez względu na to 8V czy 16V są troche 'muliste' w moim odczuciu :)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Kmicic » 10 paź 2005, 8:59

Wariator znana rzecz. Choc podobno bardziej dotyczy Twin Sparkow w alfie.
2.0 w Nowej Delcie bylo tylko 16V :)
Kmicic

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Torell007 » 10 paź 2005, 9:32

"Kmicic" pisze:Wariator znana rzecz. Choc podobno bardziej dotyczy Twin Sparkow w alfie.
2.0 w Nowej Delcie bylo tylko 16V :)
O wariatorze wspomniałem tylko w przypadku 1.8 V.V.T i znane są mi przypadki padających też w Deltach ( w alfach nagminnie ) ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Re: Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Anonymous » 10 paź 2005, 22:40

Dziękuje za odpowiedzi... wychodzi na to że 1.8 16V z Delty/Dedry to silnik ze Stilo? :D Wg danych testowych to auto pali 8 l... czy jest możlwość zmieszczenia się więc w 10 l gazu przy instalacji na wtrysku?
2.0 16V pali znacznie więcej? Dlaczego ten silnik to "muł"?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Kmicic » 11 paź 2005, 0:03

e tam mul....
2.0 to fajny silnik ale on pali minimum 10 l benzyny.
Pametaj tez ze z reguly w Polsce Delty 1.8 16v to HPE czyli 3 drzwi a 2.016v to 5 drzwiowy hatchback. Oczywiscie wcale tak nie musi byc ale 1.8 16v z pelna moca 130km byly tylko 3 drzwiowe. 5 drzwiowe maja 115 km.
Kmicic

Awatar użytkownika
Adam L.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 02 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Adam L. » 11 paź 2005, 12:05

"Torell007" pisze:W 1.8 16V (V.V.T) lubią padać wariatory ;) natomiast 2.0 bez względu na to 8V czy 16V są troche 'muliste' w moim odczuciu :)
Jako użytkownik Delty II 2.0 16v GT mogę bez gdybania powiedzieć, że ten silnik jest naprawdę warty Delty. Faktycznie "dół" ma trochę mułowaty, (to zasługa masy własnej ponad 1200kg), ale jak go pokręcimy powyżej 4000tyś. obr. to jest wyśmienity a do tego wydaje takie dzwięki z siebie, że można się zakochać i to wynagradza wszystko. Spalanie duże tu nie ma się co czarować. Jeśli chodzi o awaryjność to należy uważać na czujnik wolnych obrotów, no i sławetne panewki na trzecim cylindrze. 8)

http://www.studiobit.pl/~romlen/zlot042005_07.jpg[/img]

Anonymous

Nuova Delta - silniki 16V

Post autor: Anonymous » 27 mar 2006, 22:25

Witam

Wczoraj nabyłem Deltę HPE 1,8 16 V , powiem szczerze mam mieszane uczucia co do kultury pracy tego silnika w dolnym zakresie obrotów (do 3 tys.) , objawy wskazują na zużycie wariatora, po przegazowaniu uruchomionego silnika pojawia się klekot znany z diesli.
W związku z tym mam pytanie - czy jazda z takim wariatorem jest dopuszczalna? Czy nie istnieje groźba uszkodzenia rozrządu?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”