Lybra - rozrząd

zoltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 19 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Lybra - rozrząd

Post autor: zoltar » 04 lut 2008, 19:53

Po jakim przebiegu go wymienić? Po 60 000 jak w Alfach? 2,4 JTD Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - rozrząd

Post autor: Simon » 04 lut 2008, 20:19

Producent zaleca 120kkm ale to jakiś śmiech na sali jest.
W autach koncernu fiata, bez względu na silnik, wymienia się to to właśnie co jakieś 60kkm.
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

Awatar użytkownika
Arcana
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 13 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Targówek

Lybra - rozrząd

Post autor: Arcana » 04 lut 2008, 20:53

Słyszałem, że 60.000 km lub 3 lata jeśli poniżej tego przebiegu.
Moja miała wymieniany pasek przy 121.000 km z oryginalnym paskiem sprowadzona zza zachodniej granicy. Mechanik po wymiany powiedział, że jeszcze tydzień i by paska nie było... : cenzura :
Lancia Lybra 2001r 1,9 JTD SW 115 KM Srebrna Lybra też jest ładniutka :):)

Obrazek

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - rozrząd

Post autor: kartonik » 04 lut 2008, 21:02

"Simon" pisze:Producent zaleca 120kkm ale to jakiś śmiech na sali jest.
W autach koncernu fiata, bez względu na silnik, wymienia się to to właśnie co jakieś 60kkm.
Simon, widze, ze Twoja aktywnosc na forum duza. To tak zawsze jest po zachlysnieciu sie nowym nabytkiem 8)

Ja tego forum nie lubie za jedna rzecz: za rozpowszechnianie mitow, ktore sie nijak maja do rzeczywsitosci. Opowiadanie bajek o zmianie wszystkich swiec zarowych co roku, o klimatroniku i sprezarkach co sie wlaczaja przy -10 st C, o niby konczacej zywot turbosprezarce, ktora jest zapocona oliwa no i chyba legendarnie pekajacych paskach rozrzadu po 60 kkm. Ja przez chyba dwa lata sledzenia forum przeczytalem moze kilka watkow o tym, ze komus pasek zniszczyl silnik.

W poprzedniej lybrze pierwszy pasek wytrzymal 115 kkm, drugi 80 kkm i nic sie nie dzialo, a pewnie dociagnalbym do drugiej setki na spokojnie. Dodam, ze samochod byl po nie byle jakiej stluczce :roll: Paski pekaja, urywaja sie rolki czy napinacze, bo kierowcy albo maja pecha, albo paluja swoje samochody. Taka jest moja opinia.

Nie chce nikogo przekonywac, ze wymiana rozrzadu po 60 kkm jest bezcelowa. To indywidualna sprawa, kiedy podejmujemy decyzje o serwisie. Ale nie dorabiajmy do tego historii, ktora powstala z powtorzonej tysiac razy pogloski. Simon, z iloma uzytkownikami fiatopodobnych rozmawiales, ktorym pekl pasek przed 60kkm? Ilu mechanikow spotkales, ktorzy remontowali zniszczone w ten sposob silniki? Czy rzeczywiscie te paski pekaja? A moze uzytkownicy sami "przyprawili gebe"wloskim samochodom zniechecajaca do ich zakupu??

Tak tylko glosno mysle.

Awatar użytkownika
Arcana
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 13 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Targówek

Lybra - rozrząd

Post autor: Arcana » 04 lut 2008, 21:11

Soooorrrrry, widziałem jak wygląda pasek po 121.000 km szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia. Może kolega przemyśli swoje słowa... Koledzy z sewisu Fiata mają swoje zdanie o wymianie pasków w silnikach JTD.
120.000 lub co 5 lat
lub 3 lata i 80.000 km przy trudnych warunkach klimatycznych i częstej jeździe miejskiej.
Proponuje Koledze przeczytać instrukcje obsługi.
polem opowiadać dziwne rzeczy o przebiegu między wymianą paska.
Pozdrawiam Maciek
Lancia Lybra 2001r 1,9 JTD SW 115 KM Srebrna Lybra też jest ładniutka :):)

Obrazek

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - rozrząd

Post autor: Simon » 04 lut 2008, 21:20

"kartonik" pisze:A moze uzytkownicy sami "przyprawili gebe"wloskim samochodom zniechecajaca do ich zakupu??

