Lybra - silnik 1.8 opinie

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Pilar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Łaziska Górne

Lybra - silnik 1.8 opinie

Post autor: Pilar » 22 mar 2008, 9:54

Witam mam pytanie odnośnie Lybry z silnikiem 1.8 jakie są wasze opinie na temat tego motoru, jak sie sprawuje w tym aucie, jakie średnie spalanie, co z gazem?
"szyba to nie dykta, Lancia to nie czinklak"

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: Taz » 22 mar 2008, 10:06

w tym silniku było coś nie tak z wariatorem, ale niech lepiej wypowiedzą się ludzie z większa wiedzą niż ja :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: BJK » 22 mar 2008, 10:10

Silnik wystarczający do tego auta. Sam mam takowy i całkiem sporo jeżdżę, więc wiem ;)
Natomiast co do spalania - jak masz ciężką nogę to wizyty na stacji benzynowej do najprzyjemniejszych należeć nie będą - średnie przy trybie mieszanym z ołowianymi płetwami to jakieś 11 literków.
Gazu nie mam i zakładać nie zamierzam, z dwóch powodów:
1. Trzeba gdzieś tą butlę wcisnąć, a nie zamierzam trzymać koła zapasowego w bagażniku.
2. Nie przepadam za autami na gaz - mają parę ograniczeń w Europie Zachodniej, są bardziej niebezpieczne od benzynek etc.

Ceny części mechanicznych nie są takie złe (w porównaniu do innych marek) ani zbyt trudno dostępne.

Lancia Lybra z silnikiem 1,8 wystarcza do szybszej jazdy, pozwala także dość dynamicznie po mieście jeździć.

Awatar użytkownika
Pilar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Łaziska Górne

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: Pilar » 22 mar 2008, 10:56

dzięki za info myślę o aucie z tym silnikiem nie będę się nim ścigał więc mam nadzieje że jeździe nie będzie przekraczało 9 litrów?
A jak z awaryjnością czy miałeś jakieś z tym autkiem problemy i jaki masz przebieg
"szyba to nie dykta, Lancia to nie czinklak"

Awatar użytkownika
NajMlodszyM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 408
Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: NajMlodszyM » 22 mar 2008, 12:43

Z mojej wiedzy wynika, iż dużo lepszym rozwiązaniem była by Lybra z silnikiem 2.0 20v. Spalanie podobne, a osiągi znacznie lepsze nie wspominając o tym, że 1.8 ma znacznie więcej jakichś takich dziwnych przypadłości niż 2.0 20v ;)

Najlepiej na ten temat może wypowiedzieć się Nat, albo ktoś jeszcze kto ma Lybre z tym silnikiem...

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: aro » 22 mar 2008, 12:46

Dlaczego kolega ma zamiar zakupic Lybre z takim silniczkiem? O wiele lepszy jest silniczek 2.0 20v. Z tego co pamiętam to Nat ma taki w swojej Lyberce. Wiec może się pochwali :D Niejednokrotnie były już poruszane na forum podobne wątki o silnikach do Lybry. Poszukaj. Może coś znajdziesz :wink:

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: BJK » 22 mar 2008, 13:52

"Pilar" pisze:dzięki za info myślę o aucie z tym silnikiem nie będę się nim ścigał więc mam nadzieje że jeździe nie będzie przekraczało 9 litrów?
A jak z awaryjnością czy miałeś jakieś z tym autkiem problemy i jaki masz przebieg
Co do awaryjności to mam pęknięty alternator, ale to przypadłość wszystkich Fiatowskich produktów: rodzice w Sienie 3 razy wymieniali, kuzyn w Marei 5 razy (mniej więcej co 100 tys), znajomy w Punto II też i znajomy w starej Cromie też kilka razy wymieniał. Tak to nie mam problemu.
Co do silnika 2.0 - ja szukałem auta 1.8/1.8T/2.0 - trafiło się 1.8 i jestem zadowolony :)
Jak znajdziesz 2.0 w dobrym stanie (tak jak moje 1.8) to graty.
Mój przebieg przy zakupie wynosił 167 450 i nie był kręcony: auto bezwypadkowe, kupione w kraju, pierwszy właściciel.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: Nat » 23 mar 2008, 0:12

A ja się nie wypowiem, tylko zachęcę pytającego do pogrzebania w archiwum. Było po wielokroć.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: Łukasz » 24 mar 2008, 17:29

Obrazek
Z tym spalaniem nie jest najgorzej. Przy jezdzie w stylu na "cipencjusza" jest doc niskie :lol:
Co do gazu i osiagow polecam poczytac archiw... duzo tam pisalem 8)
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Co powiecie o Lybrze 1.8

Post autor: Nat » 24 mar 2008, 20:14

Jednak GUI (czy jak tam się nazywa graficzna strona oprogramowania) w Lybrach bez navi jest duzo ładniejszy!
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lancia Lybra Kombi 1.8

Post autor: Nat » 30 mar 2008, 11:38

1. uzupełnij swoj profil co najmniej o nazwę miejscowości (wymóg forum)
2. Poczytaj archiwum- znjdziesz tam wszystko na ten temat.
3. A w skrócie- wadą silnika 1,8 jest konieczność wymiany wariatora faz rozrządu wraz z rozrządem, bo lubi się zepsuć po pewnym przebiegu.
Jesli miałbym do wyboru, brałbym raczej znakomity silnik 2,0 20V- moc większa, a spalanie niewiele większe.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”