Tak tylko glosno mysle.
Ja młody człek jestem ale to już czwarte włoskie auto, którym przychodzi mi jeździć. Wcześniej było CC, Brava, Bravo... Naprawdę nasłuchałem się już mechaników i współużytkowników ( dwuletni staż na autokąciku :) ) na tyle, żeby dmuchać na zimne i wydać raz na 3 lata te 30 zł + robocizna. Mi osobiście pasek nigdy nie pękł ale wolę nie sprawdzać czy wytrzyma 120kkm. Szajbą jest natomiast wymienianie profilaktycznie wszystkiego na raz - paska z napinaczem, wariatora ( tam gdzie jest ), pompy wody przy okazji itd. itp

PS. Moja aktywność była wysoka również przed zakupem auta :)
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - rozrząd

Post autor: kartonik » 04 lut 2008, 21:23

"Arcana" pisze:Soooorrrrry, widziałem jak wygląda pasek po 121.000 km szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia.
Pozdrawiam Maciek
Soooorrrrry (jak sie juz w tej nomenklaturze poruszamy), ale osssso chodzi :roll: Czy ja gdzies napisalem, zeby zmieniac pasek wbrew zaleceniom serwisu i instrukcji obslugi???? Swoj zmienilem po 100 kkm i z nastepnym tez bym tak zrobil. Ja tylko napisalem, ze 60kkm to wedlug mnie gruba przesada, a ich pekanie to mit :twisted:
"Arcana" pisze:Może kolega przemyśli swoje słowa...
Moze kolega poczyta ze zrozumieniem...

Awatar użytkownika
Arcana
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 13 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Targówek

Lybra - rozrząd

Post autor: Arcana » 04 lut 2008, 21:27

Ok ...
Przeczytałem
Zrozumiałem
Wymienię przy 80.000 km :)
Pozdrawiam
:)
Bez urazy :):):)
Lancia Lybra 2001r 1,9 JTD SW 115 KM Srebrna Lybra też jest ładniutka :):)

Obrazek

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - rozrząd

Post autor: kartonik » 04 lut 2008, 21:29

"Simon" pisze:
"kartonik" pisze:A moze uzytkownicy sami "przyprawili gebe"wloskim samochodom zniechecajaca do ich zakupu??

Tak tylko glosno mysle.

PS. Moja aktywność była wysoka również przed zakupem auta :)
Zauwazylem, masz juz prawie wiecej postow ode mnie :wink: A ja tu juz chyba ze trzy wiosny jestem 8)

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - rozrząd

Post autor: Simon » 04 lut 2008, 21:34

Nie martw się, mam o 1/4 mniej niż Ty :)
i 5 razy mniej niż na AK :)

Mam nadzieję, że auto będzie sprawować się dobrze, zmodyfikuje w nim wszystko co jest do zmodyfikowania i wtedy się uspokoje :)
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - rozrząd

Post autor: kartonik » 04 lut 2008, 21:37

"Arcana" pisze: Bez urazy :):):)
spoko, dyskutujemy

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - rozrząd

Post autor: bobby123 » 04 lut 2008, 21:41

Taka ciekawostka dotycząca pasków.
W Fiacie Ducato 2,8jtd powinno się pasek wymienić po 120kkm.
Jakoś nam się w firmie zapomniało :oops: i został wymieniony przy stanie 198kkm.
Może więc nie jest tak źle z paskami. Aczkolwiek jak w papierach się dogrzebałem jaki jest przebieg, to nie pozwoliłem nikomu nim jeździć przez cztery dni, bo tyle trzeba było czekać na warsztat.
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - rozrząd

Post autor: Sebastian » 04 lut 2008, 21:45

"Simon" pisze: Naprawdę nasłuchałem się już mechaników i współużytkowników ( dwuletni staż na autokąciku :) ) na tyle, żeby dmuchać na zimne i wydać raz na 3 lata te 30 zł + robocizna.
Coś przesadziłeś z tą ceną.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Simon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 656
Rejestracja: 23 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - rozrząd

Post autor: Simon » 04 lut 2008, 21:50

ano, jakoś sobie tak w głowie od razu podzieliłem na 3 lata.
niech będzie 100 zł
Lancia Lybra 1.9 JTD LX Berlina
Paganini Black
Kilka fotek

Gość

Lybra - rozrząd

Post autor: Gość » 04 lut 2008, 22:13

Producent zaleca 120kkm ale to jakiś śmiech na sali jest.
W autach koncernu fiata, bez względu na silnik, wymienia się to to właśnie co jakieś 60kkm.




to co pisze Simon to wyssane z palca
fiat zaleca wymine paków rozrządu w swoich markach co 5 lat w warunkach polskich lub co /w zależności od modelu w/g instrukcji/prponuje jak Pan narzeka na fiata poczytać lub popytać znajomych mechaników o inne marki /szmelcwagen opel ford/Bez obrazy dla Pana jak również dla fiata

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